بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
آیا بهانه اورهال فروردین مانند صورت‌های مالی در مجمع توجیه است؛

رشد نرخ‌ها ناجی درآمدزایی "شبصیر"/ ماده ۱۰۴قانون تجارت، نسخه تنفس به این پتروشیمی داد

رشد نرخ‌ها ناجی درآمدزایی
آماده نبودن صورت‌های مالی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صاحبان سهام و حاضرین در جلسه طبق ماده ۱۰۴ قانون تجارت، مجمع اعلام تنفس کرد اما؛ آیا "اورهال" فروردین نیز از نوع همین بهانه تراشی‌ها است.
کد خبر : ۲۴۲۵۶۴

تولیدات پتروشیمی قائد بصیر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، سیر نزولی تولید پتروشیمی‌ها وحتی بسیاری از صنایع در آمارهای افشاشده فروردین‌ماه شرکت‌ها، کاملا امری عادی بوده اما؛ "شبصیر" با ارائه آمارهای ماهانه‌ای که ارائه داد، جیغ سهامداران را درآورد تا به‌نوعی در مجمعی که سپری کردند دلیل آن را از دبیر مجمع جویا شوند.

رضا فرزادی دبیر مجمع شرکت پتروشیمی قائدبصیر در خصوص کاهش تولید اظهارکرد که سهامداران نگران نباشند زیرا این سیری که شرکت سپری کرده تنها بخاطر اورهال سالانه بوده و مشکلات اساسی دامن‌گیر این شرکت نشده است.

از سوی دیگر، سهامدارانی که در انتظار فرآیند "افزایش سرمایه" نشسته‌اند نیز باید گفت که «تجدید ارزیابی شرکت در مرحله کارشناسی بوده و کارشناسی برای زمین‌ها کار ساده‌ای نیست اما؛ شرکت درصدد آن بوده با شفافیت بیشتر، این افزایش سرمایه را مورد پذیرش حسابرس قرار دهد.

فرزادی در این خصوص نیز با اشاره به اینکه "سعی می‌کنیم در سال جاری افزایش انجام شود" برای سهامداران این خبر را آورد که « هنوز نمی‌توان میزان افزایش‌سرمایه را به صورت دقیق مشخص کنیم».

البته سهامداران این شرکت پتروشیمی که در انتظار مجمع نشسته بودند، اینبار با تنفس مواجه شدند چراکه آماده نبودن صورت‌های مالی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صاحبان سهام و حاضرین در جلسه طبق ماده ۱۰۴ قانون تجارت، مجمع اعلام تنفس کرد و شاید این گزارش‌ها برای تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ آماده شود.

پس از فروردین

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی حاصل‌شده طی این دوره یک‌ماهه را مبلغی بالغ‌بر ۱.۹۶۱ میلیارد ریال شناسایی کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت‌ماه نیز مقدار درآمد تحقق‌یافته این پتروشیمی برابر با ۳.۳۱۰ میلیارد ریال اعلام‌شده، همچنین درآمد‌های این شرکت از محل فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده است.

عملکرد ماهانه شبصیر+بورس نیوز

روند شناسایی درآمد‌های شبصیر در اردیبهشت‌ماه

روند درآمدهای پتروشیمی قائد بصیر+بورس نیوز

بر اساس این گزارش، شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در اردیبهشت ماه شاهد افزایش درآمد ۴۵ درصدی نسبت به ماه گذشته بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۳۶ درصد رشد را در کارنامه به ثبت رسانده، همچنین میزان درآمد‌های شناسایی‌شده شبصیر از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت‌ماه ۱۹۸ درصد رشد را به همراه داشته است.

بیشترین میزان درآمدی که از فروش محصولات طی این دوره به‌دست‌آمده از فروش محصول «گرانول ABS داخلی» با ۱.۷۸۳ میلیارد ریال اعلام‌شده و این مقدار از ابتدای سال مالی تاکنون برابر با ۳.۰۵۷ میلیارد ریال بوده است.

فروش محصولات "شبصیر" در اردیبهشت‌ماه سال جاری

فروش محصولات بصیر تا اردیبشهت+بورس نیوز

شبصیر در دومین ماه سپری‌شده از سال مالی ۱۴۰۰ میزان فروش ماهانه خود را برابر با ۲.۸۵۸.۳۵۴ کیلوگرم گزارش کرده که از این مقدار ۷۸۴ کیلوگرم به شرکت برگشت داده‌شده، میزان فروش محصولات شبصیر در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه گذشته ۴۳ درصد افزایش فروش را شاهد بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین میزان فروش ماهانه شبصیر در اختیار فروش داخلی بوده که تنها محصول به فروش رفته این بخش «گرانول ABS داخلی» با ۲.۵۹۷.۱۰۴ کیلوگرم بوده است.

در آخر لازم به ذکر است که همان‌طور که در نمودار‌های فوق ملاحظه می‌کنید میزان فروش محصولات شبصیر نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۳۰ درصد کاهش مواجه بوده اما؛ درآمد‌های این شرکت نسبت به همین دوره مشابه ۱۹۸ درصد افزایش داشته، شبصیر این افزایش درآمد را مدیون رشد نرخ ۲۳۹ درصد بوده است.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "شبصیر"، آمادگی درج پاسخ شرکت "شرکت پتروشیمی قائدبصیر "را دارد.

  • بیشتر بخوانید:

رشد سنگین سودآوری "شبصیر" در سال ۱۳۹۹

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
شتاب افزایش سودآوری در سه ماهه چهارم سال گذشته؛

رشد سنگین سودآوری "شبصیر" در سال ۱۳۹۹

افزایش نرخ گرانول
فروش سال ۱۳۹۹ شرکت به ۱۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رسید؛

افزایش نرخ گرانول "شبصیر"

در مجمع شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر؛

"شبصیر" هیات مدیره جدید را انتخاب کرد

بیشترین اثرات منفی بر پتروشیمی جم و شیراز /
بورس‌نیوز افزایش نرخ حامل‌های انرژی و کاهش مالیات بر درآمد شرکت‌ها را بررسی کرد؛

بیشترین اثرات منفی بر پتروشیمی جم و شیراز / "شبصیر" با رشد سودآوری همراه خواهد بود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا پدیدار همراه 09198358142
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
در پایان معاملات روز سه شنبه 25 خرداد نماد شبصیر برای مجمع عادی سالیانه بسته شد در حالیکه گزارش مالی حسابرسی شده و گزارش فعالیت هیثت مدیره و روز مجدد مجمع در کدال نیامده است . گویا مسثولین شرکت سهامداران حقیقی را هیچ تصور میکنند و مسثولین بورس اوراق بهادر به این قانوشکنی و بی مهری به سهامداران حقیقی توجه نداشته و عکس العملی نمیکنند .