بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حرکت نمادین اقای رئیسی و سیگنالی به "بورس"

حرکت نمادین اقای رئیسی و سیگنالی به
آقای رئیسی، اولین کاندیدای ریاست جمهوری بودند که مستقیما به بازار سرمایه توجه کردند و در یک حرکت نمادین، شخصا وارد تالار بورس سعادت آباد شدند و به بررسی مشکلات فعالان این بازار پرداختند و به آنها نوید دادند که دغدغه های مردم را در بورس مدیریت کرده و بازار سرمایه را به محلی امن و شفاف برای سرمایه گذاری تبدیل خواهند کرد.
کد خبر : ۲۴۲۸۳۰

حرکت نمادین اقای رییسی و سیگنالی به بازار سرمایه

 

به گزارش بورس نیوز، با تغییر سکان‌دار دولت به نظر می‌رسد بازار سرمایه نیز همچون بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و سیاسی دیگر، تحت تأثیر سیاست‌های دولت جدید قرار بگیرد.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال ۹۹ در بازار سرمایه رخ داد، بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه دچار سرخوردگی شدند. مکانیزم‌هایی همچون دامنه نوسان و حجم‌مبنا در این بازار هم در ریزش بیشتر بازار سرمایه ما اثرگذار بود و موجب ناامیدی برخی سهامداران شد. امیدواریم دولت جدید با برنامه‌های اقتصادی مناسب، بتواند مسیر توسعه کشور و خصوصاً رونق تولید را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با تشکیل تیم اقتصادی توانمندی با حضور افرادی مجرب که درک و فهم صحیحی از مفاهیم اقتصادی دارند، زمینه را برای بهبود فضای اقتصادی کشور فراهم کنند.

وی افزود: جناب آقای رئیسی، اولین کاندیدای ریاست جمهوری بودند که مستقیماً به بازار سرمایه توجه کردند و در یک حرکت نمادین، شخصاً وارد تالار بورس سعادت‌آباد شدند و به بررسی مشکلات فعالان این بازار پرداختند و به آن‌ها نوید دادند که دغدغه‌های مردم را در بورس مدیریت کرده و بازار سرمایه را به محلی امن و شفاف برای سرمایه‌گذاری تبدیل خواهند کرد. حال‌آنکه تا قبل از این اقدام ایشان، هیچ‌یک از کاندیداهای ریاست جمهوری به بازار سرمایه این‌طور توجه نکرده بودند. اشراف کامل ایشان به مشکلات فعالان بازار سرمایه و قرار دادن این بازار در اولویت محور فعالیت‌های دولت ایشان، نقطه قوتی برای بازار سرمایه خواهد بود. همچنین بحث اصلاح نظام بانکی و نظام مالیاتی که در صحبت‌های ایشان مطرح شد، در بهبود وضعیت بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود. برای مثال تخفیف‌های مالیاتی به شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه به نفع شرکت‌ها خواهد بود که آقای رئیسی در فرمایشات خود به تخفیف ۱۰ درصدی در مالیات ۲۵ درصدی شرکت‌ها اشاره کردند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به طرح آقای رئیسی برای احداث مسکن، اظهار کرد: طرح آقای رئیسی برای احداث حدود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور، می‌تواند فعالیت صنعت انبوه‌سازی را رونق بخشد و امیدواریم راهکارهای کارشناسی برای اجرای این طرح هم بررسی‌شده باشد و شاهد احداث ۴ میلیون واحد مسکونی ارزان‌قیمت باشیم. این طرح علاوه بر ساماندهی بازار آشفته مسکن، برای شرکت‌های وابسته به صنعت ساختمان هم رویداد مثبتی تلقی می‌گردد.

ثابت اضافه کرد: در نظر داشته باشید که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته، هرسال را با عنوانی اقتصادی، نام‌گذاری کرده‌اند و آقای رئیسی هم اعلام کردند که برنامه‌هایی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید دارند و این اقدام ایشان(اگر محقق شود) برای بازار سرمایه هم بسیار مطلوب خواهد بود. ضمن اینکه ایشان در صحبت‌های خود، طرح‌هایی هم برای حفظ ارزش پول ملی داشتند و هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال، اثر به سزایی در حفظ ارزش پول ملی خواهد داشت. همچنین ایشان وعده داده‌اند با اصلاحاتی در بازار سرمایه، اعتماد عمومی را به بازار سرمایه بازمی‌گردانند.

وی ضمن تأکید بر مشکلات معیشتی بسیاری از مردم، گفت: به‌هرحال مردم این روزها دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و امیدواریم ایشان با تشکیل تیم اقتصادی قوی و کارآمد و توانمند به توسعه پایدار و متوازن در فضای اقتصادی دست یابند. خوشبختانه در کشور ما، منابع انسانی پر پتانسیلی وجود دارد و اگر به توانمندی‌های جوانان و تحصیل‌کرده‌های کشور توجه شود، می‌توان گره از بسیاری مشکلات گشود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد شیوه برخورد ایشان با فساد هم با سایر دولتمردان تفاوت خواهد داشت و سبقه ایشان در قوه قضاییه، می‌تواند بازار سرمایه را به محلی امن و شفاف برای سرمایه‌گذاران تبدیل کند. البته که برخورد با فساد در بازار سرمایه به معنای امنیتی کردن فضای فعالیت در بازار سرمایه نیست. بازار سرمایه با نظارت ارکانی همچون شورای عالی بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس‌ها، مشکل چندانی نخواهد داشت و با حمایت دولت جدید از بازار سرمایه، از سرمایه‌های مردم در این بازار صیانت خواهد شد. امیدواریم از تجارب کارشناسان و متخصصان توانمند این بازار هم استفاده شود تا تحقق وعده حمایت از بازار سرمایه، با موفقیت انجام شود.


بیشتر بخوانید:

بورس با رئیسی ...

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چینش وزرای اقتصادی و تاثیر آن بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چینش وزرای اقتصادی و تاثیر آن بورس

بورس با رئیسی ...
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بورس با رئیسی ...

۳ گروه پیشتاز بازار سرمایه در کوتاه مدت
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

۳ گروه پیشتاز بازار سرمایه در کوتاه مدت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رانندگی در جاده مه زده «بورس»

ارسال نظر