بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کاهش  ۰.۲ درصدی بهای نفت
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست هفته جاری اوپک پلاس و مذاکرات ایران و آمریکا هستند، پس از صعود به بالاترین رکورد از اکتبر سال ۲۰۱۸، کاهش یافت.
کد خبر : ۲۴۳۳۰۳

خواندن ۲ دقیقه

کاهش  ۰.۲ درصدی بهای نفت


به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در معاملات در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست هفته جاری اوپک پلاس و مذاکرات ایران و آمریکا هستند، پس از صعود به بالاترین رکورد از اکتبر سال ۲۰۱۸، کاهش یافت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آگوست ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۶ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آگوست با ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۳ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص‌های نفت هفته گذشته تحت تاثیر بهبود تقاضا برای سوخت با رشد اقتصادی قوی و افزایش سفر‌های تابستانی در نیمکره شمالی برای پنجمین هفته متوالی صعود کردند. عرضه جهانی نفت هم با حفظ محدودیت عرضه اوپک و متحدانش، محدود مانده است.

این گروه تحت تسهیل تدریجی کاهش تولیدی که از ماه مه سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشته است، در فاصله ماه مه تا جولای ۲.۱ میلیون بشکه در روز از تولیدش را احیا کرد. وزیران اوپک پلاس در اول جولای (۱۰ تیر) دیدار می‌کنند و ممکن است با توجه به افزایش قیمت‌ها و بهبود تقاضا، با افزایش بیشتر تولید در آگوست موافقت کنند.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، احیای تقاضا برای سوخت همه را غافلگیر کرده و اوپک باید پاسخگوی این تقاضای بالاتر باشد. با توجه به قیمت‌های بالاتر، امکان افزایش تولید وجود دارد و ممکن است تولید این گروه از آگوست ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

گروه بانکی ANZ و ING انتظار دارند اوپک پلاس تولیدش را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در آگوست افزایش دهد که احتمالا از قیمت‌های بالاتر نفت پشتیبانی خواهد کرد.

تحلیلگران موسسه ING نوشتند: هر افزایش تولیدی کمتر از این میزان کافی خواهد بود تا قیمت‌ها را در کوتاه مدت به سطح بالاتری برساند.

یک تحلیلگر نفت مقیم سنگاپور گفت: قیمت نفت بعید است اصلاح چشمگیری پیدا کند مگر این که اوپک پلاس میزان عرضه خود را یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر افزایش دهد.

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران انتظار می‌رود در روز‌های آینده ازسرگرفته شود. مهلت توافق نظارت میان تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هفته گذشته به پایان رسید.

دلار ضعیف‌تر آمریکا و معکوس شدن ریسک پذیری در بازار‌های جهانی از بهای معاملات نفت پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی در ژوئن ۱۳ حلقه افزایش یافته و اگرچه کوچکترین رشد ماهانه از سپتامبر سال ۲۰۲۰ است، یازدهمین رشد ماهانه متوالی دکل‌های حفاری خواهد بود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر