بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه گفت:

چگونگی تحقق جهش تولید در فولاد مبارکه

چگونگی تحقق جهش تولید در فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: سال گذشته در مجموع ۷.۴ میلیون تن گندله (رشد ۴.۸ درصدی نسبت به سال ۹۸)، حدود ۸.۸ میلیون تن آهن اسفنجی (رشد ۱۲ درصدی) و نزدیک به هشت میلیون تن تختال (رشد ۲.۸ درصدی) در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد
کد خبر : ۲۴۰۸۵۸

خواندن ۲ دقیقه

فولاد مبارکه اصفهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۷.۴ میلیون تن گندله (رشد ۴.۸ درصدی نسبت به سال ۹۸)، حدود ۸.۸ میلیون تن آهن اسفنجی (رشد ۱۲ درصدی) و نزدیک به هشت میلیون تن تختال (رشد ۲.۸ درصدی) در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد.

وی ادامه‌داد: گذر از مرز صادرات ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی تخت و ارزآوری بیش از ۹ میلیارد دلاری، فروش بیش از ۱۲۰ میلیون تن محصولات فولادی تخت در بازار‌های داخلی و صادراتی و تحویل بیش از ۷.۷ میلیون تن انواع محصولات در سال جهش تولید (۱۳۹۹) و ثبت رکوردی جدید از ابتدای زمان بهره‌برداری، از جمله توفیقات حاصل شده است.

مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: این توفیقات در حالی حاصل شد که موانعی بزرگی همچون کرونا و تحریم‌ها وجود داشت و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز از سوی آمریکایی‌ها تحریم شد.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در موضوع تولید محصولات نیز توجه به توان داخل و بومی‌سازی برخی قطعات و تجهیزات در دستور کار قرار گرفت، به‌طوری که برای بیش از یک‌هزار قطعه برنامه داخلی‌سازی در نظر گرفته شد که کاهش ارزبری قابل توجهی را به دنبال داشت.

وی ادامه‌داد: تولید تختال با عرض ۲ متر مورد استفاده در صنایع کشتی‌سازی و سایر صنایع، محصول جدیدی بود که سال گذشته برای نخستین بار ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و کشور از این محصول بی‌نیاز شد.

مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: در موضوع مصرف آب که چالشی اساسی فراروی این شرکت است، خریداری پساب ۹ شهرستان استان اصفهان از سوی فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفت و با تصفیه‌خانه‌ای که به همین منظور احداث شد، ضمن کاهش مصرف آب، این مشکل نیز مدیریت شد.

وی افزود: صرفه‌جویی ۲۹۰ درصدی در مصرف آب، دیگر دستاورد فولاد مبارکه در سال‌های اخیر است به طوری که مصرف ۱۶.۶ متر مکعبی در هر تن برای تولید ۲.۴ میلیون تن فولاد در سال ۷۳، به ۲.۹ متر مکعب در هر تن برای تولید هفت میلیون تن فولاد در سال گذشته تبدیل شد.

این مسوول فولاد مبارکه خاطرنشان‌کرد: اکنون پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، تا شهر یزد پیشرفت داشته که در ادامه با مشارکت سه شرکت بزرگ فولاد مبارکه، ذوب آهن و پالایشگاه اصفهان، انتقال آب به صنایع اصفهان و سایر بخش‌های کشاورزی و شرب در دستور کار خواهد بود که سهم فولاد مبارکه از این مشارکت ۲۹ درصد است.

مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه به برخی پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت اشاره کرد و گفت: طی افق ۱۴۰۴ و چهار سال پیش‌رو در مجموع هشت طرح و پروژه توسعه‌ای ویژه در این مجموعه با اعتبار ارزی ۸۹۸ میلیون یورو و اعتبار ریالی بیش از ۲۲۸ هزار میلیارد ریالی اجرایی می‌شود که زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۶۶۰ نفر را به صورت مستقیم و ۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

وی تصریح‌کرد: این طرح‌ها شامل پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه اصفهان (تکمیل زنجیره تولید تا ۷.۲ میلیون تن)، فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری (۸۰۰ هزار تن تختال)، تکمیل خطوط تولید الکترود گرافیتی شرکت نوین الکترود اردکان، طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (فاز نخست)، احداث واحد فولادسازی و ریخته‌گری بیلت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک (۴۰۰ هزار تن بیلت)، افزایش ظرفیت زیرسقف از ۱.۵ به ۲ میلیون تن تختال فولاد هرمزگان نیم میلیون تن تختال) و ساخت کارخانه تولید ورق عریض شرکت فولاد هرمزگان (۱.۲ میلیون تن بلیت) است.

نباتی‌نژاد با اشاره به آغاز طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه، افزود: مطابق این برنامه تا سال ۱۴۰۴ همه خطوط تولید این شرکت رباتیک خواهد شد، همچنین از جرثقیل‌ها و سایر تجهیزات اتوماتیک بهره‌برداری شده و حتی سامانه‌های اداری نیز به سیستم دیجیتالی ارتقا خواهند یافت.

این مسوول فولاد مبارکه با بیان اینکه طرح یاد شده به تاسی از فولادسازان بزرگ جهان در حال عملیاتی و اجرایی شدن بوده، خاطرنشان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۲ پروژه با همین محوریت تعریف شده است.

به گفته وی، با وجود رفت و آمد روزانه بیش از ۲۲ هزار نفر در این شرکت اعم از پرسنل، کارگران، پیمانکاران، مدیران و غیره، کنترل‌های لازم در موضوع کرونا با قوت از سوی دست اندرکاران امر دنباله‌گیری می‌شود، به‌طوری که با کمترین میزان ابتلا از ابتدای پاندمی کرونا مواجه بوده و هیچ فوتی نداشتیم.

نباتی‌نژاد اضافه‌کرد: در بخش مسوولیت‌های اجتماعی سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی این شرکت در حوزه کرونا هزینه شد، به‌طوری که از ابتدای پاندمی بیش از ۱۲ هزار تن اکسیژن در کارخانه تولید شد و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های درمانگر کرونا در اصفهان و شهر‌های اطراف قرار گرفت؛ به این ترتیب بازار سیاهی که برای این محصول ایجاد شده بود نیز شکسته شد.

وی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر آن، هر گونه کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها احصا شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، توجه به حوزه ورزش را وظیفه دیگر این شرکت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی برشمرد و گفت: در همین پیوند، باشگاه فرهنگی- ورزشی سپاهان با حدود سه هزار نفر ورزشکار در ۷۴ رشته و رده‌های مختلف سنی مورد حمایت شرکت قرار دارد.

وی بیان‌ کرد: ساخت ورزشگاه، کمک به خیریه‌ها، اهدای یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، مشارکت در ترمیم جاده‌ها و توجه ویژه به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله دیگر اقدام‌ها در این راستا است.

نباتی‌نژاد گفت: از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان از سوی این شرکت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا شد و فقط در ماه مبارک رمضان امسال مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این مهم اختصاص یافت که تاکنون موجب آزادی یک‌هزار نفر شده است.


  • بیشتر بخوانید:

با وجود افزایش تولید، برداشت آب رودخانه به نصف کاهش یافت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقدیر استاندار اصفهان از اقدامات روابط عمومی فولاد مبارکه
در شانزدهمین جشنواره عملکرد روابط عمومی‌های استان اصفهان صورت گرفت؛

تقدیر استاندار اصفهان از اقدامات روابط عمومی فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه پیشگام بومی‌سازی در صنعت کشور
رئیس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

شرکت فولاد مبارکه پیشگام بومی‌سازی در صنعت کشور

۵۰۸ درصد افزایش درآمد سالانه
عملکرد ماهانه "فسپا" در فروردین‌ماه سال جاری؛

۵۰۸ درصد افزایش درآمد سالانه "فسپا"

ارسال نظر