بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
آیا این تایرساز چله قرمزی معاملات را رد می‌کند؛

رد آج یخ‌شکن "پتایر" در فروش‌های سالانه / رشد ۳۱۰درصدی سود خالص سال۹۹

رد آج یخ‌شکن
مجموع دارایی‌های شرکت تولیدی ایران تایر در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ بالغ‌بر ۱۸.۰۶۵ میلیارد ریال به ثبت رسید.
کد خبر : ۲۴۰۸۴۶

تولیدی ایران تایر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت تولیدی ایران تایر در گزارش صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ میزان درآمد عملیاتی حاصل‌شده طی این دوره را برابر با مبلغ ۱۱.۲۵۶ میلیارد ریال شناسایی‌شده کرده در مقایسه با سال گذشته با رشد ۹۷ درصدی روبه‌رو بوده و سود ناخالص ارائه‌شده طی این دوره ۴.۱۹۱ میلیارد ریال بوده که رشد ۲۴۵ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

بر پایه این گزارش، نرخ هر سهم این شرکت از اسفندماه سال گذشته تاکنون که نزدیک به ۵۶ روز از آن می‌گذرد، در ۳۶روز از این مدت قیمت پایانی خود را در پایان معاملات روزانه منفی به پایان رسانده و این شرکت اغلب روند نزولی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده و حال سوالی که پیش می‌آید این است که راهکار مدیران برای رفع این شیب منفی قیمت‌ها طی این سرخی چله‌نشینی "پتایر" چیست؟

عملکرد سالانه پتایر+بورس نیوز

صورت سود و زیان "پتایر" در پایان اسفندماه ۱۳۹۹

۸۸ درصد کاهش سود خالص هر سهم پتایر+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، طی دوره ۱۲ ماهه سود خالص هر سهم این شرکت از ۳.۰۱۳ ریال با کاهش ۸۸ درصدی به مبلغ ۳۵۸ ریال رسیده و میزان سرمایه ثبت‌شده مبلغی بالغ‌بر ۹.۸۸۲ میلیارد ریال گزارش‌شده، همچنین میزان سود خالص ثبت‌شده در صورت سود و زیان شرکت "پتایر" برابر با ۳.۵۳۷ میلیارد ریال بوده که افزایش سود ۳۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

صورت‌وضعیت مالی "پتایر" در پایان سال مالی ۱۳۹۹

بر اساس این گزارش صورت گرفته، مجموع دارایی‌های شرکت تولیدی ایران تایر در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ بالغ‌بر ۱۸.۰۶۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۴۱۶ درصدی دارایی مواجه بوده و دارایی‌های جاری "پتایر" در پایان سال مالی ۱۳۹۹ با رشد ۱۰۹ درصدی به مبلغ ۵.۹۴۴ میلیارد ریالی رسیده، همچنین مقدار سود انباشته "پتایر" با رشد ۳۲۱ درصدی به مبلغ ۳.۶۲۱ میلیون ریال دست‌یافته است.

روند فروش تولیدی ایران تایر در ۵ سال اخیر

روند فروش و سود ناخالص پتایر+بورس نیوز

اهداف و راهبرد‌های آتی

از سوی دیگر باید اشاره داشت که "پتایر" در نظر دارد برای سال ۱۴۰۰ با ظرفیت کامل تولید کرده و با کمترین انباشتگی محصولات تولیدات خود را به فروش رساند.

در پایان لازم به ذکر است که طرح توسعه و انتقال کارخانه به مهدی‌شهر سمنان دارای سه فاز هست که در فاز اول ایجاد ظرفیت به میزان ۲۵۰۰۰ تن تایر رادیال سبک در سال بوده و فاز دوم انتقال ظرفیت به میزان ۱۵۰۰۰ تن رادیال سواری در سال از کارخانه فعلی واقع در تهران به مهدی‌شهر سمنان هست و در فاز سوم ایجاد ظرفیت به میزان ۲۰۰۰۰ تن در سال انواع تایر‌های رادیال سنگین است.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "پتایر"، آمادگی درج پاسخ شرکت تولیدی ایران تایر را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

سود ۶.۲۴۲ ریالی به ازای هر سهم "پتایر"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا شاهد کاهش نرخ‌های فروش
کاهش نرخ‌های فروش تایر‌های رادیال در اسفند ماه ۱۳۹۹؛

آیا شاهد کاهش نرخ‌های فروش "پتایر" خواهیم بود؟

فروش
کاهشی تا ۸درصد مقابل نرخ فروش این لاستیک‌فروش در بهمن ماه قرار گرفت؛

فروش "پتایر" نزدیک در مرز یک همت

افزایش محسوس مقادیر فروش این لاستیک‌ساز؛

افزایش ۱۲۰ درصدی مبالغ فروش "پتایر"

ارسال نظر