بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
نقطه مثبت برای مقاومت‌شکنی بورسی‌ها
بازگشت شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته حکایت از آن دارد که وضعیت منفی به وضعیت پایدار و متعادل مثبت به همراه شاخص هم‌وزنی که با رشد همراه بود، نشانه‌هایی از استراحت بازار را به نمایش گذاشت که این وقفه در صعود، همراه با ریزش نقدینگی نبود.
کد خبر : ۲۴۴۲۵۱

تعادل مثبت در معاملات بازار

به گزارش بورس نیوز، در آخرین روز معاملات بازارسرمایه شاخص‌کل گرچه با رشد اندک یک هزار و ۶۵۰ واحد رشد را از آن خود کرده بود اما؛ بازگشت شاخص از وضعیت منفی به وضعیت پایدار و متعادل مثبت به همراه شاخص هم‌وزنی که با رشد همراه بود، نشانه‌هایی از استراحت بازار را به نمایش گذاشت که این وقفه در صعود، همراه با ریزش نقدینگی نبود بلکه در آخرین زمان معاملات بسیاری از سهامداران از سهم‌های شاخص‌ساز پیاده شده و به‌سوی سهم‌های کوچک‌تر بازار تمایل پیدا کردند تا در منفی‌های روز چهارشنبه صیدی درخور سرمایه خود را پیدا کنند.

تابلوی احتیاط به‌جای پارک ممنوع در میدان دلار!

معامله‌گران ارز سبز این روز‌ها در «دوربرگردان ممنوع» برجام اسیر شده‌اند و تصوری بر راه پس و پیش خود نمی‌تواند متصور شود بنابراین فعلا پرچم سفید را بر اساس احتیاط بالا برده‌اند تا دلار در همان سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان توسان اندکی را تجربه کند و تلاطم‌ها در روز‌های آخر ریاست جمهوری آن‌قدر پررنگ نباشد و شاخک اقتصادیون جدید را تیز نکنند.

نمای بازار جهانی و شاخص دلار نیز حاکی از آن بوده که معاملات این ارز توانسته پس از مدت‌ها مقدار افزایش را به خود ببیند و این اندک افزایش ۰.۱۱ درصدی شاید برای هفته آینده معاملات بازار‌های جهانی، اندکی کورسوی امید را روشن کند.

آسانسور ۱۰۰ هزارتومانی سکه

بازار‌های جهانی در خصوص انس جهانی طلا نیز واکنش منفی در پی خبر‌های ضد و نقیض از خود نشان داد، زیرا طبق شنیده‌ها گویا موضع‌گیری بانک مرکزی آمریکا در قبال عدم کاهش محرک اضطراری در بازار اوراق قرضه نیز این سردرگمی را برای فعالان بازار‌های مالی را آشکار ساخته و نمود آن در آخرین روز بازار‌های جهانی به نمایش درآمد.

بازار سکه در ایران نیز در آسانسور ۱۰۰ هزارتومانی مابین نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در حال رفت‌وآمد است.

توافق نفتی غول بچه‌های اوپک

گزارش ماهانه‌ای که از سوی اوپک منتشرشده گویا در دو سر میز اهالی نفتی خاورمیانه صلوات ختم شده و امارات و عربستان که بر سر عرضه‌ها به توافق نمی‌رسیدند، توافق کلامی را برای آینده طلای سیاه امضا کردند تا بازار‌های نفتی نیز پس از یک سکته ناقص، افزایش اندک و رقیقی را در حد ۰.۷ درصد تجربه کند.

از شرق تا غرب

بازار‌های سرمایه ژاپن در روز معاملاتی گذشته خود ضربه‌ای سنگین را پذیرا بود، زیرا رشد پاندومی کروناویروس دلتا در شرق آسیا حسابی شرکت‌های ژاپنی را کیش‌ومات کرده و در ارائه خدمات آن‌ها را بی‌رمق ساخته بنابراین شاخص سهام ژاپنی‌ها بیش از ۲۷۰ واحد رنگ باخت.

بورس شانگ‌های علیرغم خبر‌های خوش چینی‌ها نسبت به رشد شاخص‌های اقتصادی اما؛ احتمال تحریم‌های اقتصادی این کشور توسط آمریکا و شیطنت‌های هنگ‌کنگ نیز خدشه‌ای به سرمایه‌گذاران و آینده این بازار می‌زد و نتیجه آن ۲۵ واحد کاهش شاخص این بازار بود.

با نگاهی به بازارسرمایه و خیابان وال‌استریت گویای آن بوده که Dow با ۶۲ واحد، S&P حدود ۵.۹۰ منفی و البته Nazdak نیز با ۱۴.۵ واحد، کاهش آخر هفته تلخی را برای فعالان و معامله‌گران این بازار را از خود برجای گذاشت.

رمزارز و زمین‌های دیجیتال!

بیت‌کوین در حالی در مرز ۳۲ هزاردلاری قرار دارد که محدودیت‌های بازار رمزارز‌ها هر روز بیش از گذشته با افزایش سیاست‌های کشور‌ها روبه‌رو می‌شود چراکه پس از چین، آمریکا و حتی انگلیس، دیگر اروپایی‌ها نیز برای محدودسازی رمزارز‌ها وارد گود شده‌اند اما؛ سوال اینجاست که غیر از رمزارز‌ها این روز‌ها بازار زمین‌های دیجیتالی نیز در حال رشد است!

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که شاید در هفته گذشته رشدی که تابلوی بورس به خود دید در مقایسه با هفته گذشته از آن کمتر بود اما؛ فرصت سرمایه‌گذاری در بورس به سرمایه‌گذاران چراغ سبز خود را نشان داده و می‌توان برای هفته جاری نیز رنگ سبز را از زیر تابلوی بورس سعادت‌آباد نظاره کرد.

سهامداران گران‌قدر، هوش سرمایه آنجایی می‌تواند به کار می‌آید که بر اساس جمع‌بندی تحلیل‌های تمام اقشار، اقدام به سرمایه‌گذاری انجام دهند نه اینکه تنها بر اساس کانال‌های تلگرامی سیگنالی، آتش‌به‌جان سرمایه خود کنند بنابراین اگر بورسی‌ها از ضعف کارشناس‌های دقیق که آمار مبادلات صحیحی را به بازار ارائه کنند، رنج می‌برند نباید این رنج را تبدیل به آتش کرد بلکه این رنج سخت باید تبدیل به گنجی شود که نشات گرفته از آموزش حرفه‌ای برای سودآوری پرتفو‌ها باشد.

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
این مقاومتها یک هفته ای باید می شکست نه اینکه یکساله یک عده معلوم نیست کدام شخص است برنامه درست کرده برای سرمایه ملت و ضررهای کلان. عین خر و گاو خوردند و خوابیدند و مدیریت خانه ندارند اینها چه مدیریتی برای سرمایه افراد دارند جز ضرر. بی عدالتی و سو استفاده یعنی این