بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
تیم‌های برتر رویداد
تیم‌های برتر پایش اولیه رویداد نوآ که از روز ۲۶ اردیبهشت ماه به رقابت با یکدیگر پرداختند، در روز ۱۰ خرداد ماه به منظور ارائه حمایت‌های بیشتر معرفی خواهند شد.
کد خبر : ۲۴۰۹۶۶

خواندن ۲ دقیقه


نوآ+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، طرح "نوآ" که از اسفندماه ۹۹ با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و ۱۸ مرکز نوآوری مستقر در این دانشگاه کار خود را آغاز کرده، به مراحل نهایی خود رسیده و در چرخه شتابدهی بسیار فشرده و کپسولی قرار دارد تا تیم‌های راه یافته به دوره‌های منتورینگ تخصصی و عمومی بتوانند به استاندارد‌های لازم برای دستیابی به یک استارت‌آپ موفق برسند.

در پایش اولیه این رویداد ۹ تیم از دانشکده برق، ۵ تیم از مرکز علوم انسانی و ۲ تیم از پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی پایش شدند (در مجموع، ۱۶ تیم). تیم‌های شرکت‌کننده، طرح‌های خود را به رئیس مرکز نوآوری مربوط و همچنین کمیته پذیرش و ارزیابی ارائه دادند. برای هر تیم، ۱۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شد که ۵ دقیقه نخست آن، به ارائه تیم‌ها اختصاص داده و ۵ دقیقه دوم نیز در اختیار کمیته پذیرش و ارزیابی و رئیس مرکز نوآوری مربوطه قرار داده شد تا در آن، سوالات و موارد احتمالی ایشان مطرح شود.

در روز دوم ۷ تیم از دانشکده علوم تربیتی و ۹ تیم از دانشکده علوم زمین طرح‌های خود را ارائه دادند. نتیجه داوری تیم‌های شرکت‌کننده، در انتهای جلسات کمیته پذیرش و ارزیابی و رئیس مرکز نوآوری مربوط، مشخص شده و پس از آنکه تمامی تیم‌ها طرح خود را ارائه دادند، نتایج نهایی به ایشان اعلام خواهد شد.

در این رویداد، پس از ارائه طرح‌های شرکت‌کنندگان، به تشخیص کمیته پذیرش و ارزیابی و همچنین رئیس مرکز نوآوری مربوط، تعدادی از تیم‌ها حذف شده و سایر تیم‌هایی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند، به مرحله نهایی رویداد راه خواهند یافت. به این ترتیب تیم‌هایی که طرحشان رد شود از این دوره حذف خواهند شد و تیم‌هایی که طرحشان پذیرفته شود، به Demoday راه پیدا کرده و برای ارائه به سرمایه گذار و جذب سرمایه آماده خواهند شد.

در نهایت تیم‌هایی که بتوانند این دوره را بگذرانند و شاخص‌های لازم را کسب کنند، در فاز نهایی رویداد و در جلسه داوری که با حضور شخصیت‌های برجستۀ اکوسیستم نوآوری کشور در روز ۱۰خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، شرکت کرده و در صورت برگزیده شدن از حمایت‌های طرح نوآ بهره‌مند خواهند شد.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی، طرح نوآ با تاکید بر ایجاد انگیزه، نشاط، هم افزایی، آموزش و مشاوره نوآوران و کارآفرینان در جهت خلق شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و خلاق و پذیرش تیم‌های نوآور دانشجویی و تیم‌های فناور با تکیه بر این مهم است. در این راستا ایده‌های ارائه شده طی سه مرحله بررسی می‌شوند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر