بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
با استفاده از توانمندسازی صنایع داخلی ایجاد شد:

بومی‌سازی در فولاد سفیددشت با ارزش‌افزوده ۲ میلیون دلاری

بومی‌سازی در فولاد سفیددشت با ارزش‌افزوده ۲ میلیون دلاری
این شرکت در راستای سیاست استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی، طی دو سال منتهی به فروردین‌ماه 1400، موفق به بومی‌سازی بخشی از تجهیزات و قطعات موردنیاز خود با ارزش بیش از 2 میلیون دلار گردیده است.
کد خبر : ۲۴۱۳۲۴

خواندن ۲ دقیقه

فولاد سفید دشت+ بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، این شرکت در راستای سیاست استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی، طی دو سال منتهی به فروردین‌ماه ۱۴۰۰، موفق به بومی‌سازی بخشی از تجهیزات و قطعات موردنیاز خود با ارزش بیش از ۲ میلیون دلار شده است.

مدیر عملیات و مسئول کمیته بومی‌سازی شرکت فولاد سفیددشت با اعلام این مطلب و با تأکید بر نهادینه شدن بومی‌سازی و استفاده از توانمندسازی داخلی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم این شرکت، یادآور شد: با تشکیل کمیته بومی‌سازی فولاد سفیددشت در سال ۱۳۹۷، شناسایی و سازمان‌دهی قطعات و تجهیزات با قابلیت تأمین از داخل در دستور کار قرار گرفت که حاصل این فرایند، بومی‌سازی بیش از ۱۶۰ قطعه و تجهیز موردنیاز صنعت فولاد بوده است.

ایمان سلیمانی افزود: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات برای شرکت فولاد سفیددشت از جنبه‌های مختلفی از جمله خودکفایی، توانمندسازی صنایع داخلی، کاهش هزینه‌های ارزی، قابلیت بهینه‌سازی و بازطراحی تجهیزات و قطعات، تسریع در فرایند خرید و سهولت دسترسی به خدمات پس از فروش، حائز اهمیت است.

مسئول کمیته بومی‌سازی فولاد سفیددشت از طراحی و ساخت الکتروموتور‌های MV، گلوب ولوها، دمپر‌های الکتریکی دمنده‌ها، عملگر والوها، گیربکس‌های واحد کلاریفایر، کلاسیفایر و سیستم حمل مواد، روتور دمنده‌های سنگین، بدنه فن Stack، پمپ‌های دور بالا، تیغه‌های فن برج‌های خنک‌کن و نمونه‌گیر اتوماتیک کوره به‌عنوان مهم‌ترین تجهیزات و قطعات بومی‌سازی شده این شرکت در سال ۱۳۹۹ یاد کرد.

سلیمانی در پایان ضمن تشکر از فولاد مبارکه در خصوص انتقال تجربیات در زمینه بومی‌سازی، اظهار امیدواری کرد با تدوین سند بومی‌سازی و توسعه همکاری واحد‌های عملیات و بازرگانی در جهت سیاست‌گذاری تأمین قطعات واحد فولادسازی، بتوان برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه تأمین تجهیزات و قطعات موردنیاز این واحد از تأمین‌کنندگان داخلی بهره‌مند شد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر