بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
افزایش حاشیه سود عملیاتی شرکت به بیش از ۵۵ درصد؛

افزایش ۳۱۲ درصدی سودآوری "کطبس" در سال ۱۳۹۹

افزایش ۳۱۲ درصدی سودآوری
این سود که معادل ۵.۸۵۱ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به سال مالی قبل از آن رشد محسوس و جالب توجه ۳۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۴۰۷۲۳

خواندن ۲ دقیقه

زغال سنگ کطبس+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت زغال‌سنگ نگین طبس به عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده در حوزه معدن، در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال به سود خالص یک هزار و ۸۲ میلیارد ریالی دست یافته است.

این سود که معادل ۵.۸۵۱ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به سال مالی قبل از آن رشد محسوس و جالب توجه ۳۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال و با توجه به نسبت قیمت به سود ۱۴ واحدی سهام این شرکت، به نظر نمی‌رسد که این سود منجر به تغییر روند سهام شرکت شود.

گزارش عملکرد کطبس+بورس نیوز

درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سال گذشته به یک هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال رسیده که ۱۱۸ درصد بیشتر از سال ۹۸ است. این درآمد ناشی از تولید و فروش ۲۴۴ هزار و ۶۰۰ تن ذغال سنگ با متوسط نرخ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بوده که نرخ فعلی این محصول بر اساس گزارش عملکرد فروردین ماه به ۹ میلیون و ۴۰ هزار ریال رسیده است.

نرخ فروش محصولات گروه زغال سنگ بر اساس ضریبی از قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین می‌شود و نوسان نرخ شمش فولاد خوزستان اثرات مستقیمی بر روند درآمدزایی و سودآوری شرکت‌های حوزه زغال سنگ دارد.

سود عملیاتی شرکت رشد خوبی را داشته و با رشد نرخ‌های فروش و عدم افزایش هم تراز هزینه‌های تولید که عمدتا مربوط به هزینه‌های پرسنلی و استهلاک و مواد غیرمستقیم مصرفی بوده، نسبت سود عملیاتی شرکت به ۵۶ درصد رسیده که ۲۶ واحد درصد بیشتر از سال قبل از آن است.


  • بیشتر بخوانید:

هیات مدیره "کطبس" پیشنهاد افزایش سرمایه داد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هیات مدیره
با اعلام از سوی شرکت زغال سنگ نگین طبس؛

هیات مدیره "کطبس" پیشنهاد افزایش سرمایه داد

۲ فرصت پیش روی زغال سنگی ها در سال ۱۴۰۰
دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ فرصت پیش روی زغال سنگی ها در سال ۱۴۰۰

افزایش ۱۹ درصدی نرخ زغال‌سنگ
رکورد فروش ماهیانه شرکت در دی‌ماه شکسته شد؛

افزایش ۱۹ درصدی نرخ زغال‌سنگ "کطبس" در دی‌ماه

مدیرعامل شرکت ذغال سنگ نگین طبس در گفت وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بهترین خبر برای سهامداران "کطبس"

ارسال نظر