بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۲۵۲۹

دستگیری بیش از هزار نفر در چین به اتهام پولشویی با ارز دیجیتال

وزارت امنیت چین اعلام کرد بیش از هزار تن متشکل از ۱۷۰ گروه را که در استفاده از رمزارز‌ها برای پولشویی نقش داشته‌اند، دستگیر کرده است.

جمع آوری ۶۰ دستگاه ماینر در خرمشهر

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس پس از آگاهی از فعالیت غیر قانونی فردی در استخراج ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی با هماهنگی مقام قضایی، به محل اعزام شده و در بازرسی از محل ۶۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) کشف کردند.

این هم از ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

آثار هنری سریال «فِرندز» با رمزارز فروخته شد

 

 در حالی که مدت زیادی از پخش قسمت ویژه سریال «دوستان» نمی‌گذرد، برتون موریس ـ طراح و گرافیست ـ برخی از آثارش که در این سریال از آن‌ها استفاده شده بود را به فروش گذاشته است. نکته قابل توجه این است که این هنرمند نه از روشی معمول بلکه از روش توکن غیرقابل معاوضه یا NFT برای فروش آثارش استفاده کرده است.

از جمله این آثار، تصویر مجسمه آزادی در پشت کافه سنترال پِرک ـ یکی از لوکیشن‌های سریال ـ است و همچنین طرحی از یک فنجان قهوه که در پشت تصویر مجسمه آزادی قرار گرفته است.

هکرها به دنبال رمزارزی دیگر

اگرچه بیت کوین همچنان رمزارز مورد درخواست هکر‌های باج گیر است، اما مجرمان سایبری به تدریج خواستار دریافت باج در قالب رمزارزی دیگر به نام مونرو می‌شوند.

مونِرو در سال ۲۰۱۴ توسط کنسرسیومی از طراحان ایجاد شد که بسیاری از آن‌ها ترجیح دادند ناشناس بمانند. حریم خصوصی و ناشناسی مهمترین جنبه‌های این ارز دیجیتالی هستند. توکن حریم خصوصی که در بلاک چین مونِرو فعالیت می‌کند عملا جزییات همه مبادلات را مخفی می‌کند. هویت ارسال کننده و گیرنده و همچنین میزان مبادله پنهان می‌ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر