بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
تاثیر برخی اخبار بر بازار ارزهای دیجیتال
ارز‌های دیجیتالی در هفته اخیر نتوانستند صعود نیرومندی را تجربه کنند و تحت تاثیر برخی اخبار، بازار‌ها دچار ریزش نسبی شدند.
کد خبر : ۲۴۲۰۸۳

خواندن ۲ دقیقه

 بازار ارز‌های دیجیتالی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ایلان ماسک و چین موثرترین عوامل این هفته بازار ارز‌های دیجیتالی بودند.

 توییت‌های ایلان ماسک: این هفته هم به مانند هفته‌های اخیر توییت‌های ایلان ماسک باعث دستکاری در بازار‌ها شد.

پس از انتشار توییتی از وی که یک قلب شکسته با نماد بیت کوین را نشان می‌داد، ارزش بیت کوین دچار ریزش زیادی شد. البته وی کمی بعد عکس پروفایل خود را ر شبکه اجتماعی توییتر به یک انیمه منقش به بیت کوین تغییر داد که قیمت‌ها را صعودی کرد. گروه هکری آنانیموس وی را تهدید کرده که در صورت تداوم این دستکاری‌ها به حساب‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت وی حمله هکری خواهند کرد.

 کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ که در شهر میامی برگزار شد شاهد حمایت برخی از چهره‌ها از افزایش نقش ارز‌های دیجیتالی در زندگی روزمره انسان بود. وارن دیویدسون- نماینده کنگره آمریکا و یکی از سخنرانان این کنفرانس- گفت که باید امنیت کیف پول‌های کاربران افزایش پیدا کند.

گروهی از تحلیلگران بلومبرگ در گزارشی با اشاره به ریزش اخیر قیمت بیت وین اعلام کردند محبوب‌ترین رمزارز جهان کماکان می‌تواند تا پایان سال به محدوده ۱۰۰ هزار دلاری برسد. در کوتاه مدت این تحلیل گران معتقدند بیت کوین در کانال ۳۰ هزار دلاری نوسان خواهد داشت.

مقابله چین با فعالیت‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتالی بیش از پیش تشدید شده است. پس از اعلام ممنوعیت هرگونه استخراج و معامله ارز‌های دیجیتالی در این کشور، حساب کاربری بسیاری از فعالان ارز‌های دیجیتالی چینی در شبکه‌های اجتماعی از جمله شبکه اجتماعی وی بو به دستور دولت چین تعلیق شد.

بانک‌های مرکزی جهان بیش از پیش برای راه اندازی ارز‌های دیجیتالی خود مصمم شده اند. مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا از راه‌اندازی دلار دیجیتالی دفاع کرده و آن را باعث فراهم کردن مزایای بی شمار جدید برای کاربران آمریکایی دانسته است. بانک مرکزی اروپا نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد راه‌اندازی یورو دیجیتال می‌تواند باعث جذابیت بیشتر این ارز در معاملات جهانی شود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر