بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
افزایش ۲۵۲درصدی سودآوری سیمان خوزستان در سال ۹۹؛

کسب سود هر سهم ۲.۵۸۹ ریالی "سخوز"

کسب سود هر سهم ۲.۵۸۹ ریالی
سود خالص محقق شده شرکت در سال گذشته به ۳ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال و معادل ۲.۵۸۹ ریال به ازای هر سهم رسیده است
کد خبر : ۲۴۰۳۵۹

سیمان خوزستان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطمالعات بورس نیوز، شرکت سیمان خوزستان در سال مالی منتهی به پایان سال گذشته موفق به کسب درآمد ۸ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی شده است. این درآمد نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سود خالص محقق شده شرکت در سال گذشته به ۳ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال و معادل ۲.۵۸۹ ریال به ازای هر سهم رسیده است که ۲۵۲ درصد بیشتر از سال ۹۸ محسوب می‌گردد.

عملکرد سالانه سخوز+بورس نیوز

حاشیه سود عملیاتی شرکت به ۴۳ درصد رسیده که ۱۹ واحد درصد بیشتر از سال ۹۸ است. رشد نرخ فروش سیمان در سال گذشته منجر به این افزایش در حاشیه سود عملیاتی شده است.

مقادیر فروش سیمان و کلینکر در سال گذشته معادل ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تن بوده است. این شرکت برای سال جاری فروش ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تن سیمان و کلینکر را برآورد کرده است.

هزینه‌های تولید شرکت در سال گذشته معادل ۳.۷۷۷ میلیارد ریال بوده که ۲.۷۶۴ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه‌های سربار بوده است.

بخش اصلی هزینه‌های سربار مربوط به هزینه انرژی، استهلاک و حقوق و دستمزد بوده است.

در بخش سایر درآمد‌های عملیاتی، درآمد‌های سرمایه گذاری و سایر درآمد‌های غیرعملیاتی به ترتیب درآمد ۲۱۰، ۷۳ و ۲۸۴ میلیارد ریال شناسایی شده است. بخش اصلی درآمد‌های غیرعملیاتی مربوط به سود فروش دارایی ثابت، سود تسعیر و سود سپرده بانکی بوده است.

صورت سود و زیان سخوز+بورس نیوز

در نمودار بالا روند درآمد زایی و سودآوری شرکت سیمان خوزستان ارائه شده و همان‌گونه که در نمودار نیز مشخص بود، سود عملیاتی و سود خالص شرکت در سه ماهه پایانی سال و علی رغم رشد درآمد‌های شرکت با کاهش مواجه شده است.


  • بیشتر بخوانید:

هزینه‌های عمومی و اداری "سخوز"، درآمد‌ها را ذوب کرد!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر