بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
دعوت
سهامداران گرانقدر از رفتار‌های آمبولانسی و هیجانی کاملا فراموش کنید چراکه پیش‌بینی‌ها حاکی از معاملاتی از نوع متعادل مثبت است.
کد خبر : ۲۴۴۰۷۲

دعوت

به گزارش بورس‌نیوز، خودزنی بورسیها در دقایق پایانی به‌گونه‌ای بود که گویا پتروس انگشت خود را از سد عرضه‌ها برداشته تا این سد که مقاومت یکمیلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را موردعنایت قرار داده بود، بشکند.

رشد بازارسرمایه و شاخص بورس، با اینکه باعث شده "هوشسرمایه" کمی نازکش پیدا کند اما؛ توقعی که سهامداران از روزهای اوج بازار دارند را نباید طی این مدت کوتاه از بورسی داشت که روح آن از کالبدش خارج شده بود، بنابراین رشد اندک و حتی لاکپشتی بازارسرمایه میتواند زمینهساز افزایش سرعت در روزهای آتی باشد پس انتظارها را کم کنیم و نانتره را بچسبیم تا به‌روزهای نان بره برسیم!

بنگاههای سودآور و روسای شاکی از زمینوآسمون آن‌ها، این روزها کاملاً بیتفاوت نسبت به روند بازار و مسیر نقدینگی هستند و رفتارهای خودسرانهای ضد بازار را از خود به نحوی به نمایش درآوردهاند که گویی در بهمنماه سال ۹۸ هستند، ولی نباید فراموش کرد که هوشسرمایه، قطعاً در روزهای آتی پاسخی درخور چنین رفتارهایی که هیچ نشان و بویی از حمایت را نمیدهد؛ نشان خواهد داد.

شاخص کل در محدوده فروردینی و بهاری خود قرارگرفته و بوی بهبود نمادهای کوچک و قفل در صففروش، از عطر شکوفههای بهاری دلچسبتر شده است.

گلابی برجام زیر زبان سفته‌بازان فردوسی

"طایفه دلاریون" کماکان رفتار‌های ضدونقیض خود ادامه داده باردیگر، دلار به محدوده بالای ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید اما؛ سیگنال وزارت خارجه مبنی بر اینکه روزشمار مذاکرات به تسبیح افتاده همین روزهاست که گلابی‌ها برسند، نوبرانه این میوه به میدان فردوسی رسیده و طایفه جمشیدخان این میوه‌ها را میل کردند.

شاخص دلار با آنکه رشد قطره‌چکانی در بازار امروز داشت ولی، بسیاری از دیگر شاخص‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

شیخ‌نشین‌های ضد اوپک و صعود

کلیدطلایی اوپکی‌ها را امارات گم کرد تا امروز در نخستین روز معامله نفت‌خام در بازار‌های جهانی، شاخص طلای سیاه حدود یک درصد، کاهشی شود.

بن‌بست شیخ‌نشینان ابوظبی تمام کیک‌های نفت بالای ۱۰۰دلاری را با تنش همراه خواهد کرد و معلوم نیست، شیخ‌نشین‌ها در کدام تیم، توپ می‌زنند.

 

زردی که برای معامله‌گران، زر نشد!

معامله‌گران بازار طلا، معتقد بودند که نخستین روز هفته برای آن‌ها رویایی آغاز خواهد شد اما؛ رشد یک درصدی هفته گذشته سرآغازی برای رشد انس جهانی طلا نبود و این فلز گران‌بها بیش از ۳.۵واحد ریخت.

سکه در بازار ایران نیز در محدود ۱۰میلیون و ۶۵۰ هزارتومان در بین معامله‌گران دست به دست شد.

از شرق تا غرب

تا هفته گذشته بورس ژاپن NIKKEI و شانگ‌های که مانند دو هوو بر ضد یکدیگر سروده‌های خود را به سهامداران هدیه می‌دادند، این روز‌ها کاملا مانند دو‌همراه مسیر صعود را در پیش گرفته‌اند.

معامله‌گران این بازار تحت تاثیر ریزش هفته گذشته، دیروز را کاملا قوی آغاز کردند تا شرایط اضطراری کرونایی برای معامله‌گران ژاپنی، تلخ‌تر پیش نرود.

شاخص شانگ‌های این روز‌ها باید ممنون آقای همتی خود باشد چراکه شیرفلکه وام به بنگاه‌های تولیدی را باز کرده تا فضای انقباضی تسهیلات، تسهیل گردد و چنین رویکردی، واکنش مثبتی در حدود ۲۴واحد را در این بازار به ثبت رساند.

بیت‌کوین: بابا بسه دیگه...

رمزارز‌ها همچنان در برزخ اسیر هستند و مُسکن‌های عمو ایلان هم ناصرخسرویی و تاریخ مصرف گرشته بود چراکه با وجود حمایت‌های همه‌جانبه باردیگر بست‌کوین، حدود ۲.۳واحد ریخت!

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز، ریال برای پرتفو‌ها همانند عزیز مصر؛ عزیز است و نباید در شرایط ابهامی برجام، کاهش ریسک ارزی پرتفو‌ها را به جان خرید.

معامله‌گران و اهالی اهل تحلیل، به دنبال کف‌سازی برای زدن زنگ شاخص یک میلیون ۴۰۰ واحدی تا یک میلیون ۵۰۹ واحدی هستند و کندل‌های شاخص‌کل را هم اگر به نظاره بنشینیم، شدوی رو به بالا سقف مقاومت را کمی سیمانی نشان داده، اما مته دریل سهامداران، درصدد خرد کردن تمام بتن‌های مقاومتی هستند.

سهامداران گرانقدر از رفتار‌های آمبولانسی و هیجانی کاملا فراموش کنید چراکه پیش‌بینی‌ها حاکی از معاملاتی از نوع متعادل مثبت است.

سهامداران عزیز، شرایط گره‌خورده جهش ارزی و تورمی باعث خواهد شد که اغلب صنایع در گرانی‌ها با یکدیگر مسابقه و مارتن بگذارند ولی، برخی صنایع تنبل تازه قصد حرکت قیمتی را دارند و شکارچیان عزیز، تیر را در کمان بگذارید که شکار، آماده است.

 


  • بیشتر بخوانید:

«بورس» پیش‌به‌سوی "مقاومت جدید"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
چند تا غلط املای داره...