بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
استارت آپ اوکراین
استارت آپ اوکراین برخلاف مشکلات اقتصادی این کشور در بین ۳۰ کشور برتر جهان قرار دارد که در این نوشتار بررسی می‌شود.
کد خبر : ۲۴۱۸۹۳

خواندن ۲ دقیقه

استارت آپ اوکراین

به گزارش بورس نیوز، استارت آپ اوکراین برخلاف مشکلات اقتصادی این کشور در بین ۳۰ کشور برتر جهان قرار دارد که در این نوشتار بررسی می‌شود. اوکراین به دلیل داشتن توسعه دهندگان ماهر و نیروی کار جوان و توانا توانسته است در زمینه استارت آپ قوی عمل کند و با سایر کشور‌ها رقابت کند. مهاجرت تجاری به اوکراین راهی بسیار مناسب برای دریافت اجازه اقامت و اجازه کار در این کشور است.

علاوه بر این، اوکراین امکانات گسترده‌ای را برای شروع و توسعه تقریبا هر تجارتی فراهم می‌کند. در واقع، اوکراین فرصت‌های زیادی را برای ایجاد استارت آپ در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند. گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می‌توانند در زمینه مهاجرت تجاری و کار در کشور‌های مختلف اروپایی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

بررسی استارت آپ اوکراین

امروز، اوکراین بیش از ۴۰۰ استارت آپ دارد و تعداد آن‌ها به طور مداوم در حال رشد است. به ویژه کیف می‌تواند استارت آپ اوکراین را به صحنه‌ای تبدیل کند که به اندازه برلین یا سیدنی فعالیت داشته باشد. هر روز حوادث زیادی رخ می‌دهد از جمله کارگاه‌های آموزشی، نشست ها، کنفرانس‌ها که بسیاری از آن‌ها با نام‌های شناخته شده بین المللی هستند. در کنار حمایت‌های تشکل کارآفرینی و برنامه‌های شتاب دهنده، این فضا‌های مشترک به استارت آپ‌های جوان کمک می‌کند تا بالغ شوند و به یک شرکت قوی فناوری تبدیل شوند. در جدول زیر از جمله امتیازات و چالش‌های استارت آپ در اوکراین را مشاهده می‌کنید.

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین

دلایل ایجاد استارت آپ اوکراین

اوکراین از نظر انعطاف پذیری در انجام انواع مختلف تجارت دارای مزایای بیشتری نسبت به سایر کشور‌ها است. اول از همه، بار مالیاتی نسبتاً کم و موقعیت جغرافیایی مطلوب بسیار مطلوبی در اتحادیه اروپا دارد. اوکراین راحت‌ترین ارتباطات حمل و نقل با اتحادیه اروپا را دارد و به طور فعال با آن همکاری می‌کند، که به نوبه خود:

به هماهنگی قانونی با تعداد زیادی از کشور‌های بسیار پیشرفته کمک می‌کند.
باعث کاهش تدریجی و متقابل تعرفه ها، لغو حقوق گمرکی و سایر موانع تجاری می‌شود.
تجارت بین المللی کالا و خدمات را بسیار ساده می‌کند.
هزینه راه اندازی استارت آپ پایین است.
شروع کار در کشور اوکراین بسیار ارزان‌تر از مثلا در اتحادیه اروپا است و هزینه‌های روزانه در اینجا نیز به طور قابل توجهی کمتر خواهد شد. البته، یک مزیت مهم راحتی زندگی در اوکراین است. این یک کشور چند ملیتی با فرهنگ و تاریخ غنی است، که می‌تواند خانه جدید شما و زمینه‌ای برای یک تجارت موفق شود.

این کشور چندین سال است که از نظر اقتصادی دچار مشکل شده است، اما هنوز موفق به ایجاد فناوری رقابتی در جهان می‌شود. برخی از نمونه‌های شرکت‌هایی که از اوکراین منشأ گرفته اند، Grammarly، Gitlab و Ahrefs هستند که همگی دارای اعضای گسترده‌ای هستند. از جمله دلایل اصلی موفقیت اوکراین، کیفیت بالای توسعه دهندگان این کشور است که توسط بسیاری از شرکت‌های خارجی دنبال می‌شوند. در صورت ادامه روند نوآوری در اوکراین، این کشور می‌تواند حتی یک نقش رهبری بزرگتر در اکوسیستم استارت آپ جهانی به دست آورد.

رتبه استارت آپ اوکراین

در گزارش اخیر اکوسیستم استارت آپ جهانی StartupBlink ۲۰۲۰، اوکراین در میان ۱۰۰ کشور دوستدار استارت آپ در رتبه ۲۹ قرار گرفت. اوکراین در مقایسه با سال گذشته با ۲ اکنون در بین ۳۰ کشور برتر جهان قرار دارد. طبق این تحقیق، کیف پس از شهر‌هایی مانند لندن، برلین، پاریس، آمستردام در رتبه ۳۲ جهان، و رتبه ۸ پایتخت‌های اروپا قرار گرفته است. این تحقیق ۳ دسته اصلی را برای ارزیابی اکوسیستمی که شرکت‌های نوپا در آن فعالیت می‌کنند اندازه گیری می‌کند:

تعداد استارت آپ‌ها
کیفیت آن‌ها
و فضای کسب و کار در کشور.

در حال حاضر، اوکراین ۴۶۲ استارت آپ دارد. از نظر تعداد استارت آپ ها، اوکراین ۰.۸۴ امتیاز کسب کرد که بسیار ناچیز کمتر از بسیاری از کشور‌های اروپایی است. در همین حال، مقامات ایالتی محلی باید به کار خود در زمینه بهبود کیفیت زندگی و زیرساخت‌ها در کشور ادامه دهند تا مطمئن شوند کارآفرینان با استعداد اوکراین را ترک نمی‌کنند. به خصوص، وقتی اکنون دیگر نیازی به ویزا برای اروپا نیست و لهستان هوشمندانه در‌های خود را برای اوکراین باز می‌کند. نمره کیفیت استارت آپ اوکراین ۲.۱۸ است که بالاتر از اتریش، لهستان، جمهوری چک، ایتالیا و بلژیک است. در جدول زیر ۳ شهر برتر استارت آپی اوکراین را مشاهده می‌کنید.

استارت آپ اوکراین

استارت آپ IT در اوکراین

اوکراین میزبان بیش از ۱۲۰، ۰۰۰ متخصص IT است که بیشتر آن‌ها توسعه دهنده هستند. نسبت مطلوب قیمت و کیفیت و استعداد کیفی اوکراین را به یکی از مقاصد اصلی غول‌های فناوری مانند مایکروسافت، بوئینگ و مگنتو برای برون سپاری نیاز‌های توسعه نرم افزاری خود تبدیل کرده است. برای اینکه بخواهیم همه چیز را در چشم داشته باشیم، متوسط ​​حقوق در اوکراین حدود ۳۵۰ دلار آمریکا است، در حالی که متوسط ​​حقوق ماهیانه یک مهندس IT در کشور اوکراین ۳ برابر متوسط حقوق ماهیانه کار در اوکراین است.

به همین دلیل است که دوره‌های فناوری انگلیسی به طور گسترده در حال گسترش هستند و میزان افرادی که از سایر تخصص‌ها به IT شیفت می‌کنند به طور چشمگیری در حال رشد است. بخش IT در حال حاضر تقریباً ۳.۵ ٪ از تولید ناخالص داخلی اوکراین را تشکیل می‌دهد و بر اساس گزارش انجمن IT اوکراین که در ۲۰۱۸ منتشر شد، پیش بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۵ تقریبا به ۹ ٪ برسد. همراه با استعداد‌های فراوان فناوری، تعجب آور نیست که موفقیت در استارت آپ فناوری در اوکراین شروع به ظهور کرده است.

در لیست زیر از جمله برترین استارت آپ‌های فناوری اوکراین را مشاهده می‌کنید:

Awesomic
Hirio
Axdraft
Camtouch
Timeat
Nuka
Skyworker
GG
Let’s Enhance

انتخاب نوع شرکت استارت آپ در اوکراین

شما باید در مورد فرم قانونی سازمانی خود تصمیم بگیرید. گسترده‌ترین اشکال تجارت در اوکراین شرکت‌های سهامی و شرکت‌های با مسئولیت محدود است. بزرگترین مزیت شرکت‌های با مسئولیت محدود در مقایسه با شرکت‌های سهامی این است که روش ایجاد و بهره برداری از شرکت‌های با مسئولیت محدود بار کمتری دارد و زمان زیادی نمی‌برد. فقدان سهام در شرکت‌های با مسئولیت محدود، این شکل از شخصیت حقوقی را متحرک و انعطاف پذیر می‌کند. موسس می‌تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی و همچنین یک گروه از بنیانگذاران باشد، هیچ محدودیتی برای حداکثر تعداد موسسان وجود ندارد.

قانون شرکت‌های با مسئولیت محدود که از ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ لازم الاجرا شد، مقررات فعالیت شرکت‌های با مسئولیت محدود در اوکراین را به شدت تغییر داد و فرصت‌های جدیدی را برای تجارت ایجاد کرد که به شرکت‌ها آزادی عمل در تنظیم قوانین مدیریت این شرکت‌ها را می‌دهد. علاوه بر این، اشکال حقوقی سازمانی دیگری از شرکت‌ها وجود دارد به عنوان مثال:

شرکت‌هایی با مسئولیت اضافی
مشارکت محدود
شرکت‌های خصوصی
تعاونی‌ها و غیره.


  • بیشتر بخوانید:

استارت‌آپ پرتغال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر