بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
بازار‌های مالی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰؛

"شاخص هم‌وزن" یا پَر وزن ...

با وجود خبر‌های مثبت مبنی بر تزریق پول به صندوق تثبیت بازار، اما سهام‌داران ترجیح می‌دهند در صف‌های فروش بنشینند و به هر قیمتی سهام خود را به فروش برسانند اما؛ سکه نیز با تأثیر مستقیم از دلار برای ساعاتی وارد کانال ۹ میلیون تومان نیز شد، اما فعلا با کاهش در قیمت ۱۰ میلیون و ۳ هزار تومان قرار دارد.
کد خبر : ۲۴۰۸۸۸

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز ۱۱۴۵ واحد افت کرد که این افت شاخص را به محدوده  یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحدی رساند.

این افت در حالی بود که شاخص هم‌وزن وضعیت بدتری را ثبت کرد به‌طوری‌که بیش از ۳ هزار واحد افت کرد. نماد‌های "فملی"، "کچاد"، "ومعادن" بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

با وجود خبر‌های مثبت مبنی بر تزریق پول به صندوق تثبیت بازار، اما سهام‌داران ترجیح می‌دهند در صف‌های فروش بنشینند و به هر قیمتی سهام خود را به فروش برسانند.

  • دلار در بازار آزاد به دلیل وجود انتظارات و اخبار متناقض و نامشخص بودن آینده روابط سیاسی و مذاکرات، امروز نوسانات قیمتی زیادی را پشت سر گذاشت و بین قیمت ۲۲ هزار و ۲۳ هزار تومان در نوسان بود، به‌طوری‌که در این ساعات در قیمت ۲۲۷۵۰ تومان قرارگرفته است. سکه نیز با تأثیر مستقیم از دلار برای ساعاتی وارد کانال ۹ میلیون تومان نیز شد، اما فعلا با کاهش در قیمت ۱۰ میلیون و ۳ هزار تومان قرار دارد.
  • قیمت نفت در معاملات امروز ۰.۴۷% کاهش یافت. باوجوداینکه چشم‌انداز افزایش تقاضا مصرف سوخت در مناطقی مانند ایالات‌متحده، چین و اروپا وجود دارد. در سمت عرضه، اوپک + بیان‌شده که تقاضا در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز روبرو خواهد شد.
  • قیمت انس طلا برخلاف عملکرد دیروز خود، ۰.۲۱% کاهش به ۱۸۶۵ دلار رسید. این در حالی بود که شاخص دلار نیز با افت مواجه بود، همین‌طور نگرانی‌هایی از اینکه وقوع فعالیت اقتصادی می‌تواند باعث جهش ناسالم در تورم شود در بین سرمایه‌گذاران وجود دارد.
  • شاخص سهام ژاپن NIKKEI ۲۲۵ امروز خود ۵۸۲ واحد افزایش یافت، درحالی‌که در جلسه قبلی خود کاهش پیداکرده بود، سرمایه‌گذاران توانسته‌اند که داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی را هضم کنند.
  • شاخص کامپوزیت شانگهای تقریباً ثابت بود و ۱۱ واحد افزایش یافت و در بالاترین سطح ۱۰ هفت‌های قرار گرفت، سرمایه‌گذاران بیانیه کاپلان از فدرال رزرو را مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند نرخ‌ها را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد و ممکن است اقتصاد امسال ۶.۴٪ رشد کند، را ارزیابی کردند.
  • در میان سخنان تازه‌ای که فدرال رزرو اعلام کرده به‌زودی سیاست پولی سختگیرانه خود را اعمال نخواهد کرد، شاخص دلار با کاهش به پایین‌تر از ۹۰ رسید، که پایین‌ترین میزان از ۷ ژانویه است. رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس گفت که انتظار ندارد نرخ بهره تا سال آینده افزایش یابد.
  • شاخص سهام ایالات‌متحده مقداری کاهش یافت. این در حالی بود که شاخص دلار کاهش یافت و نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری که انتظارات جدید مبنی بر اینکه فدرال رزرو به این زودی سیاست‌های پولی سخت را اجرایی نخواهد کرد. معامله گران همچنین در انتظار نشست آوریل فدرال رزرو ایالات‌متحده هستند، که روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
  • بازار ارز‌های دیجیتال دارای جوی آرام است و از فشار‌های فروش کاسته شده است، و بیت کوین به‌عنوان لیدر این بازار در قیمت ۴۳ هزار دلار قرارگرفته است.

  • بیشتر بخوانید: 

ترس از تورم، زردی طلا را پُررنگ کرد/ سایه فشار فروش بر ارز دیجیتال هم افتاد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
توافق وین نزدیک است و دلار و سکه ریزش میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
توافق وین نزدیک است و دلار و سکه ریزش میکنند