بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
کاهش ۳۲ ارزش درصدی هر سهم غول دیروز خودروسازی کشور؛

دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی

دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی
میزان حقوق مالکانه این شرکت نارنجی‌پوش به علت زیان انباشته، با زیان ۳۰۵.۲۴۱.۷۸۵ میلیون ریال مواجه بوده که نسبت به دوره مالی پیشین ۱۱۳ درصد افزایش پیداکرده است.
کد خبر : ۲۴۲۷۸۱

تولید اتومبیل سایپا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، مژده‌ای در راه است از نوع پیش‌فروش خودروساز نارنجی پوش که توانسته در سال‌های تحریم، به "پراید" بال ببخشد تا "شاهینی" از دل خاکسترهای برجام بزاید!

 این خودروساز که انباشت فروش طرح‌های فوق‌العاده آن با زیان‌های تلفیقی در رقابت هستند، در جدیدترین پیش‌فروشی خودروهای پارک‌شده می‌خواهد شرایطی را پیش آورد که خریداران معطل مانده و صف‌نشین بخاطر سود دو قران بیشتر بیایند و پول خود را در حساب‌های این خودروساز ذخیره کنند.

سوالی پیش می‌آید، رفتار سودجویانه دلالان بازار خودرو بیشتر به صنعت خودروسازی کشور آسیب وارد آورده یا رفتار پیش‌فروش گروه‌های خودروسازی که بازار را همیشه در بر بیابان می‌گذارند تا خریداران واقعی همیشه با عطش به سوی پیش‌فروش‌ها شیرجه بزنند!

خوب است که همیشه خودروسازان یک سوزن به خود و یک جوال‌دوز به دیگران بزنید؛ حال باید صورت‌های مالی تلفیقی این شرکت را زیر ذره‌بین قرار داد.

شرکت تولید اتومبیل ایرانی سایپا در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ میزان درآمد‌های عملیاتی خود را طی این دوره یک‌ساله برابر با ۳۲۳.۳۸۸.۸۶۱ میلیون ریال اعلام کرده که نسبت به سال مالی گذشته ۵۲درصد رشد داشته و این در صورتی است که سود ناخالص این شرکت ماشین ساز نارنجی‌پوش بالغ‌بر ۱۹.۸۳۳.۱۵۰ میلیون ریال به ثبت رسیده، همچنین زیان عملیاتی این شرکت اتومبیل‌ساز در پایان سال مالی با افزایش ۲۹درصدی به زیان ۷۳.۶۹۹.۳۰۳ میلیون ریالی رسیده است.

شرکت سایپا توانسته در پایان سال مالی زیان خالص ۱۲۲.۱۳۷.۰۵۶ میلیون ریالی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد و که این مقدار زیان خالص در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته، مقدار زیان خالص در ازای هر سهم نیز ۱.۰۵۸ ریال گزارش‌شده که ۳۲ درصد افزایش پیداکرده است.

کاهش ۳۲ ارزش درصدی هر سهم سایپا+بورس نیوز

صورت‌وضعیت مالی خساپا در ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۹۹

صورت وضعیت سایپا+بورس نیوز

سایپا در صورت‌وضعیت مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع دارایی‌های خود طی این دوره را برابر با ۴۶۴ هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به سال گذشته با ۷۰ درصد رشد داشته، موجودی مواد و کالا "خساپا" بیشترین میزان دارایی را با ۱۵۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال در اختیار داشته که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۸۹ درصدی مواجه بوده است.

میزان سرمایه این خودروساز جاده مخصوصی در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۹، ۱۹۵.۵۱۰.۵۵۰ میلیون ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقیمانده، میزان حقوق مالکانه این شرکت با زیان ۳۰۵.۲۴۱.۷۸۵ میلیون ریال مواجه بوده که نسبت به دوره مالی پیشین ۱۱۳ درصد افزایش پیداکرده است.

درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام‌شده

درآمدهای عملیاتی سایپا+بورس نیوز

میزان درآمدی که خساپا در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۹ به دست آورده برابر با ۱۵۹.۸۲۰.۶۸۴ میلیون ریال بوده اما؛ بهای تمام‌شده محصولات تولیدی این شرکت ۱۸۲.۷۷۷.۵۰۹ میلیون ریال گزارش‌شده که زیان ناخالص ۲۲.۹۵۶.۸۲۵ میلیون ریالی را بر جای گذاشته است.

نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه شورای رقابت تعیین می‌گردد و نرخ خرید مواد اولیه نیز از طریق کمیته آنالیز بهای تمام‌شده در شرکت سایپا صورت می‌پذیرد.

سایپا به دنبال وام !

شرکت سایپا برنامه اخذ تسهیلات با بانک‌های مختلف را در دستور کار دارد که کنار آن به دنبال کاهش نرخ سود تسهیلات دریافتی نیز هست.


  • بیشتر بخوانید:

درآمدهای ۱۴۰۰ "خساپا" به سوی پنچری!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمدهای ۱۴۰۰
عملکرد ماهانه خودروساز نارنجی‌پوش بررسی شد؛

درآمدهای ۱۴۰۰ "خساپا" به سوی پنچری!

سیلی
زیان ۳۸هزار میلیاردریالی خودروساز نارنجی و یاتاقان در سربالایی؛

سیلی "خساپا" بر صورت سهامداران

خودروساز نارنجی به روغن‌سوزی افتاد؛

سایپا مجدداً مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد

"خساپا" تا پایان آبان ماه ۷۸.۴۸۵ میلیارد ریال درآمد داشت؛

افزایش درآمد ۲۷درصدی "خساپا"

ارسال نظر