بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
صادرات عصای دست
با کاهش شیوع کرونا و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضای بازار برای انواع فلزات، پیش‌بینی می‌شود که تولید فلز آلومینیوم در سال جاری، هر ماه نسبت به ماه مشابه در سال ٢٠٢٠، با افزایش روبرو گردد.
کد خبر : ۲۴۰۵۵۳

آلومینیوم جهانی+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، تولید جهانی آلومینیوم در ماه فوریه به ۵.٢٠٣ میلیون تن رسید که نسبت به تولید ۵.١٣٩ میلیون تن در فوریه سال گذشته، رشد داشته است.

براساس این گزارش، تولید روزانه آلومینیوم در ماه فوریه ١٨۵.٨ هزار تن گزارش شده و همچنین تولید ماهانه این فلز یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مشاهده می‌شود چین بزرگترین تولید کننده در مقیاس جهانی است.

بررسی تولید آلمینیوم در ماه مارس و دیگر ماه‌های سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ به تفکیک مناطق مختلف جهان

آلومینیوم جهانی+بورس نیوز

آلومینیوم جهانی+بورس نیوز

 

چین به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فلز آلومینیوم جهان، در ماه فوریه ٣.٠١٧ میلیون تن آلومینیوم تولید کرد و آمریکای جنوبی با تولید ٨۶ هزار تن آلومینیوم، کمترین تولید آلومینیوم را در ماه فوریه داشته است.

با کاهش شیوع کرونا و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضای بازار برای انواع فلزات، پیش‌بینی می‌شود که تولید فلز آلومینیوم در سال جاری، هر ماه نسبت به ماه مشابه در سال ٢٠٢٠، با افزایش روبرو گردد.

افزایش تقاضای جهانی برای آلومینیوم، استمرار ذهنیت کاهش تولید از سوی چین، روند مناسب واکسیناسیون در ایالات‌متحده آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی مهم‌ترین فاکتور‌های اثرگذار بر بازار جهانی شمش آلومینیوم ظرف روز‌های گذشته بود، که در نهایت نیز باعث شد تا قیمت این فلز در بورس فلزات لندن در ۳۰ آوریل به ۲هزار و ۴۴۵دلار به ازای هر تن برسد.

چشم

این رقم بیشترین نرخ معامله این محصول در این بازار ظرف ۳ سال اخیر یعنی پس از آوریل ۲۰۱۸ بوده است.

 

چشم

 

دلیل کاهش معنادار در نرخ کامودیتی ها

کامودیتی‌ها امروز با اینکه شاخص دلار نوسانات چندانی نداشت، شاهد کاهش معناداری بود. یکی از دلایلی اصلی این بود که چین بعنوان بزرگترین وارد کننده کامودیتی‌ها در پی افزایش شدید نرخ کامودیتی‌ها اعلام کرده که در حال برنامه ریزی برای جلوگیری از این روند افزایشی است، پس از این اخبار شاهد افت قیمت در کامودیتی‌ها بودیم.

فروش شرکت‌های آلومینیومی از سال ۹۴ تا ۹۹

چشم

 

 

آلومینیوم ایران

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت آلومینیوم ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده طی دوره را مبلغی بالغ‌بر ۴.۶۰۱.۸۲۷ میلیون ریال ارائه کرده که متشکل از ۲ بازار داخلی و صادراتی بوده که بیشترین میزان درآمد کسب‌شده از بازار صادراتی حاصل‌شده است.

آلومینیوم ایران+بورس نیوز

درآمد‌های شناسایی‌شده "فایرا" در فروردین‌ماه

بر پایه این گزارش، شرکت آلومینیوم ایران در ابتدای سال مالی با افت درآمد ۲۱.۱۸ درصدی مواجه بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۳۸۶ درصد رشد را به همراه داشته است.

بیشترین میزان درآمدی که آلومینیوم ایران در ابتدای سال مالی به دست آورده مربوط به محصول «شمش خالص صادراتی» با ۲.۸۱۲ میلیارد ریال بوده است.

آلومتک

شرکت آلومتک در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده طی دوره را مبلغی بالغ‌بر ۱۵۲.۲۵۳ میلیون ریال ارائه کرده که متشکل از ۲ بازار داخلی و صادراتی بوده که بیشترین میزان درآمد کسب‌شده از بازار داخلی حاصل‌شده و میزان درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات در بازار صادراتی بالغ‌بر ۶۶.۲۶۵ میلیون ریال بوده است.

فالوم+بورس نیوز

درآمد‌های شناسایی‌شده "فالوم" در فروردین‌ماه

بر پایه این گزارش، شرکت آلومتک در ابتدای سال مالی با کاهش درآمد ۷۳ درصدی مواجه بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۱۵۸ درصد رشد را به همراه داشته است.

بیشترین میزان درآمدی که آلومینیوم ایران در ابتدای سال مالی به دست آورده مربوط به محصول «انواع کابل» با ۸۱.۱۴۵ میلیون ریال بوده است.

برخی دیگر از آمارهای ارائه شده شرکت در صورت‌های مالی شرکت را می‌توان طبق جدول زیر اینگونه بیان کرد.

درآمد‌های عملیاتی افزایش ۲۳۰%
سود عملیاتی افزایش ۶۶۰%
سود خالص افزایش ۸۲۷%
دارایی‌ها افزایش ۱۷۵%
حقوق مالکانه افزایش ۱۶۵%
افزایش حاشیه سود ناخالص از ۱۴% به ۲۷%
افزایش حاشیه سود عملیاتی از ۹% به ۲۱%
افزایش حاشیه سود خالص از ۹% به ۲۵%
افزایش بازده دارایی از ۹% به ۴۴%
افزایش بازده حقوق صاحبان سهام از ۲۴% ۱۰۳%

 

بد نیست که سهامداران از برخی آمارهای "آلومتک" آگاه شوند.

  1. باتوجه به جدول فوق P/E سهم ۳۳.۵۵ ارزیابی شده که در مقایسه با P/E صنعت که ۱۱.۷۲ بوده، بیشتر است.
  2. سود خالص شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۷۹۴,۹۰۲ میلیون ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۲۷درصد داشته است.
  3. سود هر سهم پس از کسر مالیات در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱,۰۶۰ ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۳۰درصد داشته است.

  • بیشتر بخوانید:

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها
دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها

مصوبه‌ای که فرصت سوبسید فروشی را از صنایع مادر گرفت!
عضو هیات مدیره و دبیر سندیکای آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مصوبه‌ای که فرصت سوبسید فروشی را از صنایع مادر گرفت!

توسط واحد تحلیل کارگزاری بانک پاسارگاد بررسی شد:

نگاهی همه جانبه به خوب و بدهای "فایرا"

ارسال نظر