بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

جنگ رفقای گرمابه و گلستان

جنگ رفقای گرمابه و گلستان
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حلوایی که در گلوی داروسازان گیر کرد و رخت نارنجی بر قامت کشتی به گل نشسته و...
کد خبر : ۲۴۲۳۸۰

طنز بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امروز هم از بهارستان سیگنال حذف قیمت گذاری دستوری رسید. تمرکز آزادسازی هم روی فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و سیمان است. سیمانی ها که فعلا از ورودشان به رینگ خرسند هستند و امروز هم یک افزایش نرخ ۱۲ درصدی اعلام کرده اند. باید دید اهالی جاده مخصوص هم می توانند از چاهی که در آن گرفتار شده اند، برهند یا مشکلات سریالی این صنعت ادامه دارد.

 

حلوایی که در گلوی داروسازان گیر کرد 

از بازار دارو اما اخبار نگران کننده ای به گوش می رسد. گویا کمبود برخی داروها مردم را دچار مشکل کرده و طبق معمول همیشه، ریشه این مشکل هم داخلی است! دلار ۴۲۰۰ تومانی، حلوای شیرینی بود که این روزها بدجور در گلوی دارویی ها گیر کرده و هر آن، امکان خفگی شان وجود دارد‌.

 

رخت نارنجی بر قامت کشتی به گل نشسته 

شرکت حمل و نقل دریایی بازار پایه ای، رنگ زرد از تن به در کرد و نارنجی پوشید! حتما می پرسید چرا؟ این شرکت که زیان انباشته اش به ۸۷ میلیارد تومان رسیده و بدهی هنگفتی هم به یکی از بانک های بورسی دارد و بابت این بدهی، زمین و ساختمان شرکت را گرو گذاشته؛ به هیات مدیره بابت حضور در جلسات ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت کرده! البته این تمام ماجرا نیست و انگار آنقدر در هزینه های این شرکت گره کور وجود داشته که حسابرس، صورت های مالی را تایید نکرده! خلاصه که کشتی این شرکت بدجور به گل نشسته و با مشکلات متعددی که دارد، سهامداران باید حواس شان را جمع کنند.

 

حقوق های نجومی، گوارای وجود

چند روز پیش حقوق ۸۵ میلیون تومانی نماینده رد صلاحیت شده بهارستان که بعد از دادن کرسی نمایندگی، بر کرسی مدیریت شرکت بیمه بازار سرمایه تکیه زده بود، حاشیه ساز شد و هیات مدیره مجبور به برکناری ایشان از مدیر عاملی شرکت بیمه شد. این ماجرا آنقدر برجسته شد که خیلی ها خواهان افشای حقوق و مزایای مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های بورسی کردند! گویا پرونده تعدادی از مدیرانی هم که بالاتر از سقف تعیین شده قانونی، دریافتی داشتند، راهی میز قضا شده بود! اما دستگاه قضا با اعلام برائت این آقایون نجومی بگیر، به نوعی سیگنال داد که هر چقدر حقوق بگیرند، نوش جان شان؛ به کسی هم مربوط نیست!

 

اگر غر بزنید، شفافیت بی شفافیت!

البته آخر هفته اهالی ملاصدرا هم با افشای صورت مالی، غافلگیرمان کردند و بعد از سال ها پافشاری اهالی بازار، گزارش شان را منتشر کردند. عجیب تر از اعداد و ارقام هزینه های دوستان، این بود که برخی نزدیکان شان در لفافه تهدید کردند که اگر از هزینه های ملاصدرا ایراد بگیرید، دیگر پشت گوش تان را دیدید، صورت مالی هم خواهید دید! این مدل شفاف سازی هم نوبر است!

 

جنگ رفقای گرمابه و گلستان 

جنگ رئیس باب همایون و رئیس سابق میرداماد هم ادامه دارد. یاران گرمابه و گلستان دیروز، امروز برای هم شمشیر از رو بسته اند و تند و تند، پَته هم را روی آب می ریزند! جالب اینجاست که رئیس باب همایون تازه کشف کرده اند افزایش نرخ بهره بین بانکی سبب خروج پول از بازار سرمایه می شود و رشد بورس تورم زا نبوده؛ بلکه بعد ریزش شاخص بورس، فنر نرخ ارز رها شده! هرچند دیگر این حرف ها دردی از بازار سرمایه دوا نمی کند و سهامدارانی که تا خرخره در زیان فرو رفته اند، مقصر مشکلات بورس را از این دوستان بدتر از دشمن، بهتر می شناسند!

 

زبان تشکر داشته باشید 

و اما نکته پایانی اینکه رئیس پاستور فرموده "زبان تشکر داشته باشید"!
ما بابت خنده های مداوم جناب رئیس و تشویق مردم به سرمایه گذاری در بورس و خالی کردن جیب شان از ایشان سپاسگزاریم! البته برخی دوستان هم به پیغام داده اند "می خواستند سهام نخرند تا ضرر نکنند"!
شما هم تقدیر و تشکر از ایشان فراموش تان نشود!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی علمشاهی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
اگر رئیس سابق میرداماد درریزش بورس نقش داشته چرا درنظرسنجی سایت شما میدرخش .یعنی سهامداران خرد به خودشان گل میزنند.