بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
ایستگاه چهارشنبه و پیاده‌شدن نوسان‌گیران
به سهامداران پیشنهاد می‌شود که هیچگاه در روز‌هایی پر ابهام دولتی یا بین‌الدولتین پرتفوی خود را کاملا به‌صورت سهام، لیست نکنند و همیشه درصدی را برای ETF‌ها کنار بگذارید ضمن آنکه باید نگاه‌ها را به سوی سهم‌ها بنیادی و پیشتازی حرکت داد که نقدشوندگی خوبی را داشته باشند.
کد خبر : ۲۴۳۰۱۳

ایستگاه چهارشنبه و پیاده‌شدن نوسان‌گیران

به گزارش بورسنیوز، تابلوی بورس تهران دیروز در نخستین روز تابستان غنچه زد تا تکنیکالیست‌ها خط‌کش گونیا‌ها را بیرون آوردند و خط روند‌ها بار دیگر بکشند و مژده دهند که سهامداران، عید نزدیک است.

بورس تهران در معاملات روز گذشته خاطرات تابستان سال گذشته را تکرار کرد و به نحوی پیش رفت که مرداد نحس ۹۹ را کمی از خاطرمان رفت و شاخص رشد ۱۸ هزار و ۲۵۶واحدی را در حالی به نظاره نشست که شاخص هم‌وزن نیز به خود تکانی داد و ۳ هزار و ۱۵۸ واحد افزایش یافت.

سهامداران اگر بخواهند تکنیکالی به شاخص‌کل نگاه کنند، شکست خر روند نزولی آن‌هم بعد از گذشت ۹ ماه شکست و آرایش پلکانی صعودی سقف‌ها و کف‌ها را ترسیم کرد تا نوید پایان روند نزولی را بدهد و از سوی دیگر، خط گردن الگوی سر و شانه معکوس نیز تشکیل‌شده که شاید دومین تست از شاخص هم را به‌صورت مطمئن پشت سر گذراند؛ سهامداران بد نیست که این نکته را بدانند که شکست خط گردن در این الگو به‌معنی یک سیگنال خرید قدرتمند بوده و شاخص در حرکت صعودی خود موفق به این موضوع شده است؛ بنابراین بازهم اگر بخواهیم نخستین هدف شاخص را بر اساس الگو‌های تکنیکالی مطرح کنیم، تارگت این الگو در سطح ۱۲۵۵ واحد بوده که برای سهامداران احتمالاً بازدهی بیش از ۶درصد را از سطوح فعلی شاخص در بر خواهد داشت.

پای منبر جمشید بسم‌الله

اهالی کوی و برزن فردوسی و نوسان گیران این روز‌ها کنار پله‌های جمشید بسم‌الله بست نشسته‌اند و این بار باآنکه خبری از جنگ "برجام" نبود اما؛ بهانه‌ای آمد که رئیس‌جمهور در نشست خبری خود فلان سیگنال برجامی را داد و همین کافی بود تا دلار بار دیگر ۱۴۰ تومان رشد کند قیمت آن در دست معامله‌گران با ۲۴۲۶۰ تومان دست‌به‌دست شود.

نگاهی به نمودار شاخص دلار آمریکا در آخرین روز معاملاتی نیز حکایت از آن دارد که پس نوساناتی که معامله‌گران آن مشاهده کردند، نهایتاً شاخص دلار آمریکا، ۰.۰۷ درصد کاهش یافت.

در آن‌سوی میدان فردوسی نیز سکه نیز در هیجان اخبار گم نخواهد شد و بازهم بهانه‌ای به دست خواهد آورد تا معامله‌گران کمی گران‌تر به‌طرف متقاضی، عرضه‌ها را ارائه دهند، سکه نیز دیروز در سطح ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلای سیاه، سبک شد

نرخ طلای سیاه در بازار‌های جهانی باآنکه طی روز‌های معاملاتی گذشته و حتی هفته‌های پیش آن‌قدر سودده بوده که بسیاری از کارشناسان صنعت نفت، بالاخره پیش‌بینی‌هایی را مبنی بر نفت ۱۰۰ دلاری کردند اما؛ آنجاست که باید گفت گوش شیطان کر! اما امان از شیطان پدرسوخته که نفتی‌ها را چشم‌زد و طلای سیاه با افت ۰.۲۴ درصدی روبه‌رو شد.

کارشناسان بازار نفت ایران نیز بار دیگر "برجام" را زیر فاکتور‌های خود گذاشتند که اگر تا ۱۰ ژوئن معجزه‌ای رخ دهد، این توافق می‌تواند منجر به افزایش تولید نفت خام ایران به میزان ۵۰۰ هزار بشکه شود.

از نیکی تا وال‌استریت

شاخص شانگ‌های در ادامه مسیر خود ۲۸ واحد رشد داشت و بالاخره پس از ۲ هفته رشد را در دامان خود دید و NIKKEI هم رشد ۸۷۳ واحدی را به ثبت رساند.

نشانه‌های مثبتی که از سوی وال‌استریت به بازار‌های جهانی مخابره کرده در خود این بازار نیز شاخص Dow نیز بهترین روز خود را در ماه مارس ثبت کرد.

"سیچوان"، روستای «مال استریتی» دیگر!

ارز‌های دیجیتالی امروز برای خود مردادی را سپری کردند و اغلب بزرگان این بازار همه کاسه‌وکوزه‌ها را سر اهالی خاوردوری می‌شکنند که تنها در فکر محدودیت ایجاد کردن برای رمز ارز‌ها هستند.

دراین‌بین، بسیاری از اهالی سیچوان که بسیار در این بازار فعال هستند نیز آن‌چنان ضرر‌های سنگینی را تجربه کرده‌اند که نرخ سود سپرده بین‌بانکی به بورس ایران وارد نکرده بود.

به‌هرحال، امید به فعالیت در بین ماینر‌ها کم‌رنگ شده و بیت کوین نیز امروز با کاهش مجدد قیمت در ۳۲ هزار دلار ماند؛ کارشناسان آلارم هشدار را به صدا درآورده‌اند که در صورت ورود به کانال ۲۰ هزار دلاری، احتمال افت بیشتر قیمت‌ها، افزایش میابد.

بازار امروز نوبت کیست

 

سهامداران در روند معامله آخرین روز هفته باید مراقب امواج عرضه‌های بی‌قرار که معمولا در چهارشنبه‌ها از سوی پیر‌ها بازار به ساحل بورس می‌رسد، باشند چراکه با رسیدن به تعطیلات آخر هفته، نوسان‌گیران به احتمال زیاد سهم‌ها را خالی کرده و هیزم عرضه‌ها را در صف‌های فروش بیشتر می‌کنند، ولی طبق پیش‌بینی‌ها جوش و خروشی که این روز‌ها نقدینگی در بازارسرمایه از خود نشان داده، احتمالا بازارسرمایه امروز می‌تواند در پایان پس از مدت‌ها رنگ سبز را در چهارشنبه بدست بیاورد بنابراین باید مقصد نقدینگی ورودی به سهم‌ها را کاملا زیر ذره‌بین قرار دهید.  

استراتژی احتیاط و ریسک گریزی را هیچگاه نباید فراموش کرد، زیرا اهداف سیاست‌خارجی دولت سیزدهم حاکی از آن بوده که چندان این روند دستخوش تغییرات عمده‌ای نخواهد شد و در امور خارجی کشور، نباید تغییر و تحول جدی را دید که این موضوع کاملا به نفع بازار‌های موازی همچون دلار تمام شد و فعالان در حوزه این ارز، کاملا گین خود را از این مسائل برده‌اند.

به سهامداران پیشنهاد می‌شود که هیچگاه در روز‌هایی پر ابهام دولتی یا بین‌الدولتین پرتفوی خود را کاملا به‌صورت سهام، لیست نکنند و همیشه درصدی را برای ETF‌ها کنار بگذارید ضمن آنکه باید نگاه‌ها را به سوی سهم‌ها بنیادی و پیشتازی حرکت داد که نقدشوندگی خوبی را داشته باشند.

سهامداران در پایان به ماه مجامع رسیده‌ایم و باید بتوانید سهم‌هایی را انتخاب کنید که روند اتوبوسی داشته باشد و شما بتوانید به‌راحتی سوار و از سهم پیاده شوید و بهترین سود را هم از مجامع شناسایی کنید.


  • بیشتر بخوانید:

«سهم‌های برجامی» در وسط سیبل بورس‌بازان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر