بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۲ عامل برای چاشنی سبزشدن "بورس"

۲ عامل برای چاشنی سبزشدن
کارشناس بازار سرمایه گفت: طی روز‌های اخیر در روند کلی بازار سرمایه اتفاق خاصی نیفتاده است که بازار به سمت مثبت شدن حرکت کند نکته‌ای که وجود دارد این است که بواسطه برخی اخبار بازار در برخی روز‌ها مثبت می‌شود.
کد خبر : ۲۴۱۵۰۱

۲ عاملی که به مثبت شدن روند بورس کمک می‌کند

مهدی سوری در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه دو روز مثبت شدن بازار را نمی‌توان روند صعودی نامید، اظهار کرد: روند صعودی و نزولی تعریف مشخصی دارند، اگر هر قله بهتر از قله قبلی و هر دره پایین‌تر از دره قبلی باشد به آن روند مثبت و یا منفی گفته می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: طبیعی است که در یک روند نزولی قله‌هایی هم شکل بگیرد و روز‌هایی هم مثبت باشد، اما در مجموع طی روز‌های اخیر در روند کلی بازار سرمایه اتفاق خاصی رخ نداده که بازار به سمت مثبت شدن حرکت کند اما؛ نکته‌ای که وجود دارد آن است که به‌واسطه برخی اخبار بازار در برخی روز‌ها مثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم بگوییم چه زمانی یک روند نزولی تبدیل به روند صعودی و بازار متعادل خواهد شد نیاز به پارامتر دارد، گفت: در ابتدا باید بررسی کرد سهامداران خردی که در بازار سرمایه هستند آیا تمایل به سرمایه‌گذاری دارند و بورس را مکانی امن برای پس انداز‌های خود می‌دانند تا آن را وارد بورس کنند یا اینکه این افردا پول خود را در بازار نگه داشتند تا ضررشان جبران شود و پس از آن خارج شوند، اگر هدف سرمایه گذاران گزینه دوم باشد در هر صورت این افراد فروشنده خواهند بود و همین موضوع در حال ساخت این روند نزولی است.

سوری بیان کرد: زمانی می‌توان مدعی بود که روند بازار نزولی نیست که اعتماد به سهامداران برگشته باشد و بورس را یک بازار امن برای سرمایه‌گذاری بدانند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایط فعلی با وعده، حرف و ارائه راهکار اعتماد به بازار بر نمی‌گردد و باید ابزار‌های اطمینان بخش در بازار شکل بگیرد، تصریح کرد: بهترین پیشنهاد در این باره انتشار اوراق تبعی با قیمت ثابت یک ریالی به اندازه شناوری سهم‌ها است که می‌تواند اطمینان بخش بوده و اعتماد را برگرداند.

وی افزود: موضوع دوم مرتبط با دولت است، دولت بازیگر بزرگی در این بازار به شمار می‌آید که فقط فروشنده است که موجب بهم خوردن تعادل بازار شده است اگر دولت از تامین مالی به هر صورت از این بازار منع شود، تهدیدی که از جانب دولت سهامداران احساس می‌کنند برداشته می‌شود.

سوری گفت: بازار سرمایه در ارزنده‌ترین حالت طی یک سال اخیر قرار دارد کاهش شدید قیمت سهام و شرایط مناسب قیمت‌های جهانی سودآوری شرکت‌ها را بالا برده است، اما عدم اطمینان موجب شده سهامداران فروشنده باشند.


بیشتر بخوانید:

مثبت های موقت بازار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وعده‌های بدون برنامه کاندیداها، ممنوع!
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وعده‌های بدون برنامه کاندیداها، ممنوع!

تحقق بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد تومانی سود خالص شرکت ها
عملکرد شرکت های فعال در بازار سرمایه نشان می دهد؛

تحقق بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد تومانی سود خالص شرکت ها

مثبت های موقت بازار
مدیر تحلیل سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مثبت های موقت بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
عدم اطمینان موجب شده سهامداران فروشنده باشند
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
نوکیا n90
تمیز. بسیار سالم . ریجستر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
برو گمشو آقای .شناس