بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
هیئت‌مدیره درخواست کرد موضوع میدانی بررسی شود، اما معاون صنایع سازمان بازرسی به اصفهان نیامد و سعی کردند از تهران پرونده را بررسی کنند به همین دلیل همه نوع گزارش راست و دروغ ارسال شد و این تیم بر اساس همین گزارش‌ها متأسفانه هفته گذشته طی نامه‌ای به هیئت حمایت اعلام کردند که در فرآیند واگذاری شرکت به هیئت‌مدیره، هیئت حمایت باید بررسی دقیقی انجام دهد. از شخص آیت‌الله رئیسی درخواست می‌کنیم در این بحث ورود عاجل کنند، زیرمجموعه قوه قضاییه نباید ساز ناکوک نسبت به خط‌مشی اصلی نظام و قوه قضاییه که حمایت از تولید است بزند.
کد خبر : ۲۴۳۱۹۰

شپلی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مهدی علی دوستی در نشست خبری اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه صورت‌جلسه بین هیئت حمایت از صنایع و هیئت‌مدیره جدید برای تحویل گرفتن کارخانه تنظیم شد.

رئیس هیئت‌مدیره شپلی افزود: در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ این صورت‌جلسه در ۸ بند تعریف و در کدال منتشر شد.

وی گفت: بر اساس این صورت‌جلسه مقرر شد در یک فرایند گام‌به‌گام تحویل کارخانه از هیئت حمایت به هیئت‌مدیره جدید صورت بگیرد این صورت‌جلسه پیرو مواردی بود که در جلسه ستاد تسهیل استان تعیین و در شورای تأمین مصوب شد.

علی دوستی بیان کرد: کمیته مشترک‌ای تشکیل شد و بر اساس آن مقرر شد تا تکلیف ۲۰ میلیارد تومان تنخواه دولتی و دو فقره وام ۱۰ میلیاردی از بانک ملی و صنعت و معدن مشخص شود همچنین صورت‌برداری از اموال شرکت انجام، وجوه نقد و اسناد اوراق بهادار صورت‌جلسه شود و درنهایت در ۳۱ خردادماه با بستن دفاتر قانونی در گزارش ۶ ماهه تعیین و تکلیف بحث تحویل صورت گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره شغلی خاطرنشان کرد:همچنین مقرر شد در فاصله ۱۰ تیر تا ۱۵ تیر تحویل و تحول تأسیسات، انبار و اسناد به هیئت‌مدیره قانونی صورت پذیرد و این فرآیند به‌خوبی در حال طی شدن بود، اما متأسفانه در دو هفته اخیر اخلالی در آن صورت گرفت.

وی تصریح کرد: تمام تعهدات هیئت‌مدیره اعم از  حسابرسی ویژه و تخلفات هیئت اجراییه شد، اما متأسفانه برخوردی صورت نگرفت امیدواریم مسئولان قوه قضائیه در برخورد با متخلفان به‌خوبی عمل کنند.

علی دوستی با اشاره به ارزیابی دارایی‌ها  تأکید کرد: هدف اصلی این بود که نخست میزان دارایی شرکت مشخص شود و دوم با بروز رسانی قیمت، ارزش ذاتی شرکت مشخص و جلوی برخی حرکت‌های طمع روزانه گرفته شود که این کار با انتشار در کدال صورت گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره شپلی  با اشاره به قیمت سهم‌روی تابلو ادامه داد:پس‌ازاینکه صورت‌جلسه ثبت و اقدامات انجام شد، بازارگردان برای سهم انتخاب شد و از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در قیمت ۷۶۲ تومان شروع به خرید کرد و تا ۳۰ خرداد تا قیمت ۱۰۸۰ تومان سهم در تابلو حضور داشت.

وی گفت: تغییر قیمت ۳۲۰ تومانی سهم در بازه زمانی بود که شاخص کل ۳درصد منفی بود اتفاقاتی که از ۳۱ خرداد صورت گرفت یکی از اصلی‌ترین دلایل تشکیل این کنفرانس خبری برای باز کردن ابعاد آن است.

علی دوستی با بیان اینکه اتفاقاتی که برای سهم ۳۰ خرداد رخ داد به ورود یکی از دستگاه‌های نظارتی مرتبط است گفت: از سال گذشته که به‌عنوان سرپرست مشغول به فعالیت شدم به این دستگاه نظارتی مراجعه کردیم، از بازرسی کل کشور تقاضای ورود شد و در بازرسی حوزه صنعت حضور پیدا کردیم و خواستار آن شدیم با توجه به حجم بالای تخلفات هیئت اجرایی و مشکلات صنعت پلی اکریل و حجم واگذاری‌های غیرقانونی به موضوع ورود کنند، اما متأسفانه نه اقدامی صورت نگرفت.

رئیس هیئت‌مدیره شپلی بیان کرد: از دو ماه گذشته که سهامداران و هیئت مدیر از دفتر آیت‌الله رئیسی داشتند  ایشان در مورد ورود سازمان بازرسی دستور جامعی دادند و سازمان بازرسی پرونده را به حوزه صنعت ارجاع  و با توجه به مأموریتی که از جانب آیت‌الله رئیسی داشتند پیگیری کردند.

وی ادامه داد: هیئت‌مدیره درخواست کرد موضوع میدانی بررسی شود، اما سازمان بازرسی به اصفهان نیامد و سعی کردند از تهران پرونده را بررسی کنند به همین دلیل همه نوع گزارش راست و دروغ ارسال شد و این تیم بر اساس همین گزارش‌ها متأسفانه هفته گذشته طی نامه‌ای به هیئت حمایت اعلام کردند که در فرآیند واگذاری شرکت به هیئت‌مدیره، هیئت حمایت باید بررسی دقیقی انجام دهد.

علی دوستی خاطرنشان کرد: در ۳۱ خرداد رئیس هیئت حمایت فراخوانده می‌شود، اما در ۳۰ خردادماه صف خرید تبدیل به‌صف فروش می‌شود که نشان‌دهنده آن است که برخی جریانات ضمن ارائه اطلاعات غلط به مقامات نظارتی، دست پنهانی نیز در بازارسرمایه دارند.

رئیس هیئت‌مدیره شپلی گفت: بازارگردان مشخص است حتی در ۳۰ خرداد حجم بالایی از صف فروش را خریداری کرد، اما نمی‌دانستیم که چنین حرکتی از یکی از بخش‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جای تعجب است که در زیرمجموعه قوه قضاییه نفراتی که اخیراً جابه‌جاشده‌اند و سمت گرفتن حرکتی بدون بررسی و بدون هماهنگی با سایر ارکان قوه قضاییه انجام بدهند که هم‌روی سهم اثر منفی بگذارد و هم‌روی نگاه و اعتماد ۴۰ هزار سهامدار بر روی قوه قضاییه تأثیرگذار باشد و هم آینده یک شرکت صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد.

علی دوستی تأکید کرد: از شخص آیت‌الله رئیسی درخواست می‌کنیم در این بحث ورود عاجل کنند، زیرمجموعه قوه قضاییه نباید ساز ناکوک نسبت به خط‌مشی اصلی نظام و قوه قضاییه که حمایت از تولید است بزند.

بدهی ۱۳۰۰ میلیاردی شپلی

در این نشست همچنین مهدی زرفشان مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران اظهار کرد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان، بدهی این مجموعه به شبکه بانکی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که طی سالیان متمادی با مجموعه پلی اکریل مراوده داشتند است، هیات مدیره در اقدامی هماهنگ از بهمن ماه سال گذشته، مجموعه ۱۳۰۰میلیارد تومان بدهی را به سه سرفصل تقسیم کرد و هر سرفصل را با ارائه راهکار‌هایی که با مشورت مسئولیت ذی‌ربط انجام داد به نقاط خوبی رسانده است.

وی گفت: مجموعاً حدود ۶۰۰ میلیارد بدهی بانکی، به‌نوعی تعیین تکلیف شدند و در کدال اعلام شد، طبق مصوبه ستاد تسهیل که در کدال هم منتشرشده، مبنی بر پرداخت ۷.۵ درصد حصه نقدی و تقسیط ۵ ساله از مهرماه گذرانده شد و بخشش جرائم این تسهیلات که نکته حائز اهمیتی بود، در کدال هم به اطلاع سهامداران رساندیم.

مدیرعامل شپلی گفت: مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهاد‌های ذی‌ربط داشتیم، با هماهنگی که ستاد تسهیل در استان انجام داد و جلسات با ارگان‌ها در استان، در خصوص سازمان تأمین اجتماعی بخشودگی جرائم گرفته شد، با سازمان امور مالیاتی جلسات خوبی برگزار شد و مصوبات خوبی اخذ شد که نهایت همکاری و اعمال بخشودگی جرائم در خصوص مجموعه پلی اکریل انجام شد.

زرفشان افزود: در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی که بستانکار هستند، با هماهنگی رئیس‌کل دادگستری و دادستان استان، جلساتی تشکیل شد، برخی از این بدهی‌ها به اشخاص غیرواقعی است و اصالت بررسی این دیون در سرفصل هیات مدیره قرارگرفته و برخی از این دیون غیرواقعی بودند، که اعاده دادرسی برای تجدیدنظر تقدیم شد و قول همکاری بیرون از وقت معمول گرفته شد و امیدواریم حق‌وحقوق ۴۰ هزار سهامدار شرکت و پرسنل احقاق شود.

وی تأکید کرد: در حوزه تأمین مواد اصلی توسط شرکت، هیات مدیره برنامه‌ریزی نموده که پس از ورود و استقرار، قرارداد‌های آن‌ها منعقد خواهد شد. چشم‌اندازی که در حوزه تولید متعهد بودیم، استمرار و حفظ تولید نخ و الیاف پلی‌استر ماهانه ۴هزار تن و تولید الیاف اکریلیک ماهانه حدود ۲۵۰۰تن را داشته باشیم. بررسی‌هایی که نیازمند است را در زمان ورود انجام می‌دهیم تا از ظرفیت‌های خطوط تولید الیاف هم استفاده کنیم و اگر نیاز به اورهال داشته، عملیاتی نماییم.

مدیرعامل شپلی گفت: در مورد پیگیری وصول مطالبات شرکت اقدام مؤثری از سال گذشته صورت نگرفته و پیگیری‌های متعدد هیات مدیره شعبات تأمین و هیات مدیره منتخب مجمع صاحبان سهام مبنی بر اینکه اسناد دریافتنی و پرونده‌های حقوقی شرکت را در اختیار هیات مدیره بگذارند و هیات مدیره پیگیری این مطالبات را داشته باشد، متأسفانه توسط هیات اجرایی عملیاتی نشد، علی‌رغم اینکه، مدیر سابق هیات حمایت از صنایع دستور شفاف و صریحی به مدیرعامل منصوب خود داد که پرونده‌های حقوقی را به هیات مدیره واگذار کنند، تا این لحظه اقدام مؤثری انجام‌نشده و دیون و مطالبات شرکت روزبه‌روز در حال افزایش است و امکان از دسترس خارج شدن اموال بدهکاران به شرکت وجود داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

"شپلی" در یک قدمی افزایش سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی اصغر زارع
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
خدا لنت کنه هیت اجرائی دزد کثافت خون ما سهامدار هارا تو شیشه کرده ۳ سال