بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
یک استارت آپ دانمارکی به نام "Levitate" پا‌های مصنوعی برای ورزش روزمره ساخته است. این شرکت اخیراً دو مدل پروتز ایجاد کرده که نه تنها استفاده از آن‌ها آسان است بلکه مقرون به صرفه نیز هستند.
کد خبر : ۲۴۲۰۹۰

خواندن ۲ دقیقه

استارت آپ+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، پروتز‌های مدرنی که در حال حاضر در جهان وجود دارند به افراد قطع عضو اجازه می‌دهند تا دوباره بدوند و حتی در مسابقات المپیک نیز شرکت کنند، با این حال هزینه خرید آن‌ها به طور کلی بسیار زیاد است.

اکنون یک استارت آپ دانمارکی به نام "Levitate" پا‌های مصنوعی برای ورزش روزمره ساخته است. این شرکت اخیراً دو مدل پروتز ایجاد کرده که نه تنها استفاده از آن‌ها آسان بوده بلکه مقرون به صرفه نیز هستند.

پا‌های مصنوعی موجود به صورت قرارداد قیمت ثابت بوده و هر کدام بین ۱۲ تا ۱۴ هزار یورو هستند. اما قیمت هر کدام از پا‌های مصنوعی تولید شده توسط استارت آپ Levitate تنها ۱۶۰۰ یورو است و این شرکت به افراد امکان پرداخت ماهیانه را می‌دهد، به این معنی که افراد قطع عضوی که می‌خواهند سبک زندگی فعال‌تری داشته باشند این فرصت را دارند تا هم از آن استفاده کنند هم مبلغ را به صورت اقساط پرداخت کنند.

"لیس دابلیو مدسن" (Lasse W. Madsen) این استارت آپ را با همکاری دانشگاه فنی دانمارک (DTU) تأسیس کرد. مدسن هنگامی که تنها ۱۴ سال داشت پای راست خود را از دست داد و این شرکت را در سال ۲۰۱۹ تاسیس کرد. در سال ۲۰۲۰ او در لیست ۳۰ فرد موفق زیر ۳۰ سال مجله فوربز قرار گرفت.

مدسن گفت: من معتقدم اگر شما ایده و اراده خوبی داشته باشید، می‌توانید کار‌های بزرگی انجام دهید. ترکیبی از دانش و تجربه‌ای که من در طول تحصیل و کار خود به دست آورده‌ام باعث شده است که من جرات داشته باشم بدون اینکه بدانم نتیجه چه خواهد بود، کار‌ها و اهدافم را عملی کنم.

استارت آپ Levitate دو مدل پروتز دارد: پروتز شکل J و پروتز شکل C، که جفت آن‌ها برای دویدن در مسافت طولانی یا دو سرعت مناسب هستند. پروتز‌ها با مواد کامپوزیتی ساخته شده‌اند. آن‌ها پروتز‌ها را بر روی یک دستگاه برای دو ماراتن آزمایش کردند و عملکرد آن خوب بوده است.


  • بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری خطرپذیر دلیل اصلی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر