بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
رشد ۲۰۰ درصدی برخی از رمزارز‌های دوستدار محیط زیست
توییت آخر ایلان ماسک که انتقاد از مصرف بالای انرژی و سوخت‌های فسیلی بود، نگاه‌ها را به سمت رمزارز‌های دوستدار محیط‌زیست سوق داد.
کد خبر : ۲۴۰۸۷۴

خواندن ۲ دقیقه

کاردانو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در عین‌حال توانست با علاقه و اعتبار و عملکرد خود در این بازار، توجهات و نگاه‌ها را به سمت رمزارز‌ها متوجه کند؛ این خود یکی از اشکالات برخی سرمایه‌گذاران است. رفتاری گله‌ای که می‌تواند برای سرمایه افراد بسیار خطرناک باشد، اما اخیرا ماسک با توییت‌های خود و آثار روانی حاصل از آن، باعث سقوط قیمتی بیت‌کوین و در پی آن منجر به سقوط بیشتر بازار رمزارز‌ها شد.

توییت آخر ایلان ماسک که انتقاد از مصرف بالای انرژی و سوخت‌های فسیلی بود، نگاه‌ها را به سمت رمزارز‌های دوستدار محیط‌زیست سوق داد. به طوری که طی دو روز گذشته برخی از رمزارز‌های دوستدار محیط‌زیست، رشد‌های ۲۰۰درصدی را ثبت کردند. رمزارز کاردانو و ماتیک نیز که جزو رمزارز‌های مبتنی بر ثبت سهام و دوستدار محیط‌زیست هستند، توانستند بالاترین مقاومت و رکورد قیمتی خود را در همین بازار خونین، رد کنند. کاردانو با ثبت قیمت ۴۷/ ۲ دلار توانست با اختلاف ۵ میلیارد دلاری در ارزش بازاری از دوج‌کوین پیشی بگیرد و چهارمین رمزارز بزرگ شناخته شود.

این در حالی است که شرکت گلکسی‌دیجیتال (Galaxy Digital) هفته گذشته اعلام کرد که مصرف انرژی در سیستم‌های بانکی و طلا در مقایسه با شبکه بیت‌کوین بسیار بیشتر است. این شرکت طی گزارشی بیان کرد که سیستم بانکی با مصرف ۲۶۳ تراوات‌ساعت در سال، بیشترین مصرف انرژی را دارد و بازار طلا نیز با مصرف ۲۴۰ تراوات‌ساعت در سال در جایگاه دوم مصرف انرژی در این زمینه قراردارد. این در حالی است که طبق این تحقیق بیت‌کوین طی یک سال ۱۱۴ تراوات‌ساعت مصرف انرژی دارد و تکنولوژی بلاک‌چین به نوعی رقیب اقتصاد متمرکز امروزی شناخته می‌شود که این ویژگی می‌تواند برتری تاثیرگذاری به این تکنولوژی ببخشد.

اما اتریوم که طی ماه گذشته با شروع رالی صعودی خود توانست قیمت ۴۴۰۰ دلار را نیز لمس کند، نتوانست از این بازار قرمز فرار کند و طی روز دوشنبه با افت ۸ درصدی همراه شد. اتریوم در بعدازظهر روز دوشنبه در کانال ۳۵۰۰ دلار در حال نوسان است. هفته ‎ای که گذشت برای اتریوم طی ماه گذشته نخستین هفته‌ای بود که با کاهش قیمت هفتگی همراه بود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر