بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر : ۲۴۲۴۱
ایرنا خبرگزاری رسمی دولت با انتشار خبری نوشت: هتلی که قرار بود از رییس‌جمهور ایران در نیویورک پذیرایی کند، به‌دنبال کارشکني و نامه‌نگاري‌هاي برخي مشاوران رييس‌جمهوري آمريکا انصراف داد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از روزنامه نيويورک‌پست، هتل هلمسلي منطقه منهتن نيويورک يکي از سالن‌هايش را از جانب ايراني‌ها به منظور ضيافتي با حضور برخي گروه‌هاي مردمي و محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهوري ايران رزرو شده بود، لغو کرد.

يک گروه فشار آمريکايي به نام «اتحاد بر ضد ايران هسته‌اي» روز پنجشنبه به هتل يادشده اطلاع داد که احمدي‌نژاد احتمالا مهمان افتخاري آنجاست. اين سازمان به هتل يادشده هشدار داد که ممکن است در مقابل آن تظاهرات شود. دنيس راس و ريچارد‌هالبروک که از مشاوران باراک اوباما هستند، جزو موسسين گروه موسوم به «اتحاد بر ضد ايران هسته‌اي» هستند.

بروجردي: احمدي‌نژاد در نيويورك افشاگری کند
در این میان رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از رييس‌جمهور خواست تا براي روشن شدن افكار عمومي جهانيان در سخنانش در سازمان ملل دخالت‌هاي بيگانگان را كه منجر به حوادث پس از انتخابات در كشورمان شد، تشريح كند.

علاء‌الدين بروجردي، نماينده مردم بروجرد و رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فشارهاي لابي صهيونيستي براي تحت تاثير قرار دادن سفر رييس‌جمهور كشورمان به نيويورك و سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به فارس گفت: دولت آمريكا به عنوان كشوري كه مقر سازمان ملل متحد در آن قرار گرفته، موظف است كليه تسهيلات اعم از صدور ويزا و رواديد و نيز محل‌‌هاي اقامتي مورد نياز هيات‌هاي اعزامي را فراهم كند.

بروجردي ابراز اميدواري كرد كه آمريكا به عنوان كشوري كه در آن سازمان ملل متحد مستقر شده، به مسووليت سنگين خود در رابطه با هيات‌هاي اعزامي كشورها به خوبي عمل كند.
وي در ادامه به محورها و مطالباتي كه از رييس‌جمهور براي ايراد سخن در مجمع عمومي سازمان ملل متحد انتظار مي‌رود، اشاره كرد و گفت: اين سخنراني فرصت تاريخي است تا رييس‌جمهور ملت ايران مواضع جمهوري اسلامي ايران را در عرصه‌هاي مختلف تبيين كند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رخدادهاي پس از انتخابات باشكوه رياست‌جمهوري دهم، اصل انتخابات و مشاركت حداكثري و 85‌درصدي مردم كه در دنيا منحصر به فرد بوده و نيز افشاي دخالت‌هاي بيگانگان و تحريك‌هاي آنان كه منجر به حوادث پس از انتخابات شد را از جمله موارد و محورهايي برشمرد كه احمدي‌نژاد مي‌بايست براي روشن شدن افكار عمومي جهانيان در سازمان ملل متحد به تشريح آن بپردازد.

وي ادامه داد: فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران كه از مسائل مهم عرصه سياست خارجي كشورمان محسوب مي‌شود، فرصتي است تا در آنجا تبيين شود و تقيد جمهوري اسلامي ايران به مقررات بين‌المللي و آژانس و نيز NPT در عرصه‌هاي هسته‌اي و همچنين تاكيد بر نگراني همه كشورهاي خاورميانه از سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم جعلي صهيونيستي از جمله مسائلي است كه از رييس‌جمهور انتظار مي‌رود به آن در سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كند.

بروجردي با اشاره به سياست جمهوري اسلامي ايران در همكاري با ساير كشورهاي دنيا نيز گفت: اثبات اينكه جمهوري اسلامي ايران خواستار رابطه خوب با همه كشورها بر مبناي صلح و عدالت و روابط مبني بر احترام و منافع متقابل است، از ديگر مسائلي است كه طرح آن در سازمان ملل متحد از سوي رييس‌جمهور براي كشور مفيد خواهد بود.

هيلاري کلینتون: زمان انتخاب براي ايران فرارسيده است
در اين ميان وزير خارجه آمريكا تاكيد كرد كه واشنگتن حل بحران هسته‌ای ايران از طريق ديپلماتيک را خواستار است و در حال حاضر انتخاب با اين کشور است تا به تلاش‌های ما ملحق شود.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا مدعي شد كه اگر ایران به بی‌اعتنایی‌های خود نسبت به خواست شورای امنیت ادامه دهد، با انزوا و فشارهای اقتصادی بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

کلینتون که روز جمعه در موسسه پژوهشی «بروکینگز» در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: ایران باید از گفت‌وگوهای ماه آینده با پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان برای جلب اطمینان و اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه‌های اتمی خود استفاده کند.

وی افزود: «ما جدی هستیم و به زودی خواهیم دید آیا ایران هم جدی است یا خیر.» وزیر خارجه آمریکا مدعي شد: «کوتاهی ایران در اجرای تعهدات خود عواقب عمیقی برای امنیت آمریکا و متحدان ما به همراه خواهد داشت.»

كلينتون در ادامه افزود: «تهران در مذاکرات ماه آينده با اعضای گروه 1+5 در مورد برنامه هسته‌ای خود مقابل يک انتخاب قرار گرفته است و این انتخاب عواقبی در پی خواهد داشت.»

وي تاکید کرد: «نگرانی آمریکا حق ایران در تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیست، بلکه مسوولیت این کشور در اثبات غیرنظامی بودن این برنامه اتمی است.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر