بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
در جریان معاملات هفته پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۳۶ گواهی سپرده کالایی در بازار ابزار‌های مالی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.
کد خبر : ۲۴۱۰۶۳

خواندن ۲ دقیقه

 گواهی سپرده کالایی در بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۳۶ گواهی سپرده کالایی در بازار ابزار‌های مالی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت تا ارزش ۱۶۵۲ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریالی برای ۸ دارایی پایه سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، برنج، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز و کشمش تیزابی به ثبت برسد.

طی هفته گذشته معامله گران تعداد یک میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا را به ارزشی بیش از ۱۶۲۳ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال خرید و فروش شد.

تعداد ۲۱۹ هزار و ۳۵۴ گواهی سپرده زعفران نگین نیز در حالی دادوستد شد که ارزش نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال برای این دارایی پایه رقم خورد.

حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ۲۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا رسید و ارزش تقریبی ۱.۷ میلیون ریالی را در پی داشت.

در نماد معاملاتی برنج طارم نیز تعداد ۷۶۱۷ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۲.۱ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

معامله گران تعداد ۱۰۹۰ گواهی سپرده زیره سبز را نیز خریدند و ارزش بیش از ۵۹۹ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه ثبت کردند.

معامله گران با معامله ۱۳۰ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز ارزشی نزدیک به ۲۰۹ میلیون ریال را رقم زدند.

در این هفته ۷۲۵ گواهی سپرده کشمش نیز خرید و فروش شد و ارزش آن به رقم ۱۵۷ میلیون ریال رسید.


  • بیشتر بخوانید:

ورود کل زنجیره فولاد به بورس کالا به حذف رانت و کنار رفتن دلالان از بازار

اشتراک گذاری :
ارسال نظر