بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
بازارهای مالی در روز جمعه چگونه گذشتند!
فروش خرده‌فروشی آمریکا در آوریل بدون تغییر بوده است، نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری بالاتر از ۱.۶۴۵ درصد قرار گرفت.
کد خبر : ۲۴۰۵۶۰

گزارش بازار‌ها در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰+بورس نیوز

نوسانات امروز قیمت دلار ناچیز بود، به‌طوری‌که نرخ ارز در سطح ۲۲۶۰۰ تومان تقریباً ثابت مانده است. همچنین سکه نیز در قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان قرارگرفته است. صعود قیمت دلار و طلا در هفته جاری بیشتر متأثر از انتظارات و رفتار معامله گران و افزایش تقاضای در این حوزه بوده است.

قیمت نفت امروز افزایش یافت و به سطح ۶۸.۵ دلار در هر بشکه رسیده است. این در حالی است که بایدن اعلام کرده است که انتظار دارد، از آخر هفته آینده تأمین سوخت پس از اشکال در خط لوله در برخی مناطق کشور به‌خوبی صورت بگیرد. در همین حال، EIA پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای نفت از عرضه فراتر خواهد رفت.

شاخص سهام ژاپن NIKKEI ۲۲۵ امروز ۲.۳۲ درصد افزایش یافت. این در حالی است که افزایش تورم پس از یک نوسان در پی افزایش ناگهانی شدید شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در اوایل هفته، باعث شد در جلسه معاملاتی قبل ۲.۵ درصد کاهش یابد.

در حوزه مقابله با ویروس کرونا، دولت ژاپن قصد دارد برای مقابله با افزایش عفونت‌ها، وضعیت اضطراری COVID-۱۹ را در سه استان دیگر اعلام کند. همچنین در اخبار محلی، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در مورد خطرات اقتصادی ناشی از افزایش موارد COVID-۱۹ و محدودیت‌های جدید در ژاپن هشدار داد.

شاخص کامپوزیت شانگ‌های در معاملات امروز ۱.۷۷ درصد رشد داشت، زیرا سرمایه‌گذاران، گزارش‌هایی را که فدرال رزرو در مورد اینکه آیا تورم بالا گذرا است یا فشار‌های مداوم بیشتری در آینده دارند را دنبال می‌کنند. همچنین، فعالان بازار چشم خود را به پیشنهاد‌هایی از سوی رسانه‌های محلی متمرکز کرده‌اند که پکن باید به دنبال افزایش تولید کالا‌های خود برای ثابت نگه‌داشتن قیمت‌ها باشد.

شاخص دلار امروز با کاهش به سطح ۹۰.۳۳۸ رسید، پس‌ازآنکه خرده‌فروشی به‌طور غیرمنتظره‌ای نشان داد که هیچ رشدی نسبت به ماه قبل در را آوریل نداشته است، بیانگر این است که آمریکایی‌ها هزینه‌های محرک خود را متوقف کرده‌اند.

پس‌ازآنکه داده‌های اقتصادی نشان داد که فروش خرده‌فروشی آمریکا در آوریل بدون تغییر بوده است، نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری بالاتر از ۱.۶۴۵ درصد قرار گرفت.

انس طلا امروز با افزایش به بالاترین سطح ۳ماهه خود نزدیک شده است. این در حالی است که داده‌های اقتصادی نشان داد فروش خرده‌فروشی ایالات‌متحده در آوریل متوقف‌شده است، همچنین تضعیف دلار، و نیز نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تورم و افزایش قیمت‌ها به این موضوع دامن زد. هرچند که بانک مرکزی متعهد شده است که تا بهبود کامل اقتصاد، حمایت از اقتصاد را ادامه دهد.

امروز بازار ارز‌های دیجیتال سبزپوش شدند و قیمت‌ها افزایش یافتند، بیت کوین نیز که دیروز شاهد ریزش شدیدی در پی تویت ایلان ماسک شده بود، توانست خود را در سطح ۵۰ هزار دلار نگه دارد.


  • بیشتر بخوانید:

صندوق‌بین‌المللی‌پول ۴۰۰ تن طلا به بازار عرضه می‌کند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر