بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
عرضه‌هایی با هدف نمایش
از سهامداران عزیز این انتظار وجود دارد که رفتارهای دسته‌جمعی یا آمبولانسی را در صف‌های فروش نداشته باشند و با قرمزی بازار همراه نشوند و برخلاف گفته‌های بسیاری از کانال‌ها، این قرمزی‌ها اصلاح نیست و بلکه رفتار پیرهای دانا برای جیب خود است نه سود شما!
کد خبر : ۲۴۲۶۲۸

عرضه‌هایی با هدف نمایش

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه روزگذشته به‌واسطه حضور رئیس دستگاه و کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سبزی کامل به سر می‌برد که عرضه‌ها، توانست مچ تقاضا را بخواباند؛ درحالی که سهامداران و اهالی بازارسرمایه سرمست از حضوری یک مقام بلندپایه پس از ۳۰سال به تالار بورس بودند اما؛ گین اصلی را تجربه‌دارانی بدست آوردند که در این بازار استخوان خورد کرده و الان خود به‌عنوان پیردانای بازار بر تخته سنگی تکیه زده‌اند.

شاخص کل بورس تهران در روز معاملاتی گذشته تنها ۷۴ واحد افت ناچیزی را به ثبت رساند ولی این افت در مقابل رشد ۵هزار واحدی بود؛ بسیاری از نمادهایی که روز گذشته نیز در پیش‌گشایش به عرض شما مخاطبان رسید، در صف خرید بودند که بدین واسطه اهالی کوچه هیجان با گوشه‌چشم پیرهای بازار از راه بدر شدند و حتی شاخص هم‌وزن وضعیت بدتری را به خود دید که افت ۲۹۴۹ واحدی برای این شاخص، به ثبت رسید

سورپرایز وین

انتظار معامله‌گران کوی سبزه‌بازار و فردوسی از انتشار اخبار منابع آگاه از برجام، فعلا به بی‌خبری و بلاتکلیفی برخورد کرده و این اسکناس شوم برای اقتصاد ایران در روز معاملاتی گذشته آنچنان نوسان نرخی نداشت و همچنان در محدوده ۲۴هزارتومان درحال معامله بود؛ با توجه به دو اتفاق مهم نشست برجام و انتخابات فعلا کسی متقاضی خرید و فروش در بازار طلا و سکه نیست، با این وجود سکه امروز با مقداری کاهش در ۱۰ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان در حال معامله است.

شاخص دلار آمریکا در سطح ۹۰.۴۸۷ نگهداری شده و معاملات نزدیک به بالاترین قیمت ۵ هفته‌ای قرار دارند. در حالی که معامله گران در انتظار جلسه فدرال رزرو هستند. علاوه بر این، بازار‌ها از هفته گذشته در بدابر داده‌های تورم بالای ایالات متحده شانه خالی کرده‌اند.

رمزارزها و سبددارایی بیت‌کوینی

بازار ارز‌های دیجیتال تقرببا متعادل است این در حالی است که پائولتودور جوینز یکی از بزرگترین سرمایه گذاران آمریکایی روز گذشته اظهار داشت که برای متنوع سازی سبد دارایی‌های خود بیت کوین را انتخاب کرده است، این خبر باعث شد بیت کوین به مقاومت ۴۰ هزار دلاری برسد که اگر تثبیت شود میتواند اعتماد خریداران را به خود جلب کند.

بازار امروز نوبت کیست

شرایط معامله در بورس به سوی بهبود گام برمی‌دارد و یکی از نشانه‌های آن، کاهش ابهامات روند معاملاتی بوده که به سرمایه‌گذاران امکان دید بلندمدت را می‌دهد.

از سوی دیگر، با توجه به شاخص‌سازهای تابلو و رسیدن آنها به سطح مقاومتی که روز گذشته نیز عرض شد، این انتظار وجود دارد که احتمالا با بازار منفی که امروز خواهیم داد، این نمادهای شاخص‌ساز به حمایت قوی برخورد خواهند کرد و شاید شنبه هفته پساانتخابات، واقعا برای اهالی بازارسرمایه آن شنبه باشد.

با نگاهی جامع‌تر به شرایط بورس نیز این موضوع کاملا واضح است بوده که بازار دیروز در انتهای روند معاملاتی خود اسیر عرضه‌های فراوانی شد که شاید تاثیر آن در ساعات ابتدایی معاملات امروز نیز بر روند عرضه‌ها مشهود باشد ولی در نیمه‌های بازار حجم تقاضا و روند نوسانی بازار کمی به نفع سهامداران خرد می‌شود، ولی باید به چهارشنبه‌ها و عرضه‌های بی‌قرار توجه داشت که بسیاری از غول‌های بازار که در انتظار نتیجه انتخابات نشسته‌اند، در کف خریدهای خود را پله‌ای انجام داده‌اند و در انتظار سوت مجدد آغاز ماراتن بورس نشسته‌اند.

از سهامداران عزیز این انتظار وجود دارد که رفتارهای دسته‌جمعی یا آمبولانسی را در صف‌های فروش نداشته باشند و با قرمزی بازار همراه نشوند و برخلاف گفته‌های بسیاری از کانال‌ها، این قرمزی‌ها اصلاح نیست و بلکه رفتار پیرهای دانا برای جیب خود است نه سود شما!


بیشتر بخوانید:

نیمه مربیان زیر تابلوی بورس

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر