بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
پیگیری‌های بورس‌نیوز جواب داد؛

کلید "شپلی" به هیات‌مدیره تحویل داده شد

کلید
تلاش و خون‌دل خوردن‌های به‌حق سهامداران مظلوم "شپلی" به بار نشست و امروز با حضور نمایندگان دادستانی، سازمان برنامه‌وبودجه و نیروی انتظامی، "شپلی" تحویل هیات مدیره این شرکت شد تا فصل جدیدی از فعالیت این کارخانه مهم و قدیمی رقم بخورد.
کد خبر : ۲۴۴۱۳۳

شپلی

به گزارش بورس نیوز، شرکت پلی اکریل اصفهان که تنها تولیدکننده محصول استراتژیک صنعت نساجی در کشور یعنی اکریلیک است، از سال ۸۳ با واگذاری غیراصولی دچار مشکلات عدیده‌ای شد.

این شرکت در سال۹۴ با سوء مدیریت صورت گرفته تعطیل شد و در تابستان سال ۹۵ در اجرای بند "ج" ماده ۲ قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور تحت حمایت و نظارت هیات حمایت از صنایع قرار گرفت و با حمایت مالی دولت از سال ۱۳۹۶، تولید شرکت به‌صورت محدود شروع به کارکرده و کلیه امورات اجرایی شرکت شامل تأمین مواد اولیه، فروش محصولات، امور حقوقی له یا علیه شرکت نیز در اختیار هیات اجرایی مستقر در شرکت منصوب هیات حمایت از صنایع قرار می‌گیرد.

درحالی‌که ماهیت و حضور هیات حمایت از صنایع در شرکت‌ها به‌صورت موقت است؛ اما این روند در شرکت پلی اکریل بسیار طولانی شد و به مدت ۵ سال طول کشید.

پس از اقدامات دادستانی و شورای تأمین استان اصفهان، درنهایت شرایط برگزاری مجمع عمومی این شرکت با دستور مقام محترم قضائی مربوطه فراهم‌شده و در تاریخ سوم دی‌ماه ۱۳۹۹ هیات مدیره منتخب مجمع انتخاب می‌شود که هیات مدیره مذکور نیز بلافاصله اقدامات و مکاتبات لازم را جهت اعلام آمادگی تحویل کارخانه‌ها به هیات حمایت از صنایع اعلام می‌کند و درنهایت هیات حمایت از صنایع طی مصوبه به شماره ۴۴۷ مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اساس شرایط قانون حمایت صنعتی و با تأیید استاندار اصفهان طی نامه شماره ۱۲۴۰ مورخ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ به‌ضمیمه مصوبه شورای تأمین استان اصفهان و همچنین نامه مجمع نمایندگان اصفهان مجلس شورای اسلامی تصویب می‌نماید و فرآیند زمان‌بندی نحوه تحویل نیز مشخص و ابلاغ می‌شود.

درحالی‌که بیش از ۴۰ هزار سهامدار خرد شرکت امیدوار به رفع مشکلات و درنهایت جبران ضرر و زیان‌های ناشی از عدم رشد قیمتی سهام خود طی چند سال و همین‌طور شروع تحولات بنیادی شرکت بر اساس برنامه‌های رسمی اعلامی هیات مدیره و همچنین تعهد کتبی ایشان نزد دادستانی اصفهان بودند، معاونت نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای را به هیات حمایت از صنایع در خصوص توقف فرآیند تحویل کارخانه‌های شرکت پلی اکریل ایران برخلاف مصوبه هیات به شماره ۴۴۷ مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ارسال کرد و آب سردی بر پیکر سهامداران خسته این شرکت ریخت.

پس‌ازاین موضوع، بورس نیوز که از ماه‌های گذشته در راستای رسالت خبری خود و بنا به درخواست مکرر و به‌حق سهامداران موضوع تحویل شرکت "شپلی" از هیئت حمات از صنایع به هیات مدیره "شپلی" را پیگیری می‌کرد تا بتواند در این راستا مانع تضییع حق ۴۰ هزار سهامدار این شرکت شود به پیگیری‌های خود دراین‌باره تا حصول نتیجه ادامه داد.

سرانجام پیگیری‌های مکرر بورس نیوز از مسئولان مربوطه و تلاش و خون‌دل خوردن‌های به‌حق سهامداران مظلوم "شپلی" به بار نشست و امروز با حضور نمایندگان دادستانی، سازمان برنامه‌وبودجه و نیروی انتظامی "شپلی" تحویل هیات مدیره این شرکت شد تا فصل جدیدی از فعالیت این کارخانه مهم و قدیمی رقم بخورد.


  • بیشتر بخوانید:

مستندات «پرداخت» برابر با تحویل کلید پلی‌اکریل/ هیات‌حمایت، دادستانی در انتظار پرداخت مطالبات و دیون!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا سازمان بازرسی، پرونده
"شپلی" و سرآغازی از انتهای سیاه «خصوصی‌سازی» !

آیا سازمان بازرسی، پرونده "شپلی" را اصلا باز کرد

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

"شپلی" در یک قدمی افزایش سرمایه

ارسال نظر