بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
«شاخص‌کل» و ترس از ارتفاع/ ریزشی که سهامداران پس گرفتند!
بسیاری از سرمایه‌گذاران از وضعیت مبهم آینده اقتصادی کاملا سردرگم بوده و منتظر شفاف‌شدن بیشتر سیاست‌های کلان اقتصادی به خصوص صنایع و البته برجام هستند چراکه ثبات اقتصادی هر روز به واسطه خبرهای ارسالی وین، با گربه‌رقصانی دلار همراه شده است.
کد خبر : ۲۴۳۶۲۱

زیر تابلوی بورس

به گزارش بورس‌نیوز، امروز هم شاخص‌ها نزولی بودند، اگرچه این مقدار نزول به مراتب کمتر از دیروز بود و تلاش‌هایی نیز در مبادلات دیده می‌شدند که شرایط معاملات را بهبود دادند.

فعلا عمده حمایت‌ها معطوف به حفظ وضع موجود و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌ها بوده، به‌نحوی‌که بتوانند با ثبات بخشیدن به سطح فعلی معاملات، شرایط را برای رشد بعدی آماده نمایند.

در حال حاضر تاثیر، گذار سیاسی و تغییر و تحولات در سیاست‌ها و انتخاب وزرا بر داد و ستدها تعیین کننده است.

طبیعی است که در این وضعیت بسیاری از تحلیل‌گران سرگردان بوده و دقیقا نمی‌دانند که در آینده، سیاست‌های کلان اقتصادی و صنعتی به کدام سمت خواهند رفت.

زیر تابلوی بورس

در معاملات امروز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، دومین روز هفته نیز برای بورس با رنگ سرخ و کاهش ۲هزار و ۳۱۹ واحدی بورس تهران همراه شد تا شاخص کل بر عدد ۲میلیون ۲۴۳ واحدی بایستد و شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۷۰۹ واحدی به رقم ۳۸۲ هزار و ۱۴۰واحد رسید.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۵۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال رسید که بیش از ۵ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه در ۸۷۵ هزار و ۷۷۱ تعداد معامله بین سهامداران رد و بدل شد.

نماد‌های تاثیرگذار

"شستا" با ۷۸۰ واحد، "شپنا" با ۷۲۱ واحد، "شتران" با ۵۹۹ واحد، "وبملت" با ۴۵۰واحد، "وامید" با ۲۱۸ و "خودرو" با ۱۹۵واحد سرخ پوشان تاثیرگذار در شاخص بودند.

"ولکار"، "ومدیر"، "برکت"، "شستا"، "شپنا"، "خساپا" و "خودرو" نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

با این حال باید اشاره شود که ارزش نقدی معامله امروز بورس تهران نیز حدود ۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان بالغ شد.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون "برکت"، "کمند"، "شپنا"، "پالایش"، "شستا"، "نوری" و "شتران" بوده است.

پُر حجم‌های امروز

بر اساس همین گزارش باید به سراغ لیست پُر حجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

در همین راستا بر اساس آمار‌های ارائه شده «خپارس با ۶۰۳ میلیون سهم»، «خساپا با ۴۹۹ میلیون سهم»، «خودرو با ۳۴۳ میلیون سهم»، «خگستر با ۲۹۵ میلیون سهم»، «وتجارت با ۲۳۴ میلیون سهم»، «کمند با ۱۹۳ میلیون سهم» و «خبهمن با ۱۸۶ میلیون سهم» در این لیست جای گرفته‌اند.


  • بیشتر بخوانید:

"دام عسل" با جنگ پارتیزانی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر