بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
مدیرعامل کارگزاری راهبرد در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نماد‌های کوچک خسته از نبود راهکار و تعادل

نماد‌های کوچک خسته از نبود راهکار و تعادل
مدیرعامل کارگزاری راهبرد گفت: برای تعادل بازار علاوه بر شاخص ساز‌ها باید صف فروش نماد‌های کوچک و متوسط نیز جمع شود.
کد خبر : ۲۴۰۵۶۱

تعادل بازار با شکستن قفل صف فروش نماد‌های کوچک

حمید علیخانی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: پس از مدت‌ها رشد شاخص طی سه روز متوالی پیامد خوبی است، اما این روند باید تداوم داشته باشد تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل کارگزاری راهبرد افزود: در رشد اخیر فقط شاخص ساز‌ها روند صعودی داشتند و هنوز این روند به سایر نماد‌های متوسط و کوچک تسری پیدا نکرده و همچنان این نماد‌ها در صف فروش قفل هستند برای تعادل بازار صف‌های این نماد‌ها باید جمع شود.

وی گفت: مهم‌ترین مزیت بازار نقدشوندگی آن است که باید به بازار برگردد، حدود یک ماه و نیم است که هیچ اتفاق خاصی در بازار نیفتاده و همه از روند فرسایشی خسته شدند.

علیخانی با بیان اینکه این رشد دلایل مختلفی دارد، بیان کرد: یکی از دلایل می‌تواند به بازگشت دامنه متقارن مربوط باشد که فعالان به استقبال آن رفتند، دلیل دیگر می‌تواند به مصوبه سران قوا مربوط باشد که ظاهرا توانسته واکنش مثبت بازار را برانگیزد، امیدواریم این عملکرد‌ها تداوم داشته باشد در غیر این صورت بازار به روند گذشته بر خواهد گشت.

کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر افت‌وخیز دلار طی مدت اخیر در رشد شاخص، تصریح کرد: هرچند تاثیر این افت‌وخیز را نمی‌توان بدون تاثیر دانشت، اما اینکه روند اُفت چندین ماهه بازار را بخواهیم به آن گره بزنیم منطقی نیست درحالی‌که طی چندماهه اخیر نرخ دلار تغییر آن‌چنانی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بورس مشکل دارد و باید اصلاح شود تا اعتمادی که از دست رفت به بازار برگردد و مهم‌ترین موضوع و عنصر، اعتمادی است که از بازار حذف‌شده است.

مدیرعامل کارگزاری راهبرد درباره سهم‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری پول‌های پارک شده، گفت: P/E بسیاری از سهام در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به مذاکرات برجام و چشم‌اندازی که وجود دارد گروه بانکی و خودرویی‌ها می‌توانند از سایر گروه‌ها جذاب‌تر باشند.


بیشتر بخوانید:

نباید به شتاب عرضه‌ها در "بورس" سرعت بخشید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"اعتماد" بزرگ‌ترین اشتباه در بازارهای مالی

مجوز فعالیت تامین سرمایه خلیج فارس صادر شد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

مجوز فعالیت تامین سرمایه خلیج فارس صادر شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نباید به شتاب عرضه‌ها در "بورس" سرعت بخشید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
شاخصی که فقط به زور شاخص سازها سبز باشه هیچ فایده ای نداره و بیشتر رانت و فساد رو رواج میده و حقوقی نهایت سوء استفاده رو از این وضع می بره..... اکثر سهمهای کوچک بازار همچنان قفل در صف فروش هستند و تکون نمی خورن.... سهامدار خرد چه گناهی کرده که الان پنج شش ماهه سهمش فروش نمیره و حقوقی بی.... هم خریدار نیست و قصد جمع کردن صفهای فروش خیلی کوچک رو هم نداره....
تا صفهای فروش جمع نشه و تعادل به بازار برنگرده وضعیت بسیار بحرانی برای سهامدار خرد خواهد بود.....
لعنت و هزار لعنت بی مسئولینی که هیچ برنامه و راهکاری برای صفهای فروش چندین ماهه ندارند....!!!! شاید هم نمی خواهند داشته باشند.
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
سهم های کوچک و در اصل کل بازار فدای شاخص سازهای دولتی شدن!!!! یک روز پالایشی ها... روز بعد بانکی ها و روز بعدش خودرویی ها. انگار نوبتی شده که به نوبت سبز و قرمز بشن و دولتی ها کلی با این کارشون حسابی نوسان بگیرن و آخرین نفسهای سهامدار خرد رو هم با این کار به شماره بندازن . بیچاره سهامداران درمونده ی دربدر که مثل مرغ پرکنده این در و اون در می زنن بلکه ذره ای از ضررهاشون رو جبران کنن،بیشتر توی این تله ها می افتن و ضررهای بیشتری متحمل میشن...
والله خیر الماکرین..!!!!!! خدا شر مفسدین و مسئولین بی کفایت رو از سر این مردم بیچاره کم کنه. لعنت بر مسئولین فریبکار.