بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۳۹۷۰

جمع آوری ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سقز به ارزش ۲میلیارد ریال

فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت: ۱۰ دستگاه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال ( بیت کوین) به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان کشف و ضبط شد.

دستگیری ۱۸ نفر با جمع آوری ماینر‌های غیرمجاز در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای تیر ماه جاری تاکنون تعداد ۸۷۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال ماینر در این استان کشف و ضبط شده است.

ماینرها یک درصد در قطعی برق نقش دارند

مجموع برق مصرفی مزارع ماینینگ براساس گزارش بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی به این صورت بوده؛ حدود ۳۲۰ مگاوات مجوز‌های رسمی طبق قانون صادر شده و حدود ۳۵۰ مگاوات تقریبا برآورد می‌شود که غیررسمی باشند که البته باید با آن‌ها محکم و قاطع برخورد شود و آن‌ها به صورت رسمی مجوز بگیرند. اما صحبت ما این است که مجموع این مزارع اعم از رسمی و غیررسمی روی هم ۷۰۰ مگاوات است که در مقابل ۶۵ هزار مگاوات کمتر از یک درصد و حدود یک درصد است و صحبت از این موضوع به عنوان عمل قطعی برق بهانه‌ای برای فرار از بی کفایتی وزارت نیرو است.

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی ۲.۵درصد افزایش یافت.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر