بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
مدیر تحلیل سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مثبت های موقت بازار

مثبت های موقت بازار
شاید در برخی نمادها بالأخص سهم‌هایی که سود تقسیمی مناسبی دارند، زمان مناسبی برای خرید باشد چراکه این سهم‌ها عمدتاً به لحاظ تحلیلی و با در نظر گرفتن درآمد فروش و قیمت‌های جهانی ارزنده هستند.
کد خبر : ۲۴۱۳۹۳

مثبت های موقت بازار

به گزارش بورس نیوز، بعد از اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده، بازار سرمایه هم کمی رنگ سبز به خود دید. اما باید دید آیا این سبزی بازار دوامی خواهد داشت یا نه.

رسول جاویدی مدیر تحلیل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به نظر می‌رسد مثبت‌های امروز بازار سرمایه موقت باشد و به تعادل رسیدن بازار و تداوم این سبزی‌ها، نیازمند زمان بیشتری است.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: بازار سرمایه با ابهاماتی مواجه بود که با اعلام اسامی تائید صلاحیت شده‌ها، تا حدودی از این ابهامات کاسته شده است. اما تجربه انتخابات قبلی نشان داده پیروز میدان انتخابات در روزهای پایانی تبلیغات کاندیداها مشخص می‌شود و فعلاً برای اظهارنظر در مورد جریان پیروز انتخابات، زود است.

وی اضافه کرد: باید دید این بار کدام کاندیدا مورد اقبال واقع خواهد شد و از آن مهم‌تر، گروه اقتصادی کاندیدای پیروز میدان شامل چه اشخاصی است و این گروه، به بازار سرمایه با هدف تامین مالی توجهی خواهد کرد یا نه. اما درهرحال، از شدت نگرانی‌ها و ابهامات بازار سرمایه کاسته شده و هر چه جلوتر برویم و این ابهامات کمرنگ‌تر شود، بازار سرمایه هم وضعیت متعادل‌تری خواهد داشت.

جاویدی در پاسخ به این سؤال که "آیا فرصت مناسبی برای خرید هست یا نه"، اظهار کرد: شاید در برخی نمادها بالأخص سهم‌هایی که سود تقسیمی مناسبی دارند، زمان مناسبی برای خرید باشد چراکه این سهم‌ها عمدتاً به لحاظ تحلیلی و با در نظر گرفتن درآمد فروش و قیمت‌های جهانی ارزنده هستند. در یک ماه اخیر هم خریدارانی در این نمادها فعال‌شده‌اند و شاهد فشار فروش سنگین در بعضی سهم‌ها نبوده‌ایم. این اتفاق نویدبخش نزدیک شدن به تعادل در بازار سرمایه است. ولی هنوز سهم‌های کوچک بازار، با تعادل فاصله داشته و بعضاً بازگشایی‌هایی با افت ۴۰ الی ۵۰ درصدی دارند. ازاین‌رو،

اینفعال بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: فشار فروش در سهم‌های کوچک بازار هنوز ملموس است، اما انتظار می‌رود با تقویت تقاضا در این گروه‌ها، شاهد متعادل‌تر شدن سهم‌های کوچک بازار هم باشیم. آن زمان می‌توان در مورد رشد بازار سرمایه و تداوم سبزی‌های این بازار اظهارنظر کرد.


  • بیشتر بخوانید:

مُشتی که "بورس" بعد گیجی از سرمستی خورد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۲ عامل رشد شاخص در بازار امروز
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۲ عامل رشد شاخص در بازار امروز

مُشتی که
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مُشتی که "بورس" بعد گیجی از سرمستی خورد

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار: سودی نکرده‌ایم...

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...

ارسال نظر