بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۷ قرارداد آتی به ارزشی بالغ بر ۲۳۲۱ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال منعقد شد
کد خبر : ۲۴۳۱۵۵

خواندن ۲ دقیقه

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۷ قرارداد آتی به ارزشی بالغ بر ۲۳۲۱ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال منعقد شد که در میان دارایی‌های پایه نقره، پسته، زعفران نگین و پوشال و زیره سبز بیشترین حجم معاملات به زعفران نگین تعلق داشت تا این دارایی پایه با ۱۰۵ هزار و ۸۷۳ قرارداد منعقده، صدرنشین بازار آتی شود. حجم قرارداد آتی درمجموع رشد هفتگی ۴۹ درصدی و ارزش این معاملات رشد ۲۲.۷ درصدی را شاهد بوده است.

در هفته‌ای که گذشت، معامله گران در سه سررسید تیر، شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۵ هزار و ۸۷۳ قرارداد آتی زعفران نگین را به ارزشی ۱۵۴۵ میلیارد و ۹۱۹۱ میلیون ریال منعقد کردند.

در سررسید‌های آبان و شهریور ماه امسال نیز ۷۷۹ قرارداد آتی زعفران پوشال به ارزشی حدود ۸ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال منعقد شد.

در جریان این معاملات ۲۰۳ قرارداد آتی پسته نیز برای تحویل در سررسید مرداد ماه سال جاری منعقد شد تا ارزشی بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال برای آن ثبت شود.

سهم دارایی زیره سبز از حجم معاملات ۱۴۶ قرارداد آتی برای تحویل در مهر ماه امسال بود و ارزش حدود ۱۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

نقره نیز بعد از زعفران نگین بیشترین تاثیر را در حجم و ارزش معاملات این هفته اعمال کرد تا با انعقاد ۳۵ هزار و ۴۶ قرارداد آتی در دو سررسید مرداد و مهر ماه و ثبت ارزش ۷۲۳ میلیارد ریالی جایگاه دوم را در میان دارایی‌های پایه بازار آتی کسب کند.


  • بیشتر بخوانید:

رشد ۶۸ درصدی حجم معاملات در بازار مشتقه بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر