بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
نماینده مردم در خانه ملت در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سد راه "بخوربخورهای" صندوق‌های بازنشستگی می‌شویم

سد راه
مشخصاً تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا کلید خورده و برخی دوستان هم تحقیق‌و‌تفحص از کل هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی را از حدود ۷ ماه قبل شروع کرده‌اند و برخی از این تحقیق و تفحص‌ها در صحن علنی مجلس به مرحله رای‌گیری رسیده است.
کد خبر : ۲۴۲۹۷۲

سد راه

به گزارش بورس نیوز، به دنبال حواشی متعددی که از رانت و فساد صندوق های بازنشستگی به گوش می رسید، تحقیق و تفحص مجلس از صندوق بازنشستگی کشوری کلید خورد و امیدی در دل بازنشستگان ایجاد شد که شاید مجلس از تضییع حقوق شان جلوگیری کند. 

در مورد تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی اینجا بیشتر بخوانید. 

سد راه

محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: مجلس شورای اسلامی پیرامون صندوق‌های بازنشستگی خصوصاً پیرامون صندوق بازنشستگی کشوری که حیاط‌خلوتی برای رانت و دست‌اندازی به حقوق بازنشستگان تبدیل‌شده، ورود کرده است.

با آغاز به کار دولت جدید
هم قطعاً از رانتی که در
صندوق بازنشستگی کشوری
و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی که ممکن است در بعضی هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق بازنشستگی هم رانتی ایجادشده باشد؛
جلوگیری خواهد شد.

نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: مشخصاً تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا کلید خورده و برخی دوستان هم تحقیق‌و‌تفحص از کل هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی را از حدود ۷ ماه قبل شروع کرده‌اند و برخی از این تحقیق و تفحص‌ها در صحن علنی مجلس به مرحله رای‌گیری رسیده است.

وی افزود: با آغاز به کار دولت جدید هم قطعاً از رانتی که در صندوق بازنشستگی کشوری است و نیز صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی که ممکن است در بعضی هلدینگ ها و شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق بازنشستگی هم رانتی ایجادشده باشد؛ جلوگیری خواهد شد.

نقدعلی تاکید کرد: با توجه به اخبار مستندی که از مدیران عامل عزل شده توسط دولت آقای روحانی در شبکه‌های اجتماعی پخش‌شده و "بخوربخورهایی" که در این صندوق‌ها هست، یقیناً اگر منابع این صندوق‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌شان به نحو شایسته برای خود بازنشستگان هزینه شود و دست مدیران و نورچشمی‌ها و کسانی که چشم به این منابع دارند از این صندوق‌ها کوتاه شود، در آینده می‌توان بسیاری از مشکلات بازنشستگان را حل کرد و دست دولت‌ها در انجام وظایف و پرداخت حقوق بازنشستگان بازتر خواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در خانه ملت در رابطه با راهکارهای بهبود بازدهی صندوق‌های بازنشستگی و کاهش سوءاستفاده‌ها اظهار کرد: قانون صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری و تأمین اجتماعی، کاملاً واضح است. اما اگر در مواضعی، ابهامی در قوانین وجود داشته باشد، مجلس برای انجام وظایف قانونی خود(اصلاح احتمالی قوانین) آماده است. ولی عمده نیاز ما در این حوزه، مدیران عدالت محور و دست‌پاک و به‌دوراز رانت و تبعیض است که اموال بازنشستگان را که امانتی نزد آن‌ها است، در مسیر سوددهی قرار دهند تا بعداً از این منابع در جهت منافع خود بازنشستگان استفاده شود.

نقدعلی در خاتمه ضمن تأکید بر ضرورت تعامل مجلس و دولت در راستای کاهش سوءاستفاده‌ها در صندوق‌های بازنشستگی، گفت: یقیناً با رویکردی که آقای رئیسی در مدتی که تصدی امور در قوه قضاییه را به عهده داشتند، از خود نشان دادند؛ می‌توان با فسادی که در صندوق‌های بازنشستگی هست، برخورد خواهد شد. مجلس در این مسیر پشتیبان ایشان بوده و امیدواریم منابع صندوق‌های بازنشستگی در جهت ارتقای حقوق بازنشستگان مورداستفاده قرار بگیرد.


  • بیشتر بخوانید: 

بحرانی به نام دست‌درازی به صندوق‌های بازنشستگی!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بگیر و ببند در «بورس»، ممنوع!
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بگیر و ببند در «بورس»، ممنوع!

بحرانی به نام دست‌درازی به صندوق‌های بازنشستگی!

دخل و خرج ناهمخوان در صندوق بازنشستگان

یک کلاهبرداری عظیم در بورس و بی رگی دولت
قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک کلاهبرداری عظیم در بورس و بی رگی دولت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
اعتصاب گسترده کارگران صنایع گاز و پالایشگاه سهامداران مراقب باشند