بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی تاکنون، پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده که ۴۲ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده اند.
کد خبر : ۲۴۳۵۷۰

خواندن ۲ دقیقه

بیت کوین+بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، محمد اسماعیل هنرمند، مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار کرد: با تشکیل کمیته جمع‌آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی تاکنون، پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده که ۴۲ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده اند.

محمد اسماعیل هنرمند با اشاره به کشف تعداد ۱۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز طی هفته گذشته در شهرستان‌های رشت، رودسر، فومن و تالش افزود: بر اساس پایش میزان و نحوه مصرف برق مشترکان و همچنین بازدید‌های دوره‌ای گروه‌های تست و بازرسی انشعابات برق، این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و افراد متخلف نیز جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز مراتب را به شماره ۱۲۱ اطلاع دهند تا از این طریق با شناسایی و جمع آوری این مراکز غیرمجاز، به پایداری بیشتر شبکه برق به ویژه در ایام تابستان کمک کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: البته افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، حداکثر تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد و همچنین نام این افراد نیز، محرمانه خواهد ماند.

هنرمند تصریح کرد: برای استخراج هر بیت کوین، ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانوار است و به عبارتی یکهزار و ۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می‌شود که این میزان به شبکه توزیع برق ضربه می‌زند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان بر انجام غیرحضوری تمامی فرآیند‌های مربوط به شرکت توزیع برق تاکید و بیان داشت: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیرحضوری می‌توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید به نشانی اینترنتی http://bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده کرد.


  • بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر