بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دزد و پلیس بازی در دیدار شمالی و دهن کجی رئیس به معترضان و...
کد خبر : ۲۴۲۲۳۴

بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص‌ کل انگار قصد دل کندن از این محدوده را ندارد و تا دو روز چند پله بالا می رود، به سرعت عقبگرد می کند تا سنگر از دست ندهد. امروز هم تعداد نمادهای منفی بازار تقریبا ۴ برابر نماهای سبزرنگ بود. ولی نکته جالب توجه ، اعتراضات پررنگ برخی فعالان بازار سرمایه به پلیس بازی های ناظر دیدار شمالی بود. این بزرگوار گویا تند و تند در حال ارسال پیامک به فعالان بازار و احضارشان برای بازخواست و بستن کدهای معاملاتی هستند و فعالان بازار سرمایه هم که عرصه را بر خود تنگ می بینند، به فغان آمده و دست به دامان هر کسی شده اند شاید گره از کارشان باز شود. باز شدن پای بیگانه ها به خانه برای حل مساله و رفع دعواهای خانوادگی هم قطعا مشکلات را تشدید خواهد کرد. کاش این ناظر بزرگوار کمی از حساسیت های امروزش را سال قبل داشت و اجازه نمی داد کلاه به این گشادی سر سهامدار بگذارند. بگیر و ببند بعد مرگ بازار چه فایده دارد؟!


خیاط هم در کوزه افتاد

رئیس سابق میرداماد که این روزها خود را برای ورود به پاستور گرم می کند، بدجور ژست مظلوم نمایی به خود گرفته و مدعی است هر گندی در اقتصاد ما زده شده به ایشان کلا مربوط نیست! ولی جالب اینجاست که خبر رسیده یکی از نمایندگان سرشناس بهارستان اعلام کرده رئیس سابق و نامزد امروز باید بابت ۱۰۲ هزار میلیاردی که برای چاپ اسکناس هنوز دلارش دریافت نشده، پاسخگو باشند!
شاید هم دلیل اینکه اهالی میرداماد این روزها به شدت دنبال استقلال هستند، همین است. ظاهرا اگر طرح قانون جدید بانک مرکزی اجرایی شود، رئیس میرداماد اختیارات زیادی خواهد داشت که در قبال آن به کسی هم پاسخگو نخواهد بود!

 

 وعده پنبه دانه کاندیداها

افزایش قیمت سرسام آور خودروهای سنگین کم بود، حالا خبر رسیده که بلیط قطار هم قرار است ۶۰ درصد گران شود! مانده ایم در شرایطی که هر روز گروهی از کالاها و خدمات گران می شود و تورم "چند_ده" درصدی دارد، برخی کاندیداهای محترم خواب کدام پنبه دانه ای را دیده اند که وعده مهار تورم می دهند؟ شاید هم یادشان رفته که در این ۸ سال فقط اهالی پاستور حدود ۳۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها به بار آورده اند و مستاجر بعدی پاستور خیلی زرنگ باشد، باید فکر حفر چاهی جدید برای پر کردن چاله ۳۷۰ هزار میلیارد تومانی بدهی به بانک ها باشد(۶۳ هزار میلیاردتومان آن یادگار دولت های قبلی است)‌.

 

مظنون به فساد در حال انتخاب مدیر

اما خبر پایانی آنکه این روزها یکی از مظنونان پرونده فساد در پلاک ۳۴ خیابان اراک سخت درگیر انتخاب مدیر برای یکی از نهادهای بزرگ پایتخت است! انگار نه انگار که نام ایشان در پرونده متهم اصلی پرونده چند بار تکرار شده و گزینه مناسبی برای انتخاب شهردار نیستند!

 

بیشتر بخوانید:

شکست پالایشی ها با طعم اقتصاد غیر شفاف دولتی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر