بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
استارت آپ استرالیا
با توجه به موقعیت جغرافیایی استرالیا و همچنین بازار کار مطلوب، افراد زیادی جهت راه اندازی استارت آپ استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۱۷۴۲

خواندن ۲ دقیقه

استارت آپ استرالیا

به گزارش بورس نیوز، با توجه به موقعیت جغرافیایی استرالیا و همچنین بازار کار مطلوب، افراد زیادی جهت راه اندازی استارت آپ استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. همچنین باید خاطرنشان کرد که این سرزمین به دلیل انگلیسی زبان بودن مردم و کیفیت بسیار بالای آموزش همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت شناخته شده است. استرالیا که مانند جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام قرار گرفته است، از نظر زمین شناسی جزء کهن‌ترین خشکی‌های جهان به شمار می‌آید.

کشور استرالیا همواره در زمینه جذب افراد خلاق و نخبه پیشتاز بوده است؛ استارت آپ‌ها در استرالیا به عنوان شرکت‌های دارای ایده‌های نو و دانش بنیان شناخته می‌شوند. شرکت‌های دانش بنیان نیازمند سرمایه به مراتب کمتری در مقایسه با شرکت‌های معمولی می‌باشند. کار آفرینی در استرالیا و همچنین سرمایه گذاری در این کشور باعث می‌شود افراد بتوانند در بازه زمانی کوتاه تری مقیم استرالیا شوند. کارآفرینی در استرالیا در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور و کسب اقامت و تابعیت کشور استرالیا شناخته شده و در همین راستا از برترین استارت آپ‌ها در استرالیا می‌توان به scouta (شرکت استخدام فناوری مشترک)، boundlss (ترکیبی از یادگیری ماشین، داده‌های حسگر، هوش مصنوعی)، cribber (سایت‌های کاری بدون در نظر گرفتن مکان، کارمندان را بهم متصل می‌کند) و sprout stack (شرکت نوآورانه سازگار با محیط زیست) اشاره کرد.

استارت آپ استرالیا

از مزایای زندگی در استرالیا می‌توان به وضعیت اقتصادی مطلوب عموم شهروندان و درصد پایین فقر در کنار توسعه یافتگی، جغرافیا و طبیعت زیبا، فرصت‌های شغلی متعدد، امنیت بالا و حمایت از کارآفرینان جهت ایجاد کسب و کار تازه اشاره نمود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را برای آن دسته از عزیزانی که قصد ایجاد استارت آپ در کشور استرالیا را دارند ارائه می‌دهند.

شرایط کارآفرینی در استرالیا چگونه است؟
برترین استارت آپ‌ها در استرالیا کدام اند؟
مهاجرت به استرالیا از طریق Startup به چه شرحی است؟
متوسط هزینه اخذ ویزای استارت آپ در استرالیا چه میزان برآورد شده است؟

استرالیا و راه اندازی استارت آپ

آب و هوای استرالیا بدلیل وسعت زیاد قاره در هر نقطه متفاوت بوده و بسیار متاثر از جریانات اقیانوسی می‌باشد. از جمله رنک‌های کشور استرالیا در رتبه بندی‌های جهانی مرتبط با علوم اقتصاد می‌توان به بزرگ‌ترین صادر کننده گوشت، نهمین کشور صادر کننده گندم و بزرگ‌ترین تولید کننده طلا اشاره کرد.

استارت آپ استرالیا

اخذ ویزای استارت آپ استرالیا

اخذ ویزای استرالیا و به دنبال آن اقامت دائم استرالیا با ثبت شرکت در این کشور امکان پذیر می‌باشد؛ شایان ذکر است با ویزای استارت آپ متقاضیان قادرند به مدت ۴ سال در این کشور اقامت نمایند. از موارد موردنیاز جهت اخذ ویزای استارت آپ در استرالیا می‌توان به داشتن سن کمتر از ۴۵ سال، دانش زبان انگلیسی، وجود کسب و کار موفق و تعهد به مسائل مالی اشاره نمود. از آنجایی که هدف دولت استرالیا تمرکز بر فعالیت کارآفرینان در جنوب این سرزمین می‌باشد، مهاجرت Startup با عنوان ویزای استارت آپ استرالیا جنوبی یا SISA معرفی می‌شود.

برنامه Startup نیازمند وجود سرمایه اولیه چندانی نبوده و در حال حاضر وزارت امور داخلی استرالیا از ایده‌های نو در برنامه استارت آپ حمایت مالی به عمل می‌آورد. هزینه در خواست پروسه ویزا نیز طبق سایت مهاجرت استرالیا $۳۱۰ (دلار استرالیا) به ازای هر فرد می‌باشد.

قوانین سرمایه گذاری و استارت آپ استرالیا

کشور استرالیا به شدت به کشاورزی و سرمایه گذاری خارجی وابستگی داشته و با این حال به عنوان یک اقتصاد منظم و دارای نیروی کار بسیار ماهر از شهرت بین المللی نوآوری برخوردار است. ثبات زیاد اقتصاد در استرالیا موجب گشته تا نرخ سرمایه گذاری در این کشور افزایش یابد. بخش استارتاپ فناوری استرالیا قادر به تامین ۱۰۹ میلیارد دلار یا چهار درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده و به فراخور آن دولت استرالیا از سرمایه گذاری خارجی به دلیل مزایای چشمگیر آن حمایت می‌کند که این مزایا شامل ایجاد مشاغل جدید، دسترسی به بازار‌ها و رقابت بین صنایع هستند.

سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم در استرالیا دارای روش‌های زیادی از جمله سرمایه گذاری نقدی، خرید سهام و خرید و فروش طلا می‌باشد. از جمله موارد مهم جهت سرمایه گذاری در استرالیا شاخص‌های اقتصادی مانند تورم است. در ادامه به بررسی میزان تورم در سال‌های متوالی در استرالیا می‌پردازیم.

استارت آپ استرالیا

مزایا و معایب Startup استرالیا

شایان ذکر است که در گزارش اخیر، اکوسیستم سیدنی و ملبورن در رتبه بندی جهانی بهترین شهر‌ها جهت کسب و کار‌های نوپا قرار گرفته اند. از مزایا استارت آپ و ثبت شرکت در استرالیا می‌توان به عدم نیاز به سرمایه و بودجه زیاد، رشد شبکه حرفه ای، افزایش پتانسیل حقوق اشاره کرد. از مزایای اصلی پیوستن به یک Startup وجود سلسله مراتب مسطح در مورد ساختار شرکت است. از بزرگترین معایب برنامه استارت آپ می‌توان به طولانی بودن زمان بررسی در خواست‌های مختلف اشاره کرد. همچنین از آنجایی که امکان ثبت استارت آپ در استرالیا جنوبی امکان پذیر است تا ۲ سال امکان ثبت Startup در شهر‌های دیگر استرالیا وجود ندارد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر