بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
رشد بیش از ۷۰ درصدی فروش محصولات ذوب آهن در بورس کالا

افزایش ۲۰ درصدی نرخ میلگرد "ذوب"

افزایش ۲۰ درصدی نرخ میلگرد
شرکت ذوب آهن اصفهان در دومین هفته از ماه جاری، فروش ۶ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریالی را در بورس کالا محقق نموده است.
کد خبر : ۲۴۱۹۴۶

افزایش ۲۰ درصدی نرخ میلگرد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ذوب آهن اصفهان در دومین هفته از ماه جاری، فروش ۶ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریالی را در بورس کالا محقق نموده است. این فروش نسبت به هفته قبل افزایش بیش از ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد. رشد محسوس مقادیر فروش محصول میلگرد منجر به افزایش ارزش معاملات شرکت شده است.

در این هفته شاهد عرضه و معامله ۱۳.۷۷۷ تن محصول تیرآهن این شرکت بودیم. این عرضه با تقاضای جالب توجه بیش از ۳۷ هزار تنی همراه بود.

متوسط نرخ فروش هر تن محصول به ۱۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال رسید که نسبت به هفته قبل رشد ۱ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش معاملات این محصول به ۱ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال رسید.

همچنین در هفته قبل شاهد معامله سنگین و کم نظیر ۳۱ هزار و ۵۲۵ تنی میلگرد این شرکت در بورس کالا بودیم. این عرضه با تقاضای بیش از ۴۲ هزارتنی مواجه بود. متوسط نرخ فروش هر تن میلگرد با رشد محسوس ۲۰ درصدی نسبت به هفته اول خرداد ماه به ۱۵۹ میلیون ریال در هر تن رسید.

ارزش معاملات میلگرد شرکت به ۵ هزار و ۹ میلیارد ریال رسید. نکته جالب توجه پیشی گرفتن محسوس نرخ فروش میلگرد شرکت در مقایسه با نرخ تیراهن است. به طور معمول، نرخ فروش تیراهن همواره چند درصد بالاتر از نرخ میلگرد است.

در جدول زیر روند معاملات محصولات اصلی این شرکت یعنی تیرآهن و میلگرد ارائه شده است.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ میلگرد


بیشتر بخوانید:

کاهش عرضه‌ها و رشد تقاضا برای محصولات ذوب آهن در بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر