بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری اعلام کرد:

بسته پیشنهادی سازمان بورس سیگنالی برای حمایت دولت از بازار سرمایه

بسته پیشنهادی سازمان بورس سیگنالی برای حمایت دولت از بازار سرمایه
دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری گفت: این سیگنال باید از طرف همه ارکان بازار نیز ارسال و همزمان باید بند‌های بسته سیاستی ۳+۷ اجرا شود.
کد خبر : ۲۴۰۳۰۷

خواندن ۲ دقیقه

بسته پیشنهادی سازمان بورس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس ضمن بیان مطلب فوق گفت: بسته پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار سیگنالی است که از سوی دولت، به منظور حمایت از بازار سرمایه صادر شده و مجموعه دولت و حاکمیت که تجلی اقتصادی آن، جلسه سران قوا بوده، با تصویب بسته ۳+۷ به صورت عملی نشان دادند سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی همسو با بازار سرمایه و در مسیر رشد آن است.

دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه اثر عمیق این سیاست‌ها مهم‌تر از اثر تزریق مستقیم نقدینگی است، افزود: این سیگنال باید از طرف همه ارکان بازار نیز ارسال و همزمان باید بند‌های بسته سیاستی ۳+۷ اجرا شود.

سعید اسلامی ادامه داد: نکته مهم این است که دولت بر اساس این بسته، از درآمد‌های مالیاتی خود گذشته یا آن را به تعویق انداخته و تا زمانی که بازار به نقدینگی نیاز داشته باشد، منابع از بازار خارج نمی‌شود. باید توجه داشت که موضوع مالیات اهمیت زیادی برای همه دولت‌ها دارد و این موضوع که دولت، وصول بخش عمده‌ای از درآمد خود را به تعویق انداخته، به معنای اهمیت بالای بازار سرمایه است.

عضو شورایعالی بورس با اشاره به اینکه خود شرکت‌ها در بازار ثانویه نیز فعال می‌شوند و در راستای بهبود تولید افزایش سرمایه می‌دهند، ادامه داد: با این مصوبه جریان نقدی کمتری از شرکت‌ها خارج می‌شود و این امر توسعه، افزایش درآمد و سودآوری شرکت‌ها و در نهایت افزایش قیمت سهام را به همراه دارد.

وی افزود: البته در کنار اجرای این بسته، قیمت گذاری دستوری کالا ها، قیمت خوراک پتروشیمی ها، نرخ ارز و نرخ بهره بانکی از مسایل مهمی هستند که باید در بلند مدت به آن‌ها پرداخته شود و در شرایط فعلی باید روی اصلاح برخی ریزساختار‌ها هم تمرکز کنیم.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
همان همیشگی، دامنه نوسان ۵±
با توجه به مصوبه شورای عالی بورس انجام شد؛

همان همیشگی، دامنه نوسان ۵±

اشکالات قانونی اوراق تبعی، کار دست سهامداران خواهد داد
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اشکالات قانونی اوراق تبعی، کار دست سهامداران خواهد داد

ارسال نظر