بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
در مجمع فوق‌العاده رقم خورد؛

تصویب افزایش سرمایه ۲۵۰درصدی سپیدار سیستم

تصویب افزایش سرمایه ۲۵۰درصدی سپیدار سیستم
مجمع عمومی فوق العاده شرکت سپیدار سیستم آسیا در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور ۷۹.۰۸ درصد از سهام‌داران برگزار شد. سهام‌داران پس از آن که با شیوه و دلایل این سرمایه‌گذاری توسط مدیران شرکت آشنا شدند، افزایش سرمایه را تصویب کردند.
کد خبر : ۲۴۴۰۹۶

مجمع همکاران سیستم+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، پیرو مجوز کسب شده، سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت تا شرکت بتواند ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته سال ۱۳۹۹ در تولید نرم‌افزار‌ها بر اساس تکنولوژی روز دنیا و فناوری رایانش ابری و خرید زمین و ساخت ساختمان در راستای توسعه فضای کسب و کار سرمایه گذاری کند؛ این افزایش سرمایه در یک مرحله و بلافاصله پس از مجمع انجام خواهد شد.

حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدار سیستم در این زمینه گفت: در حال حاضر فناوری رایانش ابری یکی از اصلی‌ترین روند‌ها در ارائه نرم‌افزار‌های سازمانی است و نرخ نفوذ این تکنولوژی که در حال حاضر بخش عمده‌ای از خدمات شرکت‌های بزرگ جهانی را شامل می‌شود، به سرعت در حال افزایش است. سپیدار سیستم هم با هدف توسعه بازار و توسعه و بهبود راهکار‌های نرم‌افزاری خود قصد دارد محصول سپیدار ابری را به بازار ارائه کند.

افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی در مجمع فوق‌العاده سپیدار سیستم تصویب شد

رنجبری در صحبت‌های خود در جمع سهام‌داران به تجربه موفق همکاران سیستم در ارائه محصولات ابری اشاره و ادامه داد: ضمن بررسی روند‌های بازار رایانش ابری و نیاز بازار ایران، قصد داریم از محل این افزایش سرمایه روی توسعه نرم‌افزار ابری سپیدار سرمایه‌گذاری کنیم؛ این سرمایه‌گذاری می‌تواند در بلند مدت علاوه بر حفظ مزیت رقابتی، بازار‌های جدیدی برای سپیدار سیستم ایجاد کند.

رنجبری با اشاره به مدل درآمدی رایانش ابری که به شکل حق اشتراکی است؛ گفت: توسعه سپیدار ابری می‌تواند درآمد پایداری ایجاد کند که حاشیه سود آن در طول زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در تشریح سرفصل‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: با توسعه تیم‌های پشتیبانی و عملیاتی سپیدار به واسطه افزایش تعداد مشتریان و با توجه برنامه‌های آینده شرکت، نیاز است فضای کسب وکار سپیدار توسعه پیدا کند، از این رو بخشی از این افزایش سرمایه در زمینه تأمین فضای کسب وکار اداری با خرید زمین و ساختمان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده، رنجبری در مورد آثار مالی این طرح توضیحاتی را ارایه کرد. وی گفت: ارائه سپیدار ابری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود، یک خط درآمدی محکم و پایدار را برای سودآوری شرکت ایجاد می‌کند به¬طوریکه برآورد می‌شود اختلاف سود عملیاتی سپیدار سیستم در سال ۱۴۰۴ بین دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه حداقل ۲۵ درصد باشد.


  • بیشتر بخوانید:

دستاورد‌های بزرگ در سال دشوار و توسعه بر مبنای رایانش ابری در ۱۴۰۰

اشتراک گذاری :
ارسال نظر