بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت:پیش‌بینی می‌شود در زمان اوج ساخت، نزدیک به ۵ هزار نفر در روز با تأکید بر استفاده حداکثری از نیرو‌های بومی در این مگاپروژه فعال باشند.
کد خبر : ۲۴۳۱۶۴

خواندن ۲ دقیقه

صنایع پتروشیمی خلیج فارس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مگاپروژه «پلی‌الفین ماهشهر»، این طرح را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های صنعت پتروشیمی کشور و به لحاظ ظرفیت، بزرگ‌ترین پتروشیمی ماهشهر دانست و اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس در عین حال که اهتمام جدی برای اتمام پروژه‌های پیشین دارد، وظیفه‌ای بر دوش خود احساس می‌کند و آن آغاز پروژه‌های جدید و بزرگ برای رشد روزافزون صنعت پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه ساخت مگاپروژه‌ها کار شرکت‌های کوچک نیست و به‌طور حتم هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی باید روی این پروژه‌ها کار کنند، افزود: هلدینگ خلیج فارس این مگاپروژه را در ماهشهر تعریف کرده است و با همکاری مطلوب پتروشیمی‌های بندر امام و اروند به‌عنوان سهامداران پروژه در کنار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: یک مگاپروژه نیز در عسلویه برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم در روز‌های آینده کار‌های اجرایی آن هم آغاز شود و این پروژه در زمان بهره‌برداری در عسلویه، بزرگ‌ترین پروژه آن منطقه خواهد بود.

ربیعی تأکید کرد: نکته مهمی که در مگاپروژه پتروشیمی ماهشهر وجود دارد این است که همه خوراک آن، در درون گروه هلدینگ خلیج فارس تولید می‌شود و هیچ نگرانی درباره خوراک وجود ندارد، در حالی که مشکل خوراک، همواره شرکت‌های پتروشیمی را آزار می‌داد و از این نظر مگاپروژه پتروشیمی ماهشهر، پروژه‌ای شاخص است.

وی خطاب به مدیرعامل این مگاپروژه تصریح کرد: تأکید می‌کنم که در دوران ساخت، حداکثر نیرو از نیرو‌های بومی تأمین و به‌کار گرفته شوند، مگر نیرو‌های خاص با تخصص‌های خاص که در منطقه نیستند، اما بیشتر نیرو‌های این مگاپروژه در زمان ساخت از نیرو‌های بومی باشند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در زمان اوج ساخت، نزدیک به ۵ هزار نفر در روز در این مگاپروژه کار کنند و این شرایط می‌تواند خبری خوش برای جوانان و نیروی کار بومی شهرستان ماهشهر و استان خوزستان باشد.

مهدی قارونی، مدیرعامل مگاپروژه ماهشهر نیز در این آیین به بعضی از ویژگی‌های این مجتمع عظیم اشاره کرد و گفت: مگاپروژه پتروشیمی ماهشهر، مشتمل بر یک واحد الفین به ظرفیت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن اتیلن، ۴۲۰ هزار تن پروپیلن و ۵ واحد پلیمری شامل دو واحد پلی‌اتیلن سنگین (اچ‌دی)، یک واحد پلی‌اتیلن سبک خطی (ال‌ال‌دی)، یک واحد پلی‌پروپیلن، یک واحد مونو اتیلن گلایکول (ام‌ئی‌جی) و یک واحد بوتادین است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در ۲ مرحله که مرحله نخست شامل واحد الفین با پنج مخزن مربوطه و برج‌های خنک‌کننده است و بقیه واحد‌ها در فاز دوم ساخته و راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اکنون در مرحله امضای قرارداد EPCC مرحله نخست هستیم که به‌زودی پایان می‌یابد و پیمانکار فعال می‌شود.

مدیرعامل مگاپروژه پتروشیمی پلی‌الفین ماهشهر ادامه داد: در زمین اختصاص یافته برای مرحله نخست و بخشی از مرحله دوم مگاپروژه شامل واحد‌های پلی‌پروپیلن و بوتادین، اجرا می‌شود و واحد‌های پلی‌اتیلنی و مونو اتیلن گلایکول و… در زمین دیگری ساخته می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

حقیقی‌های "فارس" و تاثیر منفی ۵۶۷۳ واحدی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۸۲ درصدی سود تلفیقی
۶ ماهه هلدینگ خلیج فارس بررسی شد؛

افزایش ۸۲ درصدی سود تلفیقی "فارس"

سود ۳.۶۶۶ ریالی هر سهم
نزدیک به ۱۰۰ درصد سود محقق شده از محل فروش سهام شناسایی شد؛

سود ۳.۶۶۶ ریالی هر سهم "پترول" در ۶ماهه نخست

با موافقت هیات مدیره این شرکت پتروشیمی؛

"مبین" اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می‌کند

ارسال نظر