بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

آیا ابهام "دلار" مجال رشد «بورس» را می‌دهد

آیا ابهام
مدیرعامل شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا گفت: تردید بازار در مورد نرخ ارز، مجال رشد به بازار نمی‌دهد و هر جا بازار احساس کرده در صورت کاهش نرخ ارز، رشد بیشتر قیمت سهام منطقی نیست، در جا زده است.
کد خبر : ۲۴۳۶۰۳

ابهامی که مجال رشد به بازار نمی دهد

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امروز هم‌رنگ سرخ به تن کرده و تا این لحظه از معاملات، شاخص کل افت تقریباً ۲۷۰۰ واحدی داشته است. هفته قبل که بازار سبز بود، بسیاری از فعالان بازار سرمایه به تداوم مثبت‌ها و صعود تا محدوده ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی خوش‌بین بودند و حالا که بازار منفی شده، دوباره موج ناامیدی بازار را در برگرفته است.

رامین خدابنده مدیرعامل شرکت سبد گردان نوین نگر آسیا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: تغییر سریع انتظارات بعضی فعالان بازار سرمایه نسبت به وضعیت آتی این بازار احتمالاً به خاطر نگاه تکنیکالی به بازار بوده و به‌هرحال دیدگاه تکنیکالی نیز بر روند بازار سرمایه اثرگذار است.

وی افزود: از منظر تحلیلی هنوز اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ نداده و هنوز ابهام در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت جدید و نیز احیای برجام و نرخ وجود دارد. در مورد احیای برجام، اخبار و اظهارنظرهای ضدونقیضی مطرح‌شده و پیش‌بینی اتفاقات آینده آسان نیست. احیای برجام، نرخ ارز را در کوتاه‌مدت کاهش خواهد داد اما؛ معتقدم قیمت تعادلی دلار در همین محدوده قیمت‌های فعلی بوده و بعید است که اگر افت قیمتی رخ داد، پایدار باشد.

خدابنده تصریح کرد: تردید بازار در مورد نرخ ارز، مجال رشد به بازار نمی‌دهد و هر جا بازار احساس کرده در صورت کاهش نرخ ارز، رشد بیشتر قیمت سهام منطقی نیست، در جا زده است.

این کارشناس بازار سرمایه، در ادامه ضمن اشاره به تاثیر سیاست‌های اقتصادی دولت بر بازار سرمایه، اظهار کرد: به‌هرحال سیاست‌های نظام، از سیاست‌های دولت جدید(رئیس‌جمهور و کابینه) تاثیر می‌پذیرد. علاوه بر این، وضعیت فروش نفت و کسری بودجه دولت هم، روی سیاست‌های اقتصادی دولت و روند بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود.

وی در رابطه با سهم‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: با توجه به ابهامات موجود، نمی‌توان گفت فرصت خرید هست یا نه؛ اما شخصاً معتقدم فروش در این مقطع منطقی نیست؛ همانطور که خرید اعتباری و استفاده از تسهیلات هم توجیه ندارد. ممکن است بازار سرمایه چند ماهی، حرکت خاصی نداشته باشد و در چنین شرایطی، بهتر است سرمایه‌گذاری‌ها با نگاه فاندامنتال و بلندمدت صورت بگیرد. بسیاری از سهم‌های بازار مخصوصا سهم‌های بزرگ گروه پتروشیمی، فولادی و بانکی با نگاه تحلیلی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، جذاب هستند. بازارهای موازی، چشم‌انداز مثبت‌تری نسبت به بازار سرمایه ندارند و بسیاری از سهم‌های سودده بازار، کم ریسک هستند.


  • بیشتر بخوانید: 

بدترین EPSها را بشناسید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نشانه‌های تعادل با چاشنی افت منطق بورس تهران
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

نشانه‌های تعادل با چاشنی افت منطق بورس تهران

چشم انداز رشد بیشتر بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چشم انداز رشد بیشتر بورس

باد موافق در زمین بورسی‌ها
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باد موافق در زمین بورسی‌ها

مزیت اضافه شدن نسبت P/S به TSETMC
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مزیت اضافه شدن نسبت P/S به TSETMC

ارسال نظر