بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کارنامه تسهیلاتی بافت فرسوده بانک مسکن در سال ۹۹
مدیرعامل بانک مسکن کارنامه عملکرد سال ۹۹ این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده کشور را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۴۰۵۹۹

خواندن ۲ دقیقه

 بانک مسکن+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شایان، مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، کمک به تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: سبد تسهیلاتی متنوع بانک مسکن با هدف جهش تولید و رونق بخشی به تمامی بخش‌های ساخت و ساز کشور طراحی و تدوین شده، در این میان حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده شهر‌های کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده‌های شهری نیز یکی از بخش‌های مهم این سبد تسهیلاتی بوده و برای محقق شدن این هدف، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، در این مسیر پیشرو بوده است.

شایان با تاکید بر آنکه محل تامین اعتبار بخشی از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک و بخشی از محل قرارداد عاملیت بوده، اظهار کرد: تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده‌ای آغاز شده و قرارداد دوم عاملیت در سال ۹۹ منعقد شده است.

وی همچنین عنوان کرد: بانک مسکن تمامی تلاش و ظرفیت خود را برای تسهیل و تسریع جریان دسترسی متقاضیان بافت فرسوده به تسهیلات نوسازی کرده است و در همین راستا از سال گذشته فرآیند تشکیل پرونده‌های تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است.

به گفته وی در این مدل جهت پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده و مسکن مهر، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده حذف شده است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: در پروسه آنلاین تشکیل پرونده‌های تسهیلاتی، با شکل گیری یک داشبورد کامل اطلاعاتی در تمامی سطوح، امکان مدیریت بهینه منابع و پاسخگویی سریع و آسان به تمامی متقاضیان به وجود آمده است.

شایان به کارنامه پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شعب بانک مسکن در سراسر کشور معادل ۱۳ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات برای نوسازی واحد‌های فرسوده به متقاضیان اعطا کرده اند. ارزش ریالی این تسهیلات معادل یازده هزار و دویست و هفتاد و سه میلیارد ریال بوده است.


  • بیشتر بخوانید:

استقبال سازندگان مسکن از وام ۴۵۰ میلیونی مسکن

اشتراک گذاری :
ارسال نظر