بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
جمع‌آوری  ۱۳ دستگاه در پاکدشت به ارزش بیش از یک میلیارد ریال
مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: ۱۳ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در بازرسی از یک کارگاه در این شهرستان کشف شد.
کد خبر : ۲۴۳۷۸۴

دستگاه ماینر+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا نادری، مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت اظهار کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی و رصد‌های اطلاعاتی، بازرسان منطقه برق موفق شدند تا کارگاهی که با استفاده از کابل قبل از کنتور اقدام به استفاده برق غیرمجاز شده بود را شناسایی کردند.

وی افزود: با شناسایی محل این فعالیت غیرقانونی، مأموران و بازرسان منطقه برق با هماهنگی مسوول قضایی وارد محل شده و در بازرسی، ۱۳ دستگاه ماینر ویژه استخراج رمزارز (بیت کوین) را کشف کردند.

وی ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: استخراج هر بیت‌کوین معادل مصرف ۲۵ خانه مسکونی برق مصرف می‌کند.

نادری با اشاره به این‌که جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در راستای کاهش مصرف برق صورت می‌گیرد افزود: با توجه به مصرف بالای برق ماینر‌های استخراج ارز دیجیتال و با توجه به نزدیک شدن به پیک مصرف، کشف مزارع رمزارز در اولویت کار بازرسان منطقه است.

وی افزود: تا کنون با کشف ۶۰ مزرعه استخراج رمزارز در پاکدشت، بیش از سه هزار و ۹۰۰ دستگاه ماینر کشف شده که هر دستگاه به اندازه یک خانوار برق مصرف می‌کند.

رئیس منطقه برق پاکدشت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در زمینه سوء استفاده از شبکه‌های برق، مراتب را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به این شرکت اطلاع دهند تا موضوع پیگیری و اقدام‌های لازم جهت برخورد قانونی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شوند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر