بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نباید به شتاب عرضه‌ها در "بورس" سرعت بخشید

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر شوک جدیدی به بازار وارد نشود و روند افزایش حجم معاملات همراه با اصلاح قیمت و جلوگیری از صف فروش بی رویه اتفاق بیفتد می‌توان گفت بازار در حال برگشت است.
کد خبر : ۲۴۰۴۳۶

استارت بازگشت به تعادل

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به دلایل رشد شاخص اظهار کرد: یکی از دلایل این رشد تغییر نرخ دلار بوده و قیمت این ارز طی روز‌های اخیر بدون اینکه اتفاق خاصی رخ دهد، از ۲۵ هزار تومان تا حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافت و مجدداً بدون هیچ دلیل و اتفاقی مسیر صعودی را در پیش گرفته که این رفت‌وبرگشت بر شاخص "بورس" اثر گذاشت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: عامل دیگر مربوط به اطلاعیه سازمان بورس مبنی بر معذوریت و رفع محدودیت صندوق‌های بادرآمد ثابت از لزوم سرمایه‌گذاری در سهام و جایگزینی خرید اوراق اجاره سهام یا اوراق بدهی بود که منتشر شد.

وی افزود: اگر صندوق‌های درآمد ثابت این اوراق را خریداری کنند پول آن به‌حساب صندوق تثبیت واریز می‌شود البته این صندوق به دلیل اینکه متمرکزتر عمل می‌کند و عمدتاً توجه آن به سهام شاخص‌ساز است و به همین دلیل موجب رشد این سهام و شاخص شده است.

آقابزرگی با اشاره به عامل سوم بیان کرد: اگر دامنه نامتقارن اجرا نمی‌شد، سیر اصلاح قیمت‌هایی که از سه ماه پایانی سال ۹۹ آغازشده بود تاکنون پایان می‌یافت اما؛ اکنون این روند فرسایشی به نقطه‌ای رسیده که تلاقی پیداکرده با جهش کوچک دلار و ورود نقدینگی به صندوق تثبیت، به همین دلیل نمی‌توان به‌عنوان تغییر روند از آن نام برد، اما جای امیدواری است هرچند حجم و ارزش معاملات به حدی که انتظار می‌رفت، نرسیده است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در شرایط فعلی بیشترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید به‌صورت بازدارنده و نه اختیاری جلوی رشد بی‌رویه برخی از سهام و قیمت‌ها که با شتاب به دنبال رسیدن به‌صف خریدن هستند را گرفت در غیر این صورت عرضه‌کننده به‌شدت زیاد شده و نمی‌توان مدیریت کرد.

وی بابیان اینکه در شرایط فعلی قیمت‌ها به سطح مناسبی رسیده و ۹۰ درصد قیمت سهام باارزش ذاتی آن‌ها تطابق دارد، بیان کرد: بازار به نقطه‌ای رسیده که جذابیت دارد و همین جذابیت در حال متعادل کردن بازار است و مسئولان نباید این موضوع را به اقدامات خود ربط دهند.

آقابزرگی تأکید کرد: اگر این رشد تداوم داشته باشد و شوک جدیدی به بازار همانند مصوبه‌های وزارت صمت و بانک مرکزی به بازار وارد نشود و روند افزایش حجم معاملات همراه با اصلاح قیمت و جلوگیری از صف فروش بی‌رویه اتفاق بیفتد می‌توان گفت بازار در حال برگشت است.


بیشتر بخوانید:

ادامه رشد شاخص در گرو نرخ دلار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت بر
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت بر "بورس"

ادامه رشد شاخص در گرو نرخ دلار
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ادامه رشد شاخص در گرو نرخ دلار

اعتمادی با پشتوانه «۳۰ همت» برای رونق
نایب رییس هیات مدیره سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اعتمادی با پشتوانه «۳۰ همت» برای رونق "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
رشد تداوم داشته باشدهمین جذابیت در حال متعادل کردن بازار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
به سهام زراعتی ها که در پایین ترین سطح قرار دارند توجه شود