بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
یک اسباب کشی لاکچری/تاس گمشده شطرنج اقتصاد ایران
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به یک اسباب کشی لاکچری و خرید با ناز حقوقی ها و...
کد خبر : ۲۴۲۵۴۰

بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، تحلیل صورت های مالی ملاصدرا امروز هم در صدر خبرهای بازار سرمایه قرار داشت. دوستان فرمودند که به حقوق و دستمزد ما خرده نگیرید که حقوق ۴۰ میلیون تومانی نجومی نیست! ما هم قبول داریم که ۴۰ میلیون اصلا رقمی نیست؛ اما کاش آقایان به اندازه حقوق شان، بازدهی داشتند! البته از کسانی که بابت یک اسباب کشی، ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان هزینه می تراشند و این گپ ۱۰ میلیارد تومانی برایشان مثل پول خرد است، اصلا ذکر این جمله که حقوق مان نجومی نبوده، عجیب نیست! نجومی بگیر هم ماییم.

 

جنگ زرگری بزرگان بر سر بورس

جنگ زرگری بین رئیس اسبق میرداماد با رئیس باب همایون همچنان ادامه دارد! آنقدر این دو دوست قدیمی که تازگی ها برای هم شمشیر از رو بسته اند، کاسه و کوزه سقوط بورس را بر سر هم شکستند که انگار گروه های تروریستی پیغام داده اند، مسوولیت سقوط بورس تان با ما؛ فقط کل کل را تمام کنید!

 

حمایت یا...

بعضی مدیران محترم صندوق های بازارگردانی، طوری از زیرمجموعه هایشان حمایت می کنند که نکنند، بهتر است! مثلا یکی از بزرگواران دیروز در مثبت ۷ برای خرید صف کشیده و ۱۲ میلیون سهم خریده و سهم را هل داده پایین؛ بعد امروز روی منفی ۵ برای خرید ناز میکرده و با خواهش و تمنا، ۲ میلیون سهم خریده! اینکه سهم امروز ارزان تر از دیروز بوده و دوستان تمایلی به خرید نداشته اند، ان شاءالله به خاطر ته کشیدن پول شان بوده؛ نه دستکاری قیمت یا...

 

گشتیم نبود؛ نگردید که نیست

این روزها تب انتخابات و وعده های انتخاباتی داغ است! یکی از افزایش چند برابری یارانه ها می گوید و یکی وعده خانه دار کردن مردم می دهد و دیگری سوگند میخورد که... اما دوستان تحلیلگر اقتصادی پوزخند می زنند و می گویند هر وعده سر خرمنی را باور نکنید که تنها چیزی که ما ندیدیم و نشنیدیم، برنامه ای برای مهار تورم بود! تورم با دستور و التماس و قسم دادن پایین نخواهد آمد و با شرایطی که ما میبینیم، هر کدام از آقایان هم که روی کار بیاید، شیب تورم صعودی است و امیدی به مهار قیمت ها در هیچ بازاری نیست!فقط مانده ایم چرا آقایان هر وعده ای می دهند، یک نفر نمی پرسد چطور؟؟؟ تورم و بی ثباتی اقتصادی، ریشه خیلی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ماست؛ اما جالب است که دوستان برنامه ای برای خشکاندن ریشه تورم ندارند و فقط از هرس سرشاخه ها و خوشگلی های بعدش می گویند.

جیب خالی مردم و رگه های عاطفه صنایع

البته واکنش صنایع مختلف به انتخاب مستاجر جدید پاستور هم دیدنی است! برخی از آب گل آلود ماهی گرفته و در گیر و دار شلوغی انتخابات، گران کرده اند؛ برخی هم خود را حامی مردم جا زده اند و اعلام کرده اند "خواستیم گران کنیم، مردم پول نداشتند، فعلا پشیمان شدیم"! خلاصه که خبری از ارزانی نیست و دیر یا زود رشد قیمت ها به کلیت بازار سرمایه هم سرایت خواهد کرد. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تقی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مردم عادی نرخ برگشت سرمایه نمی دانستند . با پی ای های وحشتناک سهام در پیتی خریدند و ناظر و سازمان از بالا کردن شاخص رقص هندی و عربی می نمودند که این مدیریت ماست . سیمان اصفهان . کفش ملی سیمان فارس . پارس الکتریک حکشی سیمان تهران.......80% و بیشتر سقوط داشتند . باید پشت گوش انها را داغ کنند . باید بینی انها را بریده و برای کار اجباری به معادن بفرستند . باید انها را بر عکس سوار الاغ نموده در شهر بچر خانند . چه کسی پاسخگوی حماقت ناظر است ؟؟؟ چرا از گره خارج نمی کنند تا به قیمت های واقعی برسند ؟؟؟ با عذر خواهی این پست فطرتان چیزی درست نمی شود .