بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
در شرایطی که شاهد کاهش نامحسوس مقادیر فروش کاشی‌های تولیدی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته بودیم، با این وجود رشد نرخ‌های فروش تنها توانست منجر به رشد ۱۵ درصدی درآمد‌های کل شرکت شد.
کد خبر : ۲۴۰۸۹۲

خواندن ۲ دقیقه

شرکت بهسرام+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که بازده بسیاری از سهام بازار سرمایه کشور در سال گذشته منفی و افت‌هایی چشمگیر را به ثبت رساند، سفته‌بازان معلوم الحال با ورود به سهام شرکت گرانیت بهسرام و با پوزخندی معنادار به مسئولین و ناظران بازار پایه و سهام کشور، قیمت هر سهم این شرکت را بیش از ۴ برابر و به قیمت‌های بیش از ۱۱.۰۰۰ تومان رساندند.

گزارش عملکرد کهرام+بورس نیوز

همانگونه که به دفعات در ماه‌های گذشته در خصوص ضعف مفرط نهاد‌های نظارتی، دستکاری قیمت و جولان سفته‌بازان در بازار پایه صحبت شد (که شاید یادآوری مجدد آن منجر به تکدر خاطر خوانندگان شود)، اما سوال اینجاست که چگونه سهام شرکتی با تحقق زیانی ۱.۱۱۶ ریالی قیمت‌های بیش از ۱۱۰.۰۰۰ ریال را به ثبت می‌رساند؟

آیا همچنان بسیاری از به اصطلاح کارشناسان می‌توانند در خصوص تعادل قیمتی در نماد‌های کوچک و حبابی سخن می‌گویند؟ پس شاید بد نباشد نگاهی به صورت‌های مالی کترام و قیمت‌های کنونی این سهم بیندازند.

در شرایطی که شاهد کاهش نامحسوس مقادیر فروش کاشی‌های تولیدی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته بودیم، با این وجود رشد نرخ‌های فروش تنها توانست منجر به رشد ۱۵ درصدی درآمد‌های کل شرکت شد.

میزان فروش کهرام+بورس نیوز

حال آنکه حقیقی‌های حاضر در سهامداران عمده این شرکت با چه انگیزه‌ای جز سفته‌بازی وارد شرکتی با چنین عملکرد فاجعه‌باری شده اند سوالی است که تنها می‌توان از خودشان و نهاد نظارتی پرسید.

در مجموع شرکت بهسرام در سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ ۸۳.۷۲۴ میلیون ریال زیان محقق کرده که این مبلغ، ۶۹.۷۸۷ میلیون ریال بیش از کل زیان شناسایی شده در سال گذشته بوده است.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "کهرام"، آمادگی درج پاسخ شرکت بهسرام را دارد.

 


  • بیشتر بخوانید:

افزایش ۲۲ درصدی تولید و فروش "کهرام" با بهره‌برداری از ماشین آلات جدید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سفته بازی‌ها روی نماد‌های بازار پایه تمامی ندارد؛

عدم نظارتی جدی بر رشد قیمت "کهرام" زیانده

سوالی از مخالفات طرح محدودیت بازارپایه و مجلسی‌ها؛

پیاده روی سهامداران "کهرام" بر لبه پرتگاه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
سلام
فقط که نباید ارزش شرکت رو با eps حساب کرد.
ذارایی های شرکت هم مهمه خصوصا کهرام که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابیش انجام نشد