بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

مخالفت با عرضه‌های اولیه منطقی نیست

مخالفت با عرضه‌های اولیه منطقی نیست
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه‌های اولیه در هر شرایطی، موجب افزایش عمق بازار سرمایه ما می‌گردد و دلیلی برای مخالفت باعرضه‌های اولیه وجود ندارد. اگرچه با هر عرضه اولیه، نقدینگی از بازار سرمایه خارج می‌شود.
کد خبر : ۲۴۴۱۱۴

مخالفت با عرضه های اولیه منطقی نیست

به گزارش بورس نیوز، بعد از رشد چندروزه بازار، شاخص کل بورس امروز با افت ناچیز ۴۱۴ واحدی، روی قله ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی درجا زد. این در حالی است که امروز دلار هم ۱۰۰ تومان کاهش داشت و به ۲۴۸۵۰ تومان رسید. بعضی تحلیلگران رشد چند وقت اخیر بازار سرمایه را ناشی از کاهش ملایم نرخ بهره بین‌بانکی می‌دانند.

پیمان تاتایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: کاهش نرخ بهره بین‌بانکی، بازار ارز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حداقل سیگنال کاهش نرخ بهره بین‌بانکی به بازار ارز، این بود که کاهش شدیدی در انتظار نرخ ارز نیست. با این سیگنال، بازار سرمایه هم متأثر شد و تحلیلگرانی که تا چندی قبل، دلار ۲۰ هزارتومانی را مبنای تحلیل‌های خود قرار می‌دادند، ازاینجا به بعد نرخ‌های بالاتری را در تحلیل‌ها لحاظ می‌کنند.

وی افزود: با دلار ۲۵ هزارتومانی، بازار سرمایه ما هنوز جذاب است و گروه‌هایی که کمتر مشمول قیمت‌گذاری دستوری هستند و با افزایش نرخ ارز، تأثیر می‌پذیرند، همچنان پتانسیل رشد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه با اشاره به انتقاداتی که به عرضه‌های اولیه در این مقطع مطرح می‌شود، گفت: عرضه‌های اولیه در هر شرایطی، موجب افزایش عمق بازار سرمایه ما می‌گردد و دلیلی برای مخالفت باعرضه‌های اولیه وجود ندارد. اگرچه با هر عرضه اولیه، نقدینگی از بازار سرمایه خارج می‌شود اما؛ با ورود شرکت‌های جدید به بازار، این بازار بزرگ‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. پس نگرانی بابت خروج نقدینگی از بازار منطقی نیست.


  • بیشتر بخوانید:

«بورس» در انتظار ترکیب جدید میز اقتصاد

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"شرکت‌های کوچک" آدرس بعد از کامودیتی‌ها شد

در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد:

ادامه روند صعودی بازار

رشد «بورس» تا کجا منطقی است
در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح شد:

رشد «بورس» تا کجا منطقی است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
اولا وجه نقدینگی از ضررهای سایر نمادهایی که دولت بابت تامین حقوق یکسری حقوقی به درد نخور تامین می کنه تامین می کنه. دولت نقشی ندارد و این ملت است که سر راه هم 80درصد وجه چندساله اشان را که به خزانه دولت می رود می طلبند و الا اینها 43 ساله سخنرانی می کنند و اینها هم علاقه ای به مزخرفهای تهرانی ها ندارند. ملت آگاه است جوانان اینها را می دانند