بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
اعلام سودی ۶۹ تومانی از سهمی که ۴.۰۰۰ تومان قیمت دارد؛

چرا "کپشیر " را نمی‌خرند؟

چرا
حاشیه سود ناخالص بالای پشم‌شیشه داخلی که منجر به شناسایی سود ناخالص ۴۳۹ میلیارد ریالی در این گروه شده در کنار افزایش مقادیر و نرخ‌های فروش سایر محصولات از اصلی‌ترین آیتم‌های سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ است.
کد خبر : ۲۴۰۶۴۷

خواندن ۲دقیقه

شرکت پشم شیشه ایران+ بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که ادامه‌دار شدن صف‌های سنگین فروش در شرکت‌های کوچک و بعضاً شرکت‌های بزرگ به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان و سهامداران در روز‌ها و ماه‌های اخیر مبدل شده، عدم معامله و صف فروش سنگین در نماد "کپشیر" نیز منجر به ناامیدی سهامدارانش شده است.

گزارش حسابرسی نشده کپشیر+بورس نیوز

بر اساس گزارش حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۹ پشم‌شیشه ایران، این شرکت با تکیه بر رشد بیش از ۵۹ درصدی جمع کل مبالغ فروش و البته رشد ۵۰ درصدی سودناخالص، موفق به تعدیل ۶۸ درصدی و افزایش بیش از ۱۴۰ میلیارد ریالی سود خالص در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی گذشته شده است.

با این‌حال حتی رشد ۶۸ درصدی و اعلام سود ۶۹۵ ریالی به ازای هر سهم هم نمی‌تواند قیمت‌های در حدود ۴۰.۰۰۰ ریالی هر سهم شرکت را توجیه نماید و شاید تنها گره‌های معاملاتی بتواند منجر به افزایش حجم معاملاتی و کاهش قیمت شود.

از نکات قابل‌توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ این شرکت در مقایسه با عملکرد سال گذشته، رشد قابل‌ملاحظه نرخ‌های فروش پشم‌شیشه داخلی و سهم بالای این محصول از مجموع کل سود ناخالص است.

شرح درآمدهای کپشیر+بورس نیوز

همان‌گونه که در جدول ملاحظه می‌شود، حاشیه سود ناخالص بالای پشم‌شیشه داخلی که منجر به شناسایی سود ناخالص ۴۳۹ میلیارد ریالی در این گروه شده در کنار افزایش مقادیر و نرخ‌های فروش سایر محصولات از اصلی‌ترین آیتم‌های سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ است.


  • بیشتر بخوانید:

"کپشیر " و رشد نامحسوس نرخ‌های فروش در فروردین‌ماه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حباب‌های قیمتی دیروز و صف‌های فروش امروز؛

"کپشیر " و رشد نامحسوس نرخ‌های فروش در فروردین‌ماه

افزایش فروش سالانه
پشم شیشه ایران در اسفندماه، ۲۱۳ میلیارد ریال درآمد داشت؛

افزایش فروش سالانه "کپشیر" / سهم عمده داخلی‌فروش شرکت

با اطلاع رسانی شرکت پشم شیشه ایران؛

"کپشیر" سود هر سهم را پیش بینی کرد

ارسال نظر