بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
پیش فروش متری مسکن طرح حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر
یک اقتصاددان مسکن گفت: پیش فروش متری مسکن می‌تواند طرحی حمایتی از افرادی باشد که توان اقتصادی برای خرید مسکن را ندارند و از سوی دیگر به توسعه و تولید مسکن در کشور کمک کند.
کد خبر : ۲۴۲۶۶۹

خواندن ۲ دقیقه

پیش فروش متری مسکن طرح حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا سلامی کارشناس اقتصاد مسکن اظهار کرد: برای عرضه مسکن در بورس کالا به فاکتور‌های مختلفی نیاز است و با توجه به آنکه عرضه مسکن در بورس کالا، طرحی جدید و منحصر به فرد بوده، نیازمند بررسی دقیق است.

این اقتصاددان با بیان اینکه عرضه مسکن در بورس کالا از طریق انتشار اوراق بهادار و برای مشارکت انبوه سازان به نظر جذاب و عملیاتی می‌آید، گفت: عرضه مسکن در بورس کالا اگر تبدیل به اوراق بهادار شود مانند طرحی که به عنوان پیش فروش متری مسکن مطرح شده، در کوتاه مدت برای افرادی که توان خرید مسکن ندارند مفید است و البته با توجه به نوسان قیمت ها، باید ریسک پذیری در این زمینه در نظر گرفته شود.

سلامی ادامه داد: در مجموع پیش فروش متری مسکن می‌تواند طرحی حمایتی از افرادی باشد که توان اقتصادی برای خرید مسکن را ندارند و از سوی دیگر به توسعه و تولید مسکن در کشور کمک کند.

این کارشناس اقتصاد مسکن در پایان با بیان اینکه عرضه مسکن در بورس کالا برای افراد سرمایه گذاری مناسبی محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که عرضه متری مسکن در بورس کالا دارد این است که افراد از این طریق به سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه مسکن ترغیب شده و منابع حاصل از این سرمایه گذاری نیز به بخش تولید مسکن هدایت می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

ضرورت رفع موانع صادرات کالاها از بورس کالا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اقدام به راه‌اندازی تابلوی مسکن در بورس کالا
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس

اقدام به راه‌اندازی تابلوی مسکن در بورس کالا

از ورود کیسه‌های سیمان تا ری کشیدن برنج در بورس‌کالا
بخش نخست گفت‌وگوی بورس‌نیوز با مدیرعامل بورس کالای ایران؛

از ورود کیسه‌های سیمان تا ری کشیدن برنج در بورس‌کالا

برنامه‌های ویژه مدیران اقتصادی به ثمر نشست + اسناد
جزییات رکوردشکنی‌های کارگزاری بورس بیمه ایران؛

برنامه‌های ویژه مدیران اقتصادی به ثمر نشست + اسناد

ارسال نظر